[BUZZStore] Provocari post-pandemie: Cum conectam emoțional consumatorii cu brandurile?

[BUZZStore] Provocari post-pandemie: Cum conectam emoțional consumatorii cu brandurile?

Ultimii 2 ani au adus schimbări majore nu numai în modul în care ne raportăm la sănătate, felul în care muncim, dar și în ceea ce privește comportamentul de achiziție, vânzările în online reprezentând astăzi un canal cu o pondere valorică de până la 30% din achizițiile pe anumite categorii de produse. În contextul scăderii numărului de vizite în magazinele fizice și tranziția către comerțul digital, brandurile își pun mai mult decât oricând problema conectării emoționale cu consumatorii, în lipsa unui contact fizic.

Dacă în anii pre-pandemie supermarketurile utilizau metoda serviciului de sampling fizic sau promoteri la raft, în prezent, marketerii au fost obligați să găsească noi modele de contact cu potențialii consumatori, alegând, de cele mai multe ori, să utilizeze noi tool-uri precum activități de sampling prin partenerii e-commerce, tonomate de sampling sau discovery box-uri, categorie din urmă ce și-a marcat vizibil ascensiunea în pandemie.

BUZZStore este unul din promotorii discovery box-urilor periodice în Romania, lansând prima sa ediție în decembrie 2019. Pe parcursului anilor 2020-2021, cutiile au fost trimestriale iar începând de anul acesta, odată cu cererea sporită a membrilor comunității, acestea sunt lansate lunar, deseori pe baza unor tematici precum BUZZBox Love Edition, BUZZBox Kids, BUZZBox Gerlinea Summer.

Dar ce este, de fapt, un discovery box?

Un mix de noi produse lansate pe piață, oferite consumatorilor obișnuiți mereu curioși sau persoanelor active în mediul online, nano sau micro-influenceri. Este prilejul de întâlnire între branduri și noi potențiali consumatori și comunicatori, care își prezintă opinia despre produse pe canalele proprii de social media, BUZZBox fiind și o modalitate inedită de a crea UGC într-un mod sincer și autentic.

Cu BUZZBox, prin mecanismul testării de produs în confortul și siguranța propriei case, promovat și dezvoltat de BUZZStore, prima agenție de Marketing Participativ, lansată în 2013, BUZZerii (consumatori obișnuiți -lideri de opinie în grupul de prieteni- nano și micro-influenceri) au luat contact cu peste 250 de noi produse și servicii, oferind feedback brandurilor, fie prin postări online în Social Media, fie prin completarea chestionarelor de satisfacție de pe platformă, un aspect benefic și pentru branduri, în ceea ce privește îmbunătățirea produselor.

Astfel, pentru că ultimii ani au fost destinați schimbării în ceea ce privește procesul de achiziție, dar și pentru că alegem să adaptăm proiectul BUZZBox în funcție de nevoile consumatorilor, am realizat o cercetare internă despre principalele beneficii pentru branduri și consumatori ale discovery box-urilor.

 

Adaptarea constantă la nevoile consumatorilor prin intermediul cercetărilor calitative extinse

Împreună cu Ana Maria Ruiu, Influencer & SM Manager BUZZStore, însăși recent absolventă a două masterate în domeniul Marketing-ului și Publicității din cadrul SNSPA, am dezvoltat o cercetare de tip calitativă extinsă despre principalele beneficii pentru branduri si consumatori ale discovery box-urilor. Iar prin intermediul cercetării bazate pe interviu, au fost intervievați atât consumatorii, cât și experți în marketing, pentru un mix complet, care să ofere o dublă perspectivă asupra subiectului.

"La BUZZStore, punem accentul pe conectarea continuă cu cei care beneficiază de acest concept, denumit BUZZBox, motiv pentru care cercetările calitative reprezintă pentru noi o oportunitate de a adapta beneficiile oferite de acest discovery box în funcție de nevoile și dorințele consumatorilor, dar si ale companiilor. BUZZBox a devenit un trend în online în ultimii 2 ani, există o apetență sporită din partea nano si micro-influencerilor de a fi parte din acest proiect, dovadă fiind și conținutul generat de aceștia în mediul online, la fiecare editie, dovadă fiind hashtag-ul #BUZZBoxRomania cu peste 10.000 de postări.", spune Ana Maria Ruiu, Coordonator Cercetare.

 

 

Ce a rezultat din cercetarea calitativă?

Întrebările care ne-au ajutat în cadrul cercetării sunt legate de motivația, obiceiurile de consum, dar și consecințele achiziționării. În acest sens, pentru prima întrebare din cadrul cercetării, și anume, motivele care îi determină pe consumatori să utilizeze acest tip de serviciu, se demonstrează că aceștia achiziționează serviciul pe baza a 5 motive, și anume imprevizibilitate, comoditate, experiență, varietate și, desigur, raport calitate-preț. În acest sens, putem observa aici 2 tipuri de consumatori, cei raționali, concentrați pe beneficiile materiale, dar și consumatori hedonici, bazați pe experiențe, aceștia fiind și cei mai întâlniți în cadrul serviciului.

Desigur că și nișa principală de achiziție ocupă un rol important în înțelegerea comportamentului de consum, astfel că zona de cosmetice și beauty este cea mai des întâlnită, însă au fost și răspunsuri variate precum nișa de cafea, băuturi alcoolice sau chiar îngrijirea casei.

Ultima întrebare despre cum se manifestă consecințele utilizării unui astfel de serviciu, dar și cea care oferă răspunsuri referitoare la conexiunea brand-consumator pune în centru ideea că, de cele mai multe ori, consumatorii observă schimbări de percepție față de brandurile pe care le regăsesc în cutii și alături de care intră în contact fie la raft, fie în mediul online, după utilizare. Totodată, pe lângă apropierea pe care consumatorii o simt față de produse, după ce aleg să le testeze, majoritatea dintre aceștia afirmă că aleg să achiziționeze produsele pe care deja le-au cunoscut prin intermediul conceptului, decât alte branduri noi.

În cele din urmă, este transmis un sentiment de încredere sporit față de brand, fiind obținut unul dintre obiectivele principale ale brandului inițial, și anume, consolidarea de conexiuni brand-consumator. Astfel, pe lângă efectele care se pot stabili pentru o perioadă mai înaintată de timp, intervine și conexiunea emoțională pe care consumatorii o pot stabili cu produsele din cutie atunci când le revăd în mediul offline, la rafturile magazinelor partenere.

"Provocarea din ultimele ediții a fost sa descoperim un mix de produse interesant și care să atragă consumatorii. Încercăm lunar să avem în jur de 15 produse, iar valoarea cumulată a acestora sa fie peste 300 de lei, astfel încât acest discovery box sa fie unul atractiv. Ne bucurăm să vedem că din ce în ce mai mulți oameni tratează acest tip de proiect așa cum el a fost gandit : test, like, share. Încă de la primele ediții BUZZBox, am lucrat la calitate, atât în ceea ce privește ambalajul, cât și produsele și experiența de cumpărare. BUZZBox devine un proiect de sampling modern, cu rezultate uimitoare.", spune Georgiana Păunescu, Project Manager BUZZBox.

 

BUZZStore. Cea mai puternică forță de vânzări: recomandarea unui prieten!

Undeva printre toate postările sponsorizate, tweet-urile promovate și fotografiile cu pisici, magia se întâmplă: consumatorii își împărtășesc în mod involuntar experiențele de brand cu ceilalți – iar poveștile lor reale au un impact real asupra deciziilor de cumpărare. Aici, la BUZZStore, gestionăm această magie, aducându-i pe acești lideri de opinie, numiți BUZZeri, în jurul brand-ului tău pentru a genera recomandări si vânzări.
Vrei BUZZ pentru brandul tau?
Scrie-ne la [email protected] și vom veni către tine cu ideile noastre creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


BUZZStore

Cea mai puternica forta de vanzari: recomandarea unui prieten! Undeva printre toate postarile sponsorizate, ad-urile si reel-urile cu pisici, magia se intampla: consumatorii isi impartasesc in mod natural... vezi detalii »

Companii

Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related