Godmother construiește poduri între culturi și generații de creativi din continente diferite. „Ideea rămâne limbajul comun universal”

Godmother construiește poduri între culturi și generații de creativi din continente diferite. „Ideea rămâne limbajul comun universal”

Agenția a încheiat recent un nou schimb intercultural între studenți dintre România și Africa, facilitat de Godmother.

„Această inițiativă pornește de la o convingere simplă, dar profundă: indiferent de cultură, limbă sau context, ideea este limbajul comun universal”.

Godmother, una dintre cele mai importante agenții de brand experience și evenimente din România, construiește punți între creativii din România și Africa, într-un schimb intercultural care transcende granițele geografice, lingvistice și generaționale.

Agenția a încheiat recent un nou schimb intercultural între studenți dintre România și Africa, facilitat de Godmother. Mai multe echipe mixte de studenți români și de pe continentul african, care studiază marketing și alte discipline ale comunicării, au răspuns cu succes - și creativitate - provocării acestui schimb intercultural. Inițiativa face parte din Pitcher Festival, un eveniment care promovează creativitatea africană în marketing, media și divertisment.

 

Provocarea a fost să integreze elemente din ambele culturi în campaniile propuse

Ediția a doua a acestui schimb intercultural s-a desfășurat online între 17 și 19 martie 2025, cu sprijinul Chini Africa (Nnamdi Ndu și Ayoyemi Oladipo). Studenții români și africani, împărțiți în echipe mixte, au primit brief-ul de a concepe o campanie ipotetică de marketing pentru un brand real, care să se potrivească ambelor culturi. Provocarea a apărut prin faptul că ei trebuiau să integreze elemente și informații acumulate din prezentările susținute anterior despre fiecare cultură în parte. Imediat ce au reușit să se cunoască și să lucreze împreună ca o echipă, ideile au început să zboare. Printre brandurile pe care ei și le-au ales să creeze se numără Glovo, Heineken, și Flying Blue.

Având în vedere contextul unui festival de publicitate, Godmother s-a implicat la nivel de conținut pentru a contribui cu expertiză, astfel încât participanții să poată învăța de la practicieni. Dragoș Cazan, Senior Copywriter la Godmother, a susținut o prezentare despre trenduri creative, iar Alice Gavril, Managing Director, a prezentat o serie de tool-uri strategice și exemple practice despre cum pot fi integrate rețelele sociale și influencer marketing în campanii.

„Provocarea a fost să integreze elemente din ambele culturi în campaniile propuse. Chiar dacă timpul a fost scurt, rezultatele au fost promițătoare, ei primind feedback constructiv și suport în procesul de rafinare a ideilor. Cu sprijin, ideile lor pot fi duse mai departe,” a explicat Alice Gavril, care a jurizat proiectele, alături de Nnamdi Ndu de la Chini Africa.

Ideile echipelor au reflectat faptul că studenții, lucrând în grupuri mixte, au putut să integreze elemente din ambele culturi, idetificând asemănări și diferențe între acestea, astfel generând o idee pentru o campanie publicitară unitară.

Din această perspectivă, „acest proiect a prins mai multă valoare la această a doua ediție”, a constatat Alice. „A fost un experiment util și pentru că pe noi ne-a ajutat să vedem asemănări și deosebiri, să ne privim pe noi cu alți ochi”, a subliniat ea.

Nnamdi Ndu a completat: „Am fost impresionat de strategiile lor, per ansamblu, mai ales ținând cont că au avut mai puțin de 24 de ore la dispoziție.”

 

De la idee la practică. Cum a început totul

Totul a început la Cannes Lions în 2024, unde Alice Gavril a avut o conversație cu Nnamdi Ndu de la Chini Africa. Din acel schimb de idei s-a născut acest de schimb intercultural, ce aduce în prim-plan creativitatea africană – un teritoriu adesea neglijat în peisajul publicității europene. Godmother a propus ca, în cadrul competiției africane Pitcher Festival să mai fie adăugată o probă care să le ofere studenților africani o provocare din punct de vedere cultural. Ideea a fost îmbrățișată imediat, întrucât comunitatea de advertising din Africa își propune să identifice o nouă generație de tineri creativi, din care să selecteze talentele de top pentru a reprezenta acest continent la Cannes Lions, cel mai mare festival de advertising din lume.

Dacă până în 2024, studenții din Africa de Sud primeau o temă oarecare pentru a concepe o campanie, după introducerea acestei probe ei au făcut echipă cu studenții români, și au fost provocați să vină cu idei prin care detaliile culturale comune dintre cele două țări să fie puse în valoare în cadrul unei campanii de publicitate pentru un brand real.

„Această inițiativă pornește de la o convingere simplă, dar profundă: indiferent de cultură, limbă sau context, ideea este limbajul comun universal. Este și principiul de lucru al agenției Godmother, care a inițiat acest parteneriat internațional alături de Pitcher Festival și Chini Africa”, a declarat Alice Gavril.

Câștigătorii acestei ediții: Echipa care a ales brandul Heineken a fost desemnată câștigătoare de către Alice Gavril și Nnamdi Ndu. Studenții români care au făcut parte din această echipă sunt Lucian-Samir Voinea și Miriam-Cristina Păvăluc - Gal .

 

„Puterea unei idei rămâne” – mărturia unui copywriter

Dragoș Cazan, senior copywriter la Godmother, povestește ce l-a motivat să participe la această ediție:

„De-a lungul parcursului meu de mai bine de 20 de ani prin publicitate, multe lucruri, perspective și moduri de abordare s-au schimbat. În ciuda tuturor acestor schimbări, pe care le-aș cataloga ca fiind mai mult de formă decât de fond (rețelele sociale au fragmentat discursul unui brand, dar rămân doar unul dintre canale), un lucru a rămas și va continua să rămână valid: puterea unei idei. Iată de ce am răspuns afirmativ inițiativei Godmother de a susține o prezentare despre tendințe în creativitate studenților români și africani, care acum explorează domeniul.

M-am bucurat, în primul rând, pentru că agenția în care lucrez a avut o astfel de idee meritorie. În al doilea rând, pentru că am avut ocazia să demonstrez ce am afirmat mai devreme: indiferent de teritorii, de cultură sau de etapa de dezvoltare a unei regiuni, pentru noi, publicitarii, IDEEA rămâne limbajul comun; limbajul pasiunii și al satisfacțiilor care ne motivează.”

Participanții FCLA 2025:
Teodora-Cristina Ferentz - Faculty of Business Administration, English section, ASE
Maria Pop - Facultatea de Științe Economice și Gestiunea afacerilor, profil Marketing, Universitatea Româno-Americană (URA)
Alexandru-Constantin Nemțoc - Facultatea de Management-Marketing, URA
Lucian-Samir Voinea- Facultate Management Marketing, URA
Miriam-Cristina Păvăluc-Gal - Facultatea de Științe Economice și Gestiunea afacerilor, URA
Maria Alexia Kiru - Facultatea de Management Marketing, URA
Claudia Leonte - Facultatea de Marketing, URA
Sabina Salca - URA
Oana Stoica - Facultatea de Litere, Comunicare și Relatii Publice, URA
Monica Nani - International Business, URA

Câștigătorii sunt Lucian-Samir Voinea și Miriam-Cristina Păvăluc - Gal.

La final, toți participanții români au primit o diplomă de participare și cartea “Asta înseamnă marketing” de Seth Godin din partea Godmother, iar cei din echipa aleasă câștigătoare au primit invitația de a face un internship timp de o lună în cadrul agenției.

 

O invitație pentru GenZ: descoperă ce face Godmother și misiunea sa creativă

Godmother își propune să spargă bariere: între continente, culturi, generații și discipline creative. Nu doar pentru că avansul tehnologic ne provoacă mereu să ne reinventăm, ci pentru că, așa cum spune colegul nostru Dragoș Cazan, indiferent de teritorii sau culturi, pentru noi, publicitarii, Ideea rămâne limbajul comun – al pasiunii și al satisfacției profesionale.

Dacă ești la început de drum în industrie sau atras de domeniu (hello, Gen Z!), probabil că nu ai asociat Africa cu advertisingul până acum. Așa este? Poate e momentul să explorezi creativitatea care vine de pe acest fascinant continent și să-ți deschizi orizonturile. Mai ales acum, când la festivalul Cannes Lions din acest an, cel mai important eveniment global dedicat creativității, trei lideri africani au fost desemnați președinți de juriu, confirmând influența în creștere a continentului în această industrie.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Godmother

We are brand experience artisans Godmother inseamna pasiune. Pasiune pentru crearea unor experiente de brand pozitive, bazate pe conexiuni profunde intre brand si consumator. Ne propunem sa inspiram audientele prin... vezi detalii »

Companii

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related