Google Ads în 2023. O perspectivă de la Craft Interactive

Google Ads în 2023. O perspectivă de la Craft Interactive

-Partea 1-

Suntem deja obișnuiți cu schimbările dinamice în Google Ads, iar noul an nu face o excepție. Anul 2023 vine cu noi provocări, atât pentru marketeri cât și business-uri.

Anul trecut, marketerii nu au avut deloc timp să se plictisească - Google Ads i-a surprins cu fiecare ocazie, făcându-le rotițele să se învârtă mai mult ca oricând.

De la campanii digitale noi, la audiențe, strategii și tool-uri inovative, marketingul digital devine din ce în ce mai complex.

În articolul acesta, vom discuta despre cele mai majore modificări Google Ads din ultimul an, care trebuie adoptate de fiecare marketer și afacere în 2023.

 

1. Creșterea costului per lead

Raportul de referință Google Ads arată că costul pe client potențial a crescut semnificativ, pentru 91% din industrii. În timp ce creșterea medie generală este de 19%, industriile precum arte/divertisment, călătorii și mobilier au înregistrat creșteri de 134%, 69% și, respectiv, 54%.

Datele sugerează că factori precum prețurile ridicate din cauza inflației, plus anunțurile afișate cu intenții comerciale scăzute, au condus la o scădere a ratelor de conversie și, prin urmare, la o creștere a CPL.

 

2. Anunțurile de tip text extins își ating sfârșitul

Fiecare marketer se mândrește cu crearea anunțului de tip text perfect și, în ultimii 22 de ani, marketerii au scris, testat și optimizat manual anunțurile PPC în Google Ads. De-a lungul anilor, Google a introdus mai multe formate noi de anunțuri afișate în rețeaua de căutare. În 2016, Google și-a dublat dimensiunea anunțurilor de tip text standard cu anunțuri de tip text extins. Și în 2018, anunțurile de text extins au crescut  și mai mult. Dar, după câțiva ani de schimbări, Google a eliminat anunțurile text extinse în iunie 2022, astfel că marketerii nu au mai putut să creeze formatul care a definit publicitatea PPC de ani de zile.

 

3. Campaniile Smart Shopping și campaniile locale ajung la linia de finish

Marketerii cunosc bine anunțurile pentru dedicate cumpărăturilor. În 2018, Google a lansat tipul său de campanie - Smart Shopping,  pentru a ajuta companiile să-și promoveze anunțurile pentru cumpărături în rețeaua de căutare, rețeaua display și YouTube. Cu doar un feed de produse în Google Merchant Center, acoperirea Google a fost ușor disponibilă pentru toate întreprinderile mici. În mod similar, Google a introdus campanii locale în 2019 pentru a ajuta companiile locale să-și promoveze profilul de business în căutări Google, Maps, Gmail, Display și YouTube.

Ambele tipuri de campanii au oferit companiilor mici un ROI excelent cu bugete mai mici și au ajutat la automatizarea campaniilor. Cu toate acestea, Google a încetat să le permită marketerilor să creeze ambele tipuri de campanii și a început să le automatizeze cu cel mai nou tip de campanie Google, Performance Max.

Campaniile Google Performance Max au mai multe funcții unice și oferă mai multă acoperire în noile destinații de plasare a anunțurilor, inclusiv în feed-ul Discovery de la Google.

Mai multă acoperire, mai multe destinații de plasare și mai multă automatizare îi permit multor marketeri să se bucure de o creștere semnificativă a conversiilor cu un CPA mai mic, fără a gestiona mai multe campanii în același timp.

Cu toate acestea, nu toată lumea se bucură de acest nou tip de campanie. Performance Max necesită o cantitate sănătoasă de date și un buget pentru a se ridica la performanța așteptată. În plus, campania Performance Max impune un marketing complet, necesitând atât content video, cât și imagini, text, feed de produse s.a.m.d.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Craft Interactive

Suntem agenție de performance marketing. Construim mixul ideal de soluții digitale integrate, cu care creștem performanța și notorietatea business-urilor. Suntem specializați în Strategie digitală, UX Design,... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related