Este posibil să utilizezi date first-party într-un mediu cookieless?

Este posibil să utilizezi date first-party într-un mediu cookieless?

Bun venit în era lumii cookieless, în care industria publicității digitale trece prin schimbări semnificative. Odată cu eliminarea iminentă a cookie-urilor third-party, rolul datelor first-party devine din ce în ce mai important. În acest articol, vom aprofunda modul în care advertiserii se adaptează acestei schimbări și valorifică datele first-party pentru a derula eficient campaniile de retargetare. Să aruncăm o privire asupra unor soluții inovatoare precum OBTD (Outcome-Based Turtledove) și să aprofundăm cazurile de utilizare practică și detaliile tehnice în acest ecosistem digital în continuă dezvoltare.

Din acest articol veți afla:

  • Importanța datelor first-party într-un mediu cookieless.
  • Cum ajută OBTD în utilizarea eficientă a datelor first-party în campaniile de retargeting.
  • Rolul tehnologiei Deep Learning în maximizarea potențialului datelor first-party pentru retargeting personalizat.

 

Importanța datelor first-party

În ecommerce, unde tranzacțiile și interacțiunile sunt în mod inerent digitale, colectarea și analiza datelor utilizatorilor sunt esențiale. Aceste date, fie că provin din activități online sau sunt combinate cu interacțiuni offline, formează un instrument puternic pentru îmbunătățirea experienței clienților și pentru adaptarea ofertelor la fiecare utilizator în parte. Cu toate acestea, eliminarea treptată a modulelor cookie third-party ridică întrebări cu privire la utilizarea viitoare a acestor date complexe.

În plus, trecerea la publicitatea care respectă confidențialitatea nu se limitează doar la eliminarea treptată a modulelor cookie third-party în Google Chrome. O schimbare mult mai amplă este în curs de desfășurare, cu numeroase modificări introduse în mediul de reglementare și tehnic, reducând multe alte practici suplimentare, de exemplu, crearea amprentelor digitale. Toate aceste schimbări conduc la ceea ce se numește „pierderea semnalului”. Cu mai puține semnale disponibile, valoarea datelor first-party ale advertiserilor devine din ce în ce mai importantă, în special pentru campaniile de retargetare, ceea ce sporește importanța chestionării dacă va fi posibilă accesarea acestor date valoroase în viitor.

 

OBTD ca soluție pentru valorificarea datelor first-party în Privacy Sandbox

Ca răspuns la provocările reprezentate de viitorul fără cookies și recunoscând valoarea semnificativă a utilizării datelor first-party, RTB House a conceput o soluție inovatoare: Outcome-Based Turtledove (OBTD). OBTD a fost propus pentru prima dată de RTB House în 2020. A fost acceptată de Google în întregime și, în cele din urmă, a fost implementată în Privacy Sandbox din Chrome.

Pentru prima dată, abordarea bazată pe rezultate a permis o nouă abordare pentru prevenirea microtargetării. În loc să restricționeze semnalele utilizate în scopul licitării, aceasta s-a concentrat pe analiza și validarea rezultatului din licitație.

Această abordare a permis utilizarea datelor la nivel de utilizator, respectând în același timp cele mai stricte cerințe de confidențialitate. OBTD sporește eficiența campaniilor de retargetare prin facilitarea utilizării datelor first-party ale advertiserilor pentru a permite o mai bună personalizare a mesajelor și luarea unor decizii de licitație mai bine informate. Și toate acestea se desfășoară într-un mediu cookieless, orientat către confidențialitate.

 

Detalii tehnice

Grupurile de interese, așa cum sunt definite de Protected Audience API, sunt, de fapt, mici structuri de date care permit păstrarea nu numai a numelui și a proprietarului grupului de interese, ci și a mai multor date suplimentare. OBTD permite, printre altele, utilizarea acestor câmpuri pentru a stoca informații suplimentare despre utilizator transmise direct de advertiser.

În plus, aceste informații specifice utilizatorului sunt păstrate fie pe dispozitivul utilizatorului, fie pe serverul de încredere, ceea ce înseamnă că nu se află nici în baza de date a DSP, nici în cea a SSP, respectând astfel cerințele legale și de confidențialitate ale utilizatorului. Unele dintre aceste informații pot fi chiar actualizate în timp real, ceea ce permite campaniei să funcționeze corect într-un mediu cu acces limitat la date. În timpul licitației PA API, aceste informații sunt împărtășite doar cu algoritmul de licitație pentru a-i permite acestuia să ia decizii de licitație adecvate. Algoritmul de licitație în sine este, de asemenea, stocat pe serverul extern; prin urmare, nicio terță parte nu poate accesa datele granulare ale utilizatorilor. 

 

Caz practic de utilizare a OBTD

Să pornim de la un exemplu: există un grup de interes pentru utilizatorii care sunt interesați de cărți. Chiar dacă aparțin aceluiași grup de interes, nu sunt la fel.

Utilizatorul A citește un roman din când în când și cumpără câteva cărți noi o dată la 2-3 luni, dar vizitează des librăria pentru a descoperi noutăți. Valoarea medie a comenzii pentru utilizatorul A este de 100 de lei.

Utilizatorul B cumpără cărți pentru întreaga familie și toți sunt cititori avizi. Valoarea medie a comenzii pentru acest utilizator este de 400 de lei, iar acesta cumpără des. Cei din grupul lui sunt interesați atât de cărți dedicate adulților, cât și de literatură pentru copii.

În exemplul nostru, nu numai că interesele celor doi utilizatori diferă semnificativ, dar valoarea și rata de conversie îi fac să fie diferiți unul de celălalt. Evident, valoarea sumei licitate pentru utilizatorul B ar trebui să fie mai mare decât pentru utilizatorul A. Cum se poate face asta fără cookie-uri?

OBTD oferă o tehnologie care permite RTB House să utilizeze datele first-party furnizate de către advertiser și să pună la dispoziția ofertantului probabilitatea de conversie a utilizatorului și valoarea de conversie preconizată pentru ca acesta să evalueze corect utilizatorul în timpul licitației.

 

OBTD permite realizarea unor scenarii avansate de targetare

În scenarii mai avansate, librăria ar putea trece mai multe informații despre comportamentul online al unui anumit utilizator sau despre vizitele offline ale acestuia pentru a le nuanța profilul. De exemplu, ar putea transmite informații care arată dacă utilizatorul a plasat o comandă cu ridicare în magazin și ar putea adapta mesajul publicitar pentru a prezenta promoții și reduceri offline.

OBTD permite abordarea necesităților de utilizare a datelor first-party pentru campaniile de retargetare fără cookies, imitând aproape toate funcțiile anticipate de targetare a utilizatorilor într-un mediu sigur din punct de vedere al confidențialității. La RTB House, această funcție este deja implementată și funcționează pe deplin. Deja derulăm primele campanii live care utilizează datele first-party ale advertiserului pentru targetarea utilizatorilor în mediul cookieless.

 

Deep Learning alimentează potențialul datelor first-party

Capacitatea de a valorifica datele first-party în campaniile de retargetare într-un mediu cookieless reprezintă doar jumătate din muncă. La RTB House, înțelegem că analiza datelor first-party este la fel de importantă ca tehnologia din spatele ei. Algoritmii noștri avansați de Deep Learning oferă un avantaj semnificativ, extrăgând informații mai valoroase din datele first-party în comparație cu metodele tradiționale de analiză. Această abordare permite o analiză mai sofisticată, identificând tipare mai subtile și preferințe în comportamentul clienților. În plus, în loc să dezvoltăm algoritmi noi, adaptăm algoritmii deja testați și folosiți pe care îi utilizăm cu succes de ani de zile, valorificând experiența noastră vastă într-un mediu cookieless. Toate acestea se traduc în campanii de retargetare foarte eficiente și personalizate, chiar și în absența cookie-urilor third-party.

Folosirea OBTD și capacitățile superioare ale tehnologiei noastre de Deep Learning ne conferă un avantaj competitiv distinct. Putem folosi întregul potențial al datelor first-party, nu doar pentru evaluarea ofertelor, ci și pentru personalizarea anunțurilor, chiar și într-un context omnichannel.

 

Securizați-vă campaniile de retargeting cu ajutorul nostru

RTB House activează la vârful inovației în marketingul digital, oferind advertiserilor strategii de retargetare pregătite pentru viitor într-o eră fără cookies third-party. Prin parteneriatul cu noi, obțineți acces la soluțiile noastre de ultimă generație, inclusiv OBTD și ContentGPT, susținute de tehnologia noastră avansată de Deep Learning. Acest lucru vă asigură că retargetarea nu este doar eficientă și relevantă, ci și conformă cu peisajul digital în continuă evoluție.

În exemplul nostru, nu numai că interesele celor doi utilizatori diferă semnificativ, dar valoarea și rata de conversie îi fac să fie diferiți unul de celălalt. Evident, valoarea ofertei pentru utilizatorul B ar trebui să fie mai mare decât pentru utilizatorul A. Cum se poate face asta fără cookie-uri?

OBTD oferă o tehnologie care permite RTB House să utilizeze datele first-party furnizate de către advertiser și să pună la dispoziția ofertantului probabilitatea de conversie a utilizatorului și valoarea de conversie preconizată pentru ca acesta să evalueze corect utilizatorul în timpul licitației.

 

OBTD permite realizarea unor scenarii avansate de targetare

În scenarii mai avansate, librăria ar putea trece mai multe informații despre comportamentul online al unui anumit utilizator sau despre vizitele offline ale acestuia pentru a le nuanța profilul. De exemplu, ar putea transmite informații care arată dacă utilizatorul a plasat o comandă cu ridicare în magazin și ar putea adapta mesajul publicitar pentru a prezenta promoții și reduceri offline.

OBTD permite abordarea necesităților de utilizare a datelor first-party pentru campaniile de retargetare fără cookies, imitând aproape toate funcțiile anticipate de targetare a utilizatorilor într-un mediu sigur din punct de vedere al confidențialității. La RTB House, această funcție este deja implementată și funcționează pe deplin. Deja derulăm primele campanii live care utilizează datele first-party ale advertiserului pentru targetarea utilizatorilor în mediul cookieless.

 

Deep Learning alimentează potențialul datelor first-party

Capacitatea de a valorifica datele first-party în campaniile de retargetare într-un mediu cookieless reprezintă doar jumătate din muncă. La RTB House, înțelegem că analiza datelor first-party este la fel de importantă ca tehnologia din spatele ei. Algoritmii noștri avansați de Deep Learning oferă un avantaj semnificativ, extrăgând informații mai valoroase din datele first-party în comparație cu metodele tradiționale de analiză. Această abordare permite o analiză mai sofisticată, identificând tipare mai subtile și preferințe în comportamentul clienților. În plus, în loc să dezvoltăm algoritmi noi, adaptăm algoritmii deja testați și folosiți pe care îi utilizăm cu succes de ani de zile, valorificând experiența noastră vastă într-un mediu cookieless. Toate acestea se traduc în campanii de retargetare foarte eficiente și personalizate, chiar și în absența cookie-urilor third-party.

Folosirea OBTD și capacitățile superioare ale tehnologiei noastre de Deep Learning ne conferă un avantaj competitiv distinct. Putem folosi întregul potențial al datelor first-party, nu doar pentru evaluarea ofertelor, ci și pentru personalizarea anunțurilor, chiar și într-un context omnichannel.

 

Securizați-vă campaniile de retargeting cu ajutorul nostru

RTB House activează la vârful inovației în marketingul digital, oferind advertiserilor strategii de retargetare pregătite pentru viitor într-o eră fără cookies third-party. Prin parteneriatul cu noi, obțineți acces la soluțiile noastre de ultimă generație, inclusiv OBTD și ContentGPT, susținute de tehnologia noastră avansată de Deep Learning. Acest lucru vă asigură că retargetarea nu este doar eficientă și relevantă, ci și conformă cu peisajul digital în continuă evoluție.

Contactați RTB House pentru a vă pregăti strategiile de publicitate digitală pentru viitor și pentru a fi cu un pas în față în lumea cookieless.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related