Unilever Food Solutions & 51 Agency lansează o campanie care încurajează românii să scape de stânjeneală când vine vorba de a oferi #ComplimenteBucatarului

Unilever Food Solutions & 51 Agency lansează o campanie care încurajează românii să scape de stânjeneală când vine vorba de a oferi #ComplimenteBucatarului

#ComplimenteBucatarului este o inițiativă powered by UniChef, proiect Unilever Food Solutions România, dedicată bucătarilor profesioniști din România. Campania încurajează clienții să întrebe mai des cine este bucătarul, să îl menționeze atunci când postează online și să transmită complimente bucătarilor atunci când mănâncă la restaurant.

"#ComplimenteBucatarului este o inițiativă de suflet pentru noi, dedicată bucătarilor profesioniști. Campania își dorește să aducă promovare și energie bucătarilor care trăiesc cu pasiune și multă muncă într-o industrie care nu este ușoară, care a trecut prin niște ani dificili, dar care este atât de frumoasă. Ne dorim să se ofere mai des în România #ComplimenteBucatarului!", Evelina Băroiu, Marketing Manager Unilever Food Solutions România.

Românii își pot complimenta online până pe 30 noiembrie bucătarii preferați. Pentru bucatari, campania complimentebucatarului.ro aduce vizibilitate și kituri speciale, iar pentru clienți vouchere de 500ron pentru a mânca în oraș cu prietenii la bucătarul lor preferat.

"Nu este ușor să fii bucătar profesionist, iar cei care fac performanță sunt niște oameni extraordinar de pasionați de gastronomie. Fac artă în farfurie! Farfurii pe care le pozăm, le postăm online, tag-uim locația, dar... cine a gătit preparatul? Știm cine este bucătarul? Omul care lucrează ore-n șir în picioare și scoate zeci de farfurii pe ușa bucătăriei per oră? Îi transmitem aprecierea noastră?", Elena Filip, Fondator 51.agency.

Tot pe complimentebucatarului.ro pot fi găsite practici de la nivel internațional prin care complimentele nu rămân doar cuvinte; spre exemplu, în străinătate clienții adesea trimit un pahar sau o sticlă de vin bucătarului în semn de apreciere.

Iar clienții nu sunt singurii care pot iniția acest dialog. Campania conține idei și pentru Chefi despre cum pot forma o legătură mai apropiată cu clienții și a-i fideliza, un mare avantaj mai ales cand vine vorba despre importanța recenziilor ca factor decident în atragerea de clienți noi.

 

Cum a fost primită campania?

8 influenceri au trăit o experiență altfel: una în care au interacționat cu bucătarul șef, au discutat cu el despre meniu și au aflat povestea preparatelor pe care le-au degustat. Au povestit apoi, în propriile cuvinte, pe paginile lor social media și printr-o campanie de Social Display rulată în parteneriat cu Ringier România și ProductLead. Reacțiile bucătarilor, influencerilor și comunității lor au confirmat relevanța mesajului.

"Feedback-ul bucatarilor a fost unul nemaipomenit. Pentru ei sursele de energie sunt echipa, familia și clienții mulțumiti. Aprecierea clienților le oferă puterea de a continua. Complimentele contează enorm pentru moralul echipei din bucătărie!", Robert Voicu, Head Chef Unilever Food Solutions România.

"Când am început campania, existau doar 2 postări online cu #ComplimenteBucatarului. Iar acum vedem mesaje de apreciere pentru bucătarii profesioniști zilnic pe Facebook și pe Instagram.", Andreea Albu, New Media Lead 51.agency.

Campania își dorește să formeze un nou obicei în România și asta nu este niciodată ușor. Acum, nu este ceva uzual să se ofere complimente echipei din bucătărie.

"Am vrut să vedem ce ne oprește să spunem #ComplimenteBucatarului. Am inclus premii în campanie și am testat o paletă amplă de mesaje. Ce am descoperit? Oamenii care oferă complimente bucătarilor sunt de obicei cei care știu ce se întâmplă în spatele ușilor din bucătărie. Așa că am pus reflectorul acolo cu mesaje de tipul “Câți pași face un bucătar zilnic?”", Cristina Negoescu, Experience Design Lead 51.agency.

Este un pas mare de făcut de la intenție la acțiune repetată atunci când este vorba de un obicei nou, dar când există deja o comunitate activă în spatele campaniei, inițiativa devine mai ușor de susținut pe termen lung.

 

Cine este UniChef?

UniChef este comunitatea bucătarilor profesioniști din România în care aceștia învață unii de la ceilalți, în mod practic, perfecționându-se prin noi tehnici, testând produse, interacționând direct cu maeștri culinari de renume. UniChef înseamnă demonstrații culinare de excepție, premii la institute culinare locale și internaționale, legături profesionale valoroase, susținerea unei comunități.

"Proiectul educațional UniChef este o inițiativă locală a Unilever Food Solutions România. Este un proiect construit împreună cu bucătarii-profesori ce predau în cadrul UniChef și pe care vom continua să îl creștem pas cu pas, pe baza feedback-ului deschis al tuturor celor implicați.", Sorin Iozu, Country Manager Unilever Food Solutions România.

UniChef a aniversat 7 ani anul acesta, timp în care bucătarii din România au învățat de la 28 de Maeștri Culinari de renume din 33 de module de curs și 149 rețete, cu sesiuni regionale în 11 orașe din România, s-au întâlnit la Cupa Anuală UniChef, s-au susținut prin sesiunile de mentorat #AskTheChef. Au avut parte de incubatorul de delivery în 2021 cu experți care au ținut sesiuni esențiale pentru un business HoReCa profitabil, urmate de workshop-uri despre bucătăria vegană și street food.

"Toate cursurile și sesiunile UniChef pot fi accesate în aplicația UniChef România. Este locul de întâlnire online cu resurse, evenimente și noutăți. Sunt deja 2000 de bucătari în UniChef România și comunitatea continuă să crească în fiecare an.", George Barbu, Industry Lead HoReCa, 51.agency.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related