Mihai Mija, Colorcodes: Trenduri în evenimente 2024

Mihai Mija, Colorcodes: Trenduri în evenimente 2024

Pentru pionierii categoriilor, inovarea este cheia. Pentru cei creativi și emergenți, căutarea de noi direcții este esențială. În calitate de Fondator și Director Creativ la Colorcodes, agenție specializată în evenimente creative, scene alternative și activări neconvenționale de brand, am avut ocazia să analizez și să explorez tendințe în domeniu.

Sezonul e considerat oficial deschis, iar Martie este prima lună care scoate organizatorii afară din casele și birourilor lor și îi aduce în aer liber. Pentru că ești conectat, probabil ești și ancorat la trenduri cu mult înainte ca ele să se întâmple.

 

Ce putem lua cu noi din 2023 și aduce în 2024

Pofta de viață și pofta de joacă. Cred că oamenii mari își redescoperă copilul interior și sunt mai dornici acum ca niciodată să exploreze, să se aventureze, să interacționeze și caută să descopere povești. Sigur, pun această căutare pe fondul pandemiei, ne-au lipsit aventurile și ieșitul pe afară, iar acum când o facem, vrem să conteze.

Suntem mai deschiși în a încerca lucruri noi și avem nevoie de povești. Vrem să legăm prietenii autentice și să trăim experiențe memorabile, chiar și atunci când interacționăm cu un brand. Avem așteptări personale, ca și cum am interacționa cu o persoană care are voce și personalitate și de fapt aceasta este diferența între un brand și o marcă. Un brand este un capital de imagine și are o personalitate, are propria viață și propria voce, iar o marcă este doar o încadrare a ceea ce este evident.

Hai să vedem câteva exemple de branduri care au reușit să construiască experiențe și povești frumoase care au acum un impact în mintea noastră și care au devenit memorabile prin implementare.

Branduri care înțeleg pasiunile noastre și construiesc pop culture: campania de tatuaje “Bonțida Fever” — by Electric Castle este cel mai bun exemplu. Organizatorii festivalului au explorat un insight cât se poate de real: ești ceea ce reprezinți sau ceea ce ești și ceea ce arăți, cu siguranță te reprezintă, iată astfel cum adevărații fani au ajuns să poarte un tatuaj întreaga lor viață.

Branduri care înțeleg nevoile unei comunități: un exemplu bun este lansarea scenei muzicale balcanice la festivalul de muzică Neversea, a stârnit controverse, dar a reușit să vorbească pe limba celor care și-ar dori să danseze mai mult, să se distreze mai mult, să se simtă în cele din urmă bine. A prins!

 

Branduri care rămân mereu autentice și nu se schimbă după cum bate vântul: Waha, Electric Castle, Gaia și Quite Lucky sunt câteva exemple de festivaluri și party promoters care au reușit să rămână ancorate la viziunea lor, încă de la început.

 

 

Branduri care au îmbrățișat tehnologia ca parte din experiență: George by BCR, Glo, UniCredit, IQOS, Coke sunt doar câteva din brandurile care folosesc instalații imersive și interacțiuni new media ca spații de interacțiune cu publicurile lor și reușesc astfel să amplifice o experiență offline în mediul digital și social media. Acestea se bucură de o vizibilitate amplificată și un WOM generos și uite așa îți poți atinge toți KPI-ii, de la brand awareness, la top of mind și engagement.

În mod intenționat, am oferit exemple precum Electric Castle și BCR, nu doar brandurile care oferă servicii și produse comerciale pot fi considerate branduri, ci și organizații, asociații, comunități care au reușit în timp să își construiască un brand. Da, putem spune că Electric Castle este un brand, așa cum este și Coca-Cola. Sigur, reprezintă și joacă în alte industrii, însă ne uităm la aceleași vectori de imagine atunci când decidem ce este sau nu un brand.

 

Trenduri pe care le urmărim în 2024

În mod normal, simt nevoia să trasez puțin background pentru fiecare dintre trendurile ce urmează, dar voi sări direct în piscină pentru că #attentionspan îmi suflă în ceafă și îmi doresc să rămân ancorat la timpul cititorilor. Voi alege câteva care mi-au atras atenția sau care cred că o să treacă în etapa de amplificare și sunt subiecte de avut în vedere acum indiferent că lucrezi într-un departament de marketing sau comunicare internă.

Proiecte de sustenabilitate sau dedicate sustenabilității: cu flow integrat, de la paharele pe care le oferim la o activare de brand sau reciclarea materialelor și #repurpose după încheierea unui eveniment, implementarea unei activări face parte acum din experiența în sine.

Instagram ready: dacă tot investim câteva zeci de mii de euro în organizarea unei activări de brand, în mod evident ne vom dori să amplificăm experiența și să se rostogolească apoi și în social media, fie că vorbim de Tik Tok sau Instagram, nu-i așa? Așa că, Instagram ready.

Experiențe VIP: dacă până acum nu ai avut o zonă sau experiențe dedicate VIP în cadrul evenimentului tău, poate că acum e momentul să investești în această direcție. În targetul evenimentului există consumatori care sunt dispuși să achiziționeze experiențe la care doar ei au acces. Go the extra mile și oferă experiențe sau evenimente de tip meet-up sau gatherings de comunitate, organizează spre exemplu o cină privată doar pentru o mână de oameni. O să conteze!

Inteligența artificială (IA): normal că tehnologia IA va revoluționa și industria de evenimente. Procesarea de date aduce acum o targetare mult mai bună a campaniilor în social media, iar chat-boții îți pot răspunde la orice întrebare. Desigur, există aplicabilitate și în producție, logistică și multe alte domenii afiliate, în spatele cortinei.

Evenimente mici de comunitate: ține-ți audiența în priză, adică oamenii care contează pentru tine și organizează pe tot parcursul anului mici evenimente sau experiențe care să le reamintească de tine, doar așa poți rămâne lider într-o categorie și poți fi top of mind. Un exemplu bun: Ben and Jerry’s și activarea de la Mingle Coffee and Vintage Shop organizată cu ocazia sărbătoririi Zilei Pământului — cei de la Ben and Jerry’s au hostuit un meetup de comunitate în cerc restrâns și by invite only, iar apoi au oferit înghețată din partea casei pentru o zi întreagă, la fiecare cafea! Pentru că înghețată plus cafea egal affogato. Deci, și meetup de comunitate și food pairing și asocieri pentru momente de consum noi, punct ochit, punct lovit Ben and Jerry’s!

Giveaways & Discount-uri: toată lumea le subestimează, mulți o consideră o “mocangeală”, adevărul este că trebuie să știi cum să le faci, să fii AS la implementare. O serie de beneficii noi vor atrage o nouă categorie de urmăritori, îți poți crește comunitatea în doar 24 de ore, iar mecanicile de tip give away sau discounturile preferențiale pot accelera creșterea organică și vizibilitatea în social media. Dacă ești un brand care își dorește să se asocieze cu comunitățile din industria muzicii, atunci organizează un giveaway și oferă bilete la Gărâna Jazz Festival, se va activa toată lumea! Un exemplu, desigur.

 

Provocări cu care se vor confrunta organizatorii anul acesta

Așteptări mai mari și mai ridicate: perioada pandemică a fost foarte importantă și de aceea tot revin la ea, un moment de respiro pentru noi toți, ne-am oprit din rutinele noastre și am pus: “Hey, dar pot să fac și alte lucruri față de cum obișnuiam”. Vremuri noi, așteptări noi.

Legea sponsorizării: odată cu noile reglementări privind legea sponsorizărilor, companiile fac eforturi mari pentru a continua să susțină proiectele în care au promis că se angajează.

Inflație și costuri ridicate: de la influencer marketing până la materie primă, de la furnizori până la parteneri, cu toții au majorat și au ridicat costul serviciilor cu cel puțin 30 %, cred că oricine poate observa acest mic mare detaliu, ieși din casă și un espresso ajunge până la 12 lei sau un flat white 25 de lei, este o perioadă economică solicitantă și apar noi provocări în gestionarea resurselor.

În încheiere, îmi doresc să ridic energia căci odată deschis sertarul legilor și majorărilor, cu toții vrem să închidem ecranele…în încheiere îmi doresc să las în mintea cititorilor acest gând: ce ai face diferit dacă ar fi să rescrii povestea brandului tău? Începe acum, sezonul abia începe.

 _______________________

Mihai Mija este fondator și Creative Director al agenției Colorcodes. Cu o experiență de 15 ani în domeniul evenimentelor, Mihai este curator și facilitator de experiențe creative și parteneriate pentru branduri și partenerii lor sau altfel spus face matchmaking între companii, evenimente și proiecte ale industriilor creative.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related