Peste 50% dintre ei își diversifică prezența în afara Social Media.
Taboola, lider global în performance marketing cu impact scalabil, a publicat recent un raport realizat împreună cu Qualtrics, companie de top în managementul experienței, care colaborează cu aproximativ 20.000 de organizații la nivel global.
Deși publicitatea pe rețelele sociale continuă să atragă bugete semnificative — estimările arată că va ajunge la 239 de miliarde de dolari în 2025 și la 273 de miliarde în 2026 — aproape 75% dintre specialiștii în performance marketing semnalează randamente în scădere. Studiul evidențiază faptul că, în ciuda dominanței Social Media în strategiile de performance, eficiența acestor investiții se diminuează vizibil.
Alte concluzii cheie din raportul „The Pulse of Performance Advertising: Diminishing Returns”:
- Peste 30% din bugetele de performance marketing sunt afectate de scăderea rentabilității;
- Cauzele principale: saturația audienței, creșterea costurilor și scăderea receptivității publicului la reclame;
- Peste 80% dintre specialiști aplică strategii multiple pentru a compensa scăderea eficienței; Mai mult de jumătate dintre aceștia extind campaniile și pe alte canale digitale, în afara rețelelor sociale.
„Deși Social Media rămâne un canal important pentru bugetele de performance marketing, vedem tot mai des că investițiile mai mari nu aduc rezultate mai bune,” spune Adam Singolda, CEO Taboola. „Marketerii caută soluții noi pentru a menține performanța pe termen lung.”
Elena Tsiknakou, Chief Revenue Officer, Project Agora – partenerul exclusiv Taboola în România – adaugă: „Asistăm la un moment de cotitură important în industria digitală: social media, deși esențială până acum, nu mai livrează singură rezultatele așteptate. Brandurile încep să conștientizeze nevoia de a-și diversifica strategiile și de a explora noi surse de creștere. Platformele închise devin limitative, iar open web oferă spațiul necesar pentru extindere, scalare și performanță reală. Misiunea noastră este să ajutăm brandurile să acceseze aceste oportunități, într-un mod eficient și sustenabil.”
Raportul este bazat pe un sondaj realizat în rândul a peste 300 de specialiști în publicitate din SUA, din agenții și branduri.