„The Human Side of Marketing”, o campanie D|MBC - despre importanță conținutului relevant în contextul unei campanii de brand awareness

„The Human Side of Marketing”, o campanie D|MBC - despre importanță conținutului relevant în contextul unei campanii de brand awareness

Povestea vinde și vindecă. Neîncrederi, preconcepții, erori. Iar podcasturile aduc mai aproape de publicuri poveștile oamenilor pe care îi admiră, pe care îi judecă sau despre care nu știu prea multe. Impactul podcasturilor vine ca o concluzie a importanței pe care storytellingul o are într-o lume a cifrelor și a volumului compleșitor de informație. Citește în continuare despre impactul conținutului relevant în contextul unei campanii de brand awareness.

Studii recente publicate de Harvard Business Review arată că creierul uman este, în mod natural, acordat la povestiri și tinde să fie mai receptiv la narațiuni decât la alte forme de redare a conținutului. Acest lucru se datorează faptului că poveștile au o capacitate unică de a ne influența creierul și de a declanșa eliberarea oxitocinei, un hormon care favorizează dezvoltarea încrederii. Plecând de la această premisă, 70% dintre companii investesc în cel puțin o formă de marketing prin conținut, arată The Brand Shop, în articolul Brand Storytelling in 2024: The Latest Statistics and Trends.

În completare, conform unui studiu recent, publicat în februarie 2024 de demandsage.com, în prezent, există 5 milioane de podcasturi în întreaga lume și peste 504 milioane de oameni le ascultă. Încă din anul 2021, D|MBC a îmbrățișat acest tip de conținut la nivelul de brand și a lansat propriul podcast, D-PODCAST, care se adresează profesioniștilor din Marcom, dar și celor care sunt pasionați de marketing și comunicare și vor să înțeleagă mai ușor cum elementele de content ajută în creionarea strategiilor.

Proiectul THE HUMAN SIDE OF MARKETING a fost lansat în 2023, ca proiect de brand DMBC, cu scopul de a atrage atenția asupra impactului conținutului relevant în strategia de comunicare/marketing. Esența acestui proiect sunt OAMENII. Cei care au îndrăznit să viseze măreț, să provoace o piață în continuă schimbare și să își asume decizii care le-au resetat traiectoria vieții considerabil, din dorința de a reuși dincolo de barierele clasice. De ce? Pentru că, atunci când analizăm lumea marketingului, de cele mai multe ori, ne pierdem sub presiunea cifrelor și în povestea scrisă de specialiști, și pierdem din vedere their story. Cum arată autorii? Și ce linie a experiențelor au trasat în urma lor?

 

PESTE 61K VIZUALIZĂRI PE YOUTUBE, PESTE 15K REACH PE PLATOFRMELE SOCIALE

De la lansarea proiectului în octombrie 2023, și până la începutul lunii martie 2024, campania a înregistrat cifre importante. Publicarea episoadelor pe Youtube a generat, în perioada anterior menționată, peste 560 de ore de redare, peste 61K de vizualizări și mai mult de 50 de noi abonați la canal.

Promovarea proiectului a avut un impact major și a condus la rezultate vizibile și pe platformele sociale. Pentru rețeaua socială Facebook, D|MBC anunță următoarele date: peste 9K reach și 1.4K vizite pe pagină, iar pentru Instagram: 4,7K reach și 466 de vizite în profil. Platforma LinkedIn a fost generatoare de mesaje, fiind mediul principal de comunicare și în relația cu publicul larg, dar și în cea cu intervievații: cele aproape 200 de mesaje trimise către potențiali invitați, dintre 400 de specialiști identificați, s-au concretizat în 36 de răspunsuri pozitive, 12 podcasturi video deja realizate cu succes și 9 articole în derulare pentru blog.

 

THE HUMAN SIDE OF MARKETING: UN PROIECT REALIZAT DE OAMENI, PENTRU OAMENI

D|MBC - The Media & Branded Content Co. s-a angajat să exploreze adevărata față a performanței în marketing printr-o campanie dedicată profesioniștilor români din domeniul marketingului care își desfășoară activitatea în afara țării. Proiectul „The Human Side of Marketing” a fost lansat în 2023 și, cu bucurie anunțăm că va continua și în 2024. Acesta înglobează o serie de podcasturi video, publicate pe canalul de Youtube al companiei content marketing, D|MBC.

Numeroși profesioniști români din lumea marketingului și a comunicării, care și-au pus amprenta la nivel național sau internațional, s-au alăturat cu entuziasm campaniei, precum: Ena Karabelas (Manager de Campanii de Comunicare Integrată pentru Europa și America Latina – Ericsson), Laura Mihăilă (Director de Marketing, Comunicare și Experiență a Consumatorilor – Raiffeisen Bank, România), Eliza Rogalski (Head of Strategy & Founding Partner – Rogalski Damaschin Public Relations), Mădălina Crăciun (Manager de Marketing și Comunicare – LR Health & Beauty, Franța), Matei Schwartz (VP și Design Thinking Strategy Director – FCB Health, SUA), Diana Bălănescu (Global Brand Director – Spinnova, Olanda) sau Irina Deaconu (Marketing & Communications Manager & Event coordinator – Dubai International Content Marketing DICM, Dubai).

 

 

PERFORMANȚA PROFESIONALĂ ȘI EVOLUȚIA PERSONALĂ: COMPLEMENTARE ÎN SUCCESUL CAMPANIILOR

Într-o lume în care cifrele domină, este ușor să uităm că motorul real al succesului sunt oamenii. Campaniile care se remarcă sunt cele realizate de cei care observă nu doar tendințele, ci și oportunitățile, făcând conexiuni inovatoare. În centrul acestei perspective stă înțelegerea profundă că performanța autentică este rezultatul unei evoluții continue a individului.

Campania „The Human Side of Marketing” vine în întâmpinarea acestei înțelegeri și demonstrează, în ciuda aparenței că totul poate fi cuantificat în acest domeniu, că cei care fac cu adevărat diferența sunt oamenii care creează strategii, concep campanii, generează idei, iau deciziile în momentele dificile și, în final, dau culoare întregului tablou.

„Ideea inițială a proiectului a fost să descoperim poveștile din spatele profesioniștilor în Marketing. Doar că foarte repede ne-am dat seama că, în România, ne cam știm între noi. Așa că mi s-a părut foarte interesant să duc în fața oamenilor, români care lucrează în marketing, în diverse regiuni din lume. Pentru că pe ei, de cele mai multe ori nu îi cunoaște foarte multă lume în țară. Iar experiența de a lucra în mai multe culturi, mai ales în marketing, mi se pare fascinantă pentru că te îmbogățește atât ca om, cât și ca profesionist. Și cred că poveștile lor ne pot inspira și ne pot provoca să fim mai buni în tot ceea ce facem.”, a spus Diana Șerban, CEO & Owner D|MBC.

Cifrele campaniei au fost completate de recenzii și comentarii care au amplificat ideea că proiectul a fost foarte bine primit de către public. Participanții la podcasturi nu au ezitat să distribuie materialul pe canalele lor de comunicare și să se arate bucuroși în fața comunităților lor că au făcut parte din campania „The Human Side of Marketing”.

De asemenea, mesajele primite pe mediile de comunicare au fost pozitive. Printre recenziile primite, amintim următoarele:

„Serios? Foarte tare! Chiar o să vă dau un subscribe că sună tare bine. Mult succes să aveți!”
(Patricia Idu, Marketing Manager, Fortech Products & Fortech Syngenuity)

„Felicitări pentru proiect.”
(Mihai Neamțu, Autor, Speaker și TV Host Producer, Canal 33 România)

„M-am uitat pe link și mi-a plăcut ce am văzut. M-am abonat și la canal, așa că aștept cu nerăbdare conținut nou.”
(Matei Dură, Head of Marketing, Fulfill)

„Felicitări pentru proiect și mulțumesc pentru invitație!”
(Luana Dumitrescu, Marketing Manager, DHL)

 

REZULTATELE DIN PRIMELE PATRU LUNI FAC CA POVESTEA SĂ CONTINUE

Cifrele obținute în urma acestei campanii vorbesc de la sine și au constituit pentru echipa D|MBC o motivație în plus pentru a o dezvolta și în 2024, dar și o confirmare a lucrului bine făcut. Așadar, proiectul își continuă și anul acesta seria de podcasturi video, iar printre numele deja anunțate se numără Ana Grigoraș (Retail Merchandising și VM Manager – Hermes Middle East, Dubai) sau Răzvan Paraschiv (Performance Marketing Asia-Pacific – Stripe, Singapore). 

Pentru că ideea campaniei aparține unei companii specializată în content, anul acesta, audiența va beneficia de o nouă componentă: articole, publicate pe blogul D|MBC. Mulți dintre cei contactați s-au arătat mai mult decât interesați să participe, însă timpul și distanțele au fost potrivnice sesiunilor de filmare a podcasturilor video. Ca soluție, D|MBC a venit rapid cu ideea de a realiza interviurile în formă scrisă, cu un concept creativ special dedicat, care va fi dezvăluit în curând pe site-ul oficial.

D|MBC, The Media and Branded Content Company, este o companie de content marketing și branded media fondată în București, în 2018, care gestionează proiecte de branded content pentru clienți din Europa Centrală și de Vest. Pornind de la înțelegerea contextelor și audiențelor, și de la pasiunea pentru scris, echipa D|MBC creează și implementează strategii de conținut ‘By humans, for humans’.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


D|MBC

D|MBC, The Media and Branded Content Company, este o companie de content marketing si branded media fondata in Bucuresti, in 2018, care opereaza pentru clienti din Europa Centrala si de Vest. Content marketingul a... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related