În numele creativității umane și al inteligenței artificiale

În numele creativității umane și al inteligenței artificiale

Prinși cu viața, rutina, to-do-uri, cu cerințe absurde și forwarduri enervante, cu 50 de feedbackuri contradictorii, cu trebuie și ”e nevoie”, captivi, de prea multe ori, în presiunea eficienței și a livrării cu orice preț, uităm uneori de ce suntem aici. Aici, în industria creativă. Cea care ar trebui, măcar într-un scenariu ideal, să miște lucrurile, să provoace imaginația, să inspire. Ultimii ani au fost un test greu. Supraviețuirea a devenit mai importantă decât dezvoltarea, adaptarea a constituit mantra noastră comună. Cu toate astea, spiritul creativ din România a fost mai puternic decât contextul. Am căutat o formulă specială de a-l sărbători și de a reaminti creatorilor că orice s-ar întâmpla, creativitatea nu le-o poate lua nimeni. Este ceea ce ne salvează, ca specie, și ne duce mai departe.

L-am creat pe Yuki Saaki. El a reușit să oprească puțin feedul nebun și să facă loc, printr-un scenariu exagerat, unei conversații importante. Ce nu va putea înlocui niciodată tehnologia, oricât de inteligentă ar deveni? Care sunt limitele creativității noastre? 

 

Inspirație pentru viitor

Am lansat această campanie pentru a celebra spiritul creativ din România. În ciuda bugetelor mici și a cerințelor mari, a "nu avem, dar vrem”, a rutinei care ne erodează, a deadlinelor strânse - provocări valabile în toate industriile creative din România, de la muzică și film la design și publicitate - spiritul creativ e încă prezent, vizibil, reușește să se inspire din ce are, să dea sens și motive de uimire și bucurie comunității.

Comunitatea creativă nu se lasă doborâtă ușor, se dezvoltă, crește, este premiată la competițiile internaționale de specialitate, se folosește de toate resursele la îndemână și nu îi este frică de tehnologie. Din contră, descoperă alături de ea noi formule de expresie și manifestare. 

Mergem mai departe și dezbatem în seria Creativitate & Tehnologie momentul privilegiat în care ne aflăm. Începutul unei noi lumi, în care punem bazele unei relații care va defini viitorul. Câtă putere vom da tehnologiei, cum vom stabili limitele influenței AI, care sunt principiile acestui proces de învățare comună? Ce va învăța inteligența artificială de la noi, ce vom învăța noi din această simbioză?

Am propus comunității creative din România un scenariu de imaginație și o tema de conversație. Ne-au răspuns creatorii din România, din toate domeniile: de la marketing la muzică, de la fotografie la performance, de la publicitate la artă. 

"Simbioza dintre creatori și tehnologie ar însemna poate că vedem lumea mai bine, din mai multe perspective și odată ce am știi că o putem modela cum ne dorim, să trăim mai mult în emoție, în respect și în armonie. Poate sună utopic ce zic, dar utopia zisă azi poate deveni realitatea viitorului, de noi depinde, de cum ne autoeducăm. Viitorul poate fi o utopie sau o distopie. De noi toți depinde și de munca individuală a fiecăruia dintre noi", spune Alina Tofan, artist multimedia

Laurențiu Ion, director de marketing, crede că ”așa cum creația dictează formatul, de multe ori – și formatul poate dicta creația. Linia dintre cele două e tot mai subtilă. La fel și în cazul tehnologiei și al creativității, unde cele două pot fi complementare: lucrează împreună, una în favoarea celeilalte, iar uneori – nu se poate una fără cealaltă”.

”Pentru a menține un echilibru sănătos între creatori și tehnologie, acum și în viitor, trebuie să înțelegem unde se termină creația și unde începe tehnologia. Pentru mine, tehnologia e o unealtă care mă ajută să-mi duc ideea mai departe, însă creația în sine vine din imaginația mea. Este personală”, spune Iarina Comănescu, Copywriter.

Această dezbatere e felul nostru de a mulțumi creativilor din România pentru lucrurile nemaipomenite pe care le fac, de a sărbători puterea lor de a crea și de a găsi inspirație pentru ceea ce va veni. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related