Un mix de efervescență, evadare, istorie & diversitate culturală. Așa ar descrie Constanța pe scurt Ioana Podosu, consilier MEAT și parte din juriul Constanța Logo Challenge. Crearea unui logo pentru acest oraș presupune o seamă de provocări și sensibilități. Trebuie să țină cont de reperele care definesc Constanța, dar să le transforme în linii simple, sugestive.
"Principalele provocări ar fi reprezentate de diversitatea orașului și multitudinea activităților care pot fi desfășurate care sunt dificil de cuprins într-un singur element de tip logo, precum și extinderea vizibilității sale pentru potențialii turiști de toate vârstele", spune Ioana.
Competiția de design “Identitatea vizuală a Constanței - Orașul îmbrățișat cu marea” este deschisă: poți înscrie viziunea ta despre Constanța conturată într-un logo până pe 15 martie. Câteva sfaturi și idei, înainte de a te apuca de lucru, vin de la Ioana Podosu, în rândurile de mai jos:
Ce îți vine prima dată în minte când te gândești la Constanța
Cu siguranță, imaginea de mare cu Cazinoul… dorința de vacanță și aer curat, precum și poetul Ovidiu și legăturile istorice puternice cu Roma.
Un mix fascinant între istorie și contemporanitate, de turism slow și efervescență determinată de varietatea evenimentelor.
Relația ta cu orașul
Iubesc faleza și revin mereu cu plăcere, chiar și în sezonul rece. Arhitectura Cazinoului (cu toate discuțiile de pe marginea sa de-a lungul timpului) se integrează cu peisajul marin într-un mod elegant și romantic.
Constanța reprezintă un “safe spot”, un “colac de salvare” de la activitățile stresante din timpul anului. Cel mai mult îmi place să petrec un concediu cu familia.
Harta personală
Pe harta mea personală a orașului Constanța sunt delimitate atât Piața Ovidiu – centrul istoric și Cazinoul cât și litoralul Mării Negre pe care nu ezit să le vizitez de fiecare dată când vin cu familia în concediu sau să particip la evenimente. Desigur, de major interes este Delfinariul si locurile dedicate distracției pentru familii cu copii.
De ce are nevoie Constanța de un logo
Ca orice destinație turistică relevantă, Constanța are nevoie de un logo pentru a-și delimita mai clar potențialul și pentru a se afirma și a se evidenția ca destinație europeană de top.
Branding-ul orașului Constanța trebuie să vizeze elementele sale de autenticitate și unicitate. Să sublinieze ceea ce poate face destinația competitivă în plan regional, european, internațional sau ce experiențe unice poate oferi vizitatorilor.
Ce presupune în mod special un logo pentru un oraș
Logo-ul unui oraș înseamnă reducerea la esență, revenirea la elementele de bază. Poate fi un simbol reprezentantiv sau care poate crea o poveste autentică și atractivă.
Provocări & sensibilități
Branding-ul sau promovarea unui areal nu se poate face decât prin elemente distincte, deosebite, care ies în evidență și care sunt exprimate, sub forma unui logo care captează și rezumă esențialul. Principalele provocări ar fi reprezentate de diversitatea orașului și multitudinea activităților care pot fi desfășurate care sunt dificil de cuprins într-un singur element de tip logo, precum și extinderea vizibilității sale pentru potențialii turiști de toate vârstele. În plus, poate fi foarte dificilă alegerea acelor elemente care disting destinația de orice altă destinație competitoare. O provocare majoră rămâne presiunea opiniei publice care poate transforma o muncă de creație bine făcută într-un element de scandal și de halucinație de masă.
Logo-ul, cultura și valorile orașului
Poate fi important ca logo-ul să fie un exponent fidel al istoriei, culturii și specificului unui oraș, în special pentru comunitatea reprezentată. În același timp, sloganul logo-ului poate fi motorul unui branding de succes.
Ce atribute ar trebui să aibă un logo pentru a rămâne relevant în timp
Unicitatea și persistența în memorie a unui logo sunt date de mixul dintre expresivitate și cromatică.
Istoria, cultura și autenticitatea unui oraș nu pot fi alterate, motiv pentru care logo-ul ar trebui să exprime ceva ce nu poate fi modificat sau denaturat și care poate persista o dată cu trecerea timpului, prin urmare să fie invariabil, atemporal și mereu actual.
De ce trebuie să țină cont în mod special designerii care se înscriu în concurs
Designerii participanți trebuie să țină cont de specificul orașului, precum și de patrimoniul său bogat și variat, precum și de acele elemente districtive ale orașului.
Designerii trebuie să știe faptul că logo-ul care se va crea poate fi integrat într-o strategie de marketing și promovare turistică a orașului Constanța și a regiunii Dobrogea, pe termen mediu și lung, cu scopul creșterii notorietății destinației turistice în vederea atragerii unui număr cât mai mare de turiști.
Sfaturi, idei, inspirație
Manifestarea unei autenticități simple, echilibrate, reducerea la esență precum arta abstractă. O construcție de branding coerentă cu potențialul orașului.
Ce speri să vezi în lucrările înscrise
Viitorul logo al orașului Constanța trebuie să fie simplu și autentic, întrucât acesta poate fi un modul din angrenajul promovării turismului românesc atât la nivel european, cât și internațional. În lucrările înscrise vreau să văd un concept coerent și lucid, în măsură să surprindă realitatea locului.
Logo-urile de oraș stârnesc în Romania reacții intense
Aici este o discuție amplă pe mai multe paliere: 1. Dorința comunității locale de a avea cât mai multe simboluri reprezentate, de a fi “complet” pentru a fi reprezentativ, 2. Lipsa cunoașterii de specialitate pe zona de branding și marketing și filtrarea propriilor convingeri în acest domeniu care primează, fără a avea răbdarea necesară de a înțelege pe de-a întregul conceptul creat și pașii care urmează a fi făcuți după lansarea unui nou logo.3. credința că logo-ul este totul fără a lua în considerare și ce stă în spatele lui.
Ce rol joacă un logo în modul în care un oraș este perceput
Logo-ul poate deveni simbolul și motivul de mândrie pentru locuitorii orașului, dar și inspirația de a explora pentru potențialii turiști.
Logoul care se va crea poate fi integrat într-o strategie de marketing și promovare turistică a orașului Constanța și a regiunii Dobrogea, pe termen scurt, mediu și lung, cu scopul creșterii notorietății destinației turistice și atragerii unui număr cât mai mare de turiști.
Logo-uri de oraș care ți-au atras atenția
Unul dintre logo-urile de oraș care mi-a atras atenția este logo-ul Londrei deoarece îmbină în mod armonios istoria și tradiția orașului cu unicitatea elementelor de identitate vizuală.
Din România, găsesc foarte interesant logo-ul județului Sibiu deoarece punctează pe elementele distinctive date de acoperișurile cu ochi ale construcțiile din zona veche a municipiului.
Un mesaj pentru comunitatea cretivă de a participa la competiție
Forge your city’s future. – Creează viitorul orașului tău.
Participă și tu la Constanța Logo Challenge. Citește cu atenție brieful, lasă-te inspirat de energia și poveștile orașului, creează un logo care să definească cât mai bine Constanța și înscrie-te în concurs până pe 15 martie.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.




















