AI-ul creativ, ACFC agency și Yuki Saaki. O campanie IQads care celebrează creativitatea în era tehnologiei

AI-ul creativ, ACFC agency și Yuki Saaki. O campanie IQads care celebrează creativitatea în era tehnologiei

Ne-am obișnuit să ne definim umanitatea prin puterea de a crea. Imaginația noastră este resortul ultim care ne deosebește ca specie.
Capacitatea de a crea lumi noi prin scris sau imagine, deschiderea de a visa cu ochii deschiși, de a ne transpune în universul celorlalți, de a ne înțelege prin ceea ce creăm.

Acesta e crezul nostru preferat: creativitatea este o trăsătură exclusiv umană. 

Explozia noilor tehnologii din ultimii ani și infiltrarea lor în toate domeniile au deschis teritorii noi de experiment pentru industriile creative.
Cum putem stăpâni această relație volatilă dintre tehnologie și creație? Care sunt pericolele? Care sunt beneficiile?

Am vrut să marcăm această nouă lume a creativității la granițele căreia ne aflăm în prezent printr-o campanie specială IQads, o campanie care sărbătorește spiritul creativ din România, în era tehnologiei.

Șerban are dreptate

 

Creativitatea va fi mereu a oamenilor

O zice Yuki, The Real One.

ACFC nu este o companie, ci o campanie IQads. O joacă a oamenilor de-a roboții.
Oare AI-ul ce campanii va face despre noi? :) 

 

Nu trageți în mesagerul viitorului

A fost odată o companie specială. Se numea AFCF. Adică Artificial Creativity. Future Company. Era o agenție de creativitate artificială care a venit în România să propună dezvoltarea de campanii de comunicare, scenarii de film, albume de muzică și proiecte de design pentru orice companii din aceste domenii realizate de AI.

 

Condusă de japonezul Yuki Saaki, compania promitea soluții eficiente și rapide pentru domeniile creative, de orice fel. Compania lansa, cu acea ocazie, și un apel către creatorii din România să se alăture noii dimensiuni a creativității, aceea în care AI are rolul principal. Yuki Saaki explica într-un interviu pentru IQads, că acesta este viitorul, iar creativitatea nu este, până la urmă, o trăsătură exclusiv umană. 

 

ACFC agency, care promitea viitorul creativității cu AI, a mișcat industria

Iar prin "mișcat" spunem că: a distrat, a incitat, poate a speriat puțin, a dat motive de ironie, a iritat, a intrigat și a stârnit curiozitatea.

 

Da, AI-ul este aici și face din ce în ce mai mult parte din viața noastră: de la automatizarea și sortarea unor procese repetitive, până la primele compoziții în muzică, film, poezie. Din 2017 scriam pe IQads că AI face primii pași în creativitate, dezvoltă reclame, scrie articole, se infiltrează în domenii în care credeam că oamenii au ultimul cuvânt. 

 

 

Explicăm imediat, Cosmina

Am vrut să dăm o temă de gândire industriei creative. Să ne jucăm puțin cu imaginația.
Cât de umană e creativitatea? Cât o poate ajuta tehnologia? Care sunt granițele acestei simbioze? Poate AI să învețe să creeze în locul oamenilor?

 

Să o luăm pe etape

Am plasat o scurtă prezentare a Artificial Creativity. Future Company.

Și 3 anunțuri de jobs. Unele administrative.

 

Reacțiile în social media apar din primele ore

Bogdan observă că:

iar Ștefania e puțin intrigată.

 

Site-ul ACFCPagina de Facebook & Canalul de YouTube erau live. 

Apoi comunicatul de lansarea al companiei Artificial Creativity. Future Company.

Apar alte joburi de "traineri creativi de AI". Și multe zeci de CV-uri primite.

Până aici, un flow normal de promovarea pe IQads, ca pentru fiecare agenție cu care colaborăm prin serviciile noastre (prezentare, jobs, comunicate etc).

 

Prietenii

În campania noastră ne-au ajutat și prietenii de la: Antenna Group (KISS FM, Magic FM, Rock FM, UnSiteDeMuzica.ro, VICE Romania), InternetCorp (Wall-Street.ro, 9AM.roKudika.roGarbo.ro), Radio Guerrilla și Zile si Nopti.

Ne-am bazat pe câțiva prieteni apropiați nouă și campaniei pe care i-am rugat să dea un share câtorva clipuri cu Yuki Saaki.
Prietenii, buni și săritori, dar Facebook e la cuțite cu postările prin share pe reach-ul făcut de ele.
Asftel că share-ul campaniei noastre a omorât reach-ul lui: Alexandru PomanaAnca Maco, Andrei Hațegan (The Amsterdams), Claudia TocilaCodrut BaciuDan AmarieiDan FintescuDragos GurarosieDragos StancaGabi BarticIleana AndreiIustin Andrei SurpaneluMihai BarsanOltea ZamboriRaluca FeherRuxandra PredescuSergiu FloroaiaSilvia Floares.

Cu o viralitate mică, această etapa a generat puține reacții, însă calitatea și seriozitatea ne-au inspirat în abordarea unor puncte din tema [Creativitate & Tehnologie].

Asa că am facut ce-a vrut Facebook să facem, să plătim câteva boost-uri, să o facem vizibilă pe segmentele creative din audiențele IQads.

Am glazurat totul cu interviul cu Yuki Saaki.
Și am așteptat. 

 

Sherlock-ii de pe urmele noastre

 

Și niște introspecții

 

De la Sherlock la Inception

 

Și s-a găsit soluția

 

Ni s-a mai stricat algoritmu', dar a funcționat vigilența umană

>> un 's' în minus la un https://. Mulțumim, Horia!

>> și un 'r' în plus din tastatură // Mulțumim, Sorana!

 

Tag-ul degeaba

 

Andrada, așa e, nu ne-a mers tag-ul, dar a funcționat offline-ul la Gala EFFIE

Cosmin Stan, cu tonul serios, a intrat în jocul nostru la Gala EFFIE  și a transmis pe scenă mesajul lui Yuki Saaki.

Un mic trolling în industrie. Și cel CEL MAI CRINGE moment ever:) din gala.

[mulțumim IAA, UAPR, Skepsis Advertising și Grafică și Tipar]

"Am primit un mesaj de la domnul Yuki Saaki, CEO Artificial Creativity Future Company, care din păcate nu a reușit să ajungă la gală.
El spune așa:

"Azi, mai mult ca niciodată, există o criză a resursei umane în publicitate și toată industria marcom.
De aceea, cu gânduri de colaborare reciproc avantajoasă, venim cu creativitatea pe bază de algoritmi AI ca să umplem acest gol și să creăm viitoarele campanii eficiente."

Ok, și acum să ne întoarcem la eficiența noastră umană. :)"

 

Unii au înțeles. Alții, nu din prima

 

Un pic de hate. Să fie primit!

 

Unii au zis de bine. Le mulțumim!

 

Paul, nu e cum crezi. Domnul Saaki e prieten cu altă agenție.

Saaki & Saaki +, aaa... Saatchi & Saatchi + The Geeks. Le mulțumim!

 

Mulțumiri speciale

Mulțumim tuturor creativilor care au întors această campanie pe toate părțile, celor care au folosit intens Google, celor acizi, celor nerăbdători, celor simpatici, celor critici și mai ales celor curioși. Pentru fiecare dintre ei avem o sticlă de vin Mysterium pe care să o bea în cinstea creativității.
(nr: dați-ne un email până vineri la [email protected] cu adresa voastră & nr de tel - să îl putem pune la curier).

 

Concluzia

În cadrul acestei campanii, lansăm seria editorială [Creativitate & Tehnologie], celebrăm curajul oamenilor din industriile creative de a îmbrățișa tehnologia și de a găsi în ea resurse noi de evoluție. Inteligența artificială e aici, infiltrându-se în toate domeniile și noi avem privilegiul de a descoperi teritorii noi alături de ea. În publicitate, design, muzică, fotografie, film, toate formele creației. 

Nu știm ce va urma, ce simbioze ale creativității artificiale se vor produce. Dar suntem aici, să spunem mai departe poveștile care se formează la granița dintre tehnologie, creativitate și umanitate. În zilele următoare vom publica o serie de interviuri cu creatorii din România despre privilegiul de a lucra în industriile creative și felul în care tehnologia le influențează procesul creativ.

Vom vorbi de Creativitate & Tehnologie, nu de Creativitate VS Tehnologie. Știm că AI-ul si tehnologia se vor alătura creativității, nu vor concura. 

 

Concluzia lui Sebastian

 

Enough is enough

 

Gata, Ema, te lăsăm:)

Te lăsăm cu Yuki Ichiro care povestește și despre filmările cu StudioSet pentru această campanie și cum a ajuns la noi și ce face zi de zi:

"Roboții ar trebui să fie foarte inteligenți să poată gestiona o astfel de complexitate. Plus că ei nu au noțiunea delicată a gustului.
Să zicem că roboții pot să treacă peste toate aceste provocări și să execute o rețetă. Din câte am văzut, ei pot să creeze și opere de artă în prezent. 

Dar mi-ar plăcea să cred că oamenii vor crea mereu conceptele și rețetele originale."

 

Bonus. O galerie

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Studioset

Studioset este o casa de productie si post-productie, cu sediul in Bucuresti. Compania a fost infiintata in 2007 si este formata dintr-o echipa tanara de profesionisti media care au castigat numeroase premii de-a... vezi detalii »

Dosare editoriale

Festivaluri

Pozitii

Sectiune



Branded


Related