[Case Study] Brandfusion - United Parts. Rebrandingul turează motorul unui business în categoria produselor aftermarket pentru vehicule grele

[Case Study] Brandfusion - United Parts. Rebrandingul turează motorul unui business în categoria produselor aftermarket pentru vehicule grele

CONTEXT

L’Intesa Promotive este aparent un alt scenariu de business inițiat din oportunitatea oferită de o piață românească recent devenită liberă în urmă cu aproape trei decenii, în care antreprenorul italian Claudio Vaccari s-a dovedit a fi omul potrivit, în locul potrivit, la momentul potrivit. 

În realitate, însă, este povestea unui om care a pornit de la zero, cu viziunea, curajul și determinarea de a construi o companie solidă, într-o țară devenită adoptivă, pentru a ajunge un jucător redutabil în domeniul producției și comercializării de consumabile și piese de schimb pentru vehicule și utilaje grele folosite în agricultură, construcții și industrie, atât în România cât și pe plan european.

 

PROVOCAREA DE BUSINESS

După o perioadă lungă de creștere, marcată de realizări importante care au dus la consolidare sa, business-ul se confruntă în ultimii ani cu o stagnare cauzată, pe de-o parte, de evoluția pieței și competiția tot mai acerbă, dar, mai ales, de „monotonia” care s-a instalat în organizație, așa cum remarca fondatorul său. În acest context, Claudio Vaccari a apelat la noi din dorința de a aduce brandul companiei în actualitate, odată cu schimbarea numelui său în United Parts, și de a declanșa acea dinamică uitată, acea explozie de entuziasm capabilă să propulseze business-ul mai departe. 

 

ABORDAREA STRATEGICĂ

Plecând de la nevoia antreprenorului de a revigora și ralia organizația în jurul unei aspirații comune de dezvoltare, am vrut să descoperim coordonatele care îi ghidează pe oamenii acesteia în activitatea lor și care vor repune business-ul pe traiectoria ascendentă, respectiv viziunea, misiunea, principiile lor de acțiune, factorii care diferențiază compania de competiție și promisiunea de valoare față de clienți săi. Odată definite aceste coordonate, ele asigură fundamentul brandului corporate United Parts și sursa de inspirație pentru noua sa identitate.

 

SOLUȚIA

În workshop-ul organizat cu echipa de management United Parts, am avut ocazia să cunoaștem oamenii care i s-au alăturat fondatorului Claudio Vaccari și au crezut în viziunea sa de business, contribuind la dezvoltarea lui până în prezent. Am înțeles că ceea ce i-a susținut și încurajat în eforturile lor de-a lungul timpului a fost încrederea. Încrederea în propriile forțe și în oamenii de lângă ei, încrederea acordată și câștigată în relațiile cu angajații, clienții, colaboratorii. Ea este motorul United Parts și ceea ce unește toate categoriile sale de stakeholders într-o echipă al cărei scop comun este acela de a evolua continuu și de a atinge performanța maximă împreună. De aici am extras esența brandului, care reflectă, totodată, promisiunea sa de valoare, articulată în noul slogan Uniți pentru performanță.

Pentru a transmite ideea de evoluție și interconectare prin identitatea vizuală, am creat un simbol geometric simplu și distinctiv. Acesta sugerează faptul că unitatea celor 3 stakeholders se poate realiza doar prin participarea părților. Construcția pur geometrică prin care acest simbol a rezultat exprimă ideea contribuției fiecărui cerc, dând naștere unui întreg mai mare. Aspirația companiei este și ea surprinsă prin dispunerea verticală a simbolului și prin culoarea portocalie. Combinat cu un font hotărât, industrial, cu greutate și lățime considerabilă, rezultă o identitate tehnică, potrivită industriei în care activează brandul.

 

Platformă creativă

Valorile, așa cum au fost ele identificate și formulate în etapa de fundamentare a brandului, sunt cele care îndrumă comportamentul oamenilor din echipa United Parts și, totodată, cele care stau la baza personalității expuse de brand în comunicarea sa cu audiențele externe. Astfel, tonul vocii împreună cu identitatea vizuală creează o formă unică de exprimare, care ajută brandul să-și spună povestea în mod autentic, relevant și coerent, prin intermediul tuturor materiale de comunicare folosite.

Design website

Primul pas în desenarea website-ului United Parts a fost definirea nevoilor utilizatorilor și stabilirea criteriilor tehnice. Am căutat modul optim de integrare a catalogului online, pe care utilizatorii să îl poată folosi în mod intuitiv, cu un câmp de căutare multi-funcțional. Împărțirea portofoliului atât pe industrii specializate, cât și pe categorii de produse, a dus la crearea multor situații personalizate de prezentare a rezultatelor căutate și moduri diferite de afișare a produselor din catalog.

Toate opțiunile de filtrare au fost atent realizate și ordonate pentru a oferi cea mai bună experiență  utilizatorului. Modulele și formularele de contact sau de comandă au fost și ele optimizate pentru a simplifica procesul. De asemenea, am creat icoane custom, în ton cu noua identitate, folosind culori și elemente grafice derivate din limbajul vizual al brandului.

 

IMPACT & REZULTATE

Cu o fundație de brand reconstruită și o nouă identitate, businessul United Parts și-a accelerat dezvoltarea după rebranding, deschizând noi puncte de lucru la nivel național și consolidându-și poziția în categoria furnizorilor de componente și consumabile aftermarket pentru vehicule și utilaje grele.

 

ECHIPA

Brandfusion: Mona Ursu (CEO), Ruxandra Trică (Senior Brand Consultant), Ștefan Ferencz (Brand Design Director), Oana Turtă (Senior Brand Designer), Andrei Dobre (Online Brand Manager), Adrian Boc (Digital Brand Manager), Elena Dumitru (Brand Designer).

United Parts: Claudio Vaccari (CEO).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Brandfusion

Suntem oameni cu gândire de design, rigoare strategică și creativitate, ale căror perspective vrem să conteze în evoluția clienților noștri și în viața comunităților acestora. Suntem designeri,... vezi detalii »

Companii

Sectiune



Branded


Related