[fresh x design] Corina Boboc Giorgescu: E un dans între pasiune și pragmatism. Iar lupta cu fast fashion-ul, pe care am menționat-o, e una subtilă și constantă

[fresh x design] Corina Boboc Giorgescu: E un dans între pasiune și pragmatism. Iar lupta cu fast fashion-ul, pe care am menționat-o, e una subtilă și constantă

Prima piesă vestimentară creată de ea, pe care a și vândut-o, a fost o rochie din voal. Era în facultate când a participat la un târg, o femeie i-a cumpărat creația și ea a simțit fluturi în stomac gândindu-se că aceasta o va purta. Corina Boboc Giorgescu creează haine pentru femeile care vor să se distingă discret prin eleganță, nu să epateze.

Și-a creat brandul timid la început, improvizând un atelier în sufrageria casei pe care o împarte cu soțul său. Drumul până la un business în care să lucreze alături de o echipă nu se întrezărea, dar, câteva provocări și asocierea cu o parteneră mai târziu, au dus-o către creșterea mărcii sale de haine.

„Cea mai mare provocare este gestionarea echilibrului dintre latura creativă și cea de business. Ca designer, vrei să creezi liber, să experimentezi, dar ca antreprenor trebuie să gândești strategic, să ai grijă de echipă, de cash flow, de termene”, spune Corina.

Vorbim cu creatoarea Corina Boboc Giorgescu despre design vestimentar, despre industria modei și preferințele consumatorilor români de haine de designer.

 

Etapele formatoare care te-au condus către cine ești azi

M-am hotărât destul de târziu să urmez Universitatea de Arte, abia în clasa a 12-a. Spun „târziu” pentru că majoritatea colegilor mei proveneau de la licee de artă sau se pregăteau pentru admiterea la Design Vestimentar încă din clasa a 9-a. A fost destul de greu să recuperez, mai ales că eu eram la un liceu cu profil mate-info și nu aveam nici cea mai vagă idee despre cum să trasez două linii corect.

Dar odată intrată la facultate, chiar după primul an, lucrurile au început să se lege frumos. Am avut șansa să fiu aproape de un mare artist, de Doina Levintza, care m-a ajutat să înțeleg mai profund această vocație. După ce mi-am dat licența, a urmat partea grea, dar cea mai frumoasă. Am continuat cu un masterat în scenografie la UNATC, perioadă în care deja aveam cliente, lucram la colecții și organizam lansări de colecții cu actrițe și muzică live. Privind înapoi, îmi vine să spun că a fost o perioadă boemă, în care lipseau cunoștințele de antreprenoriat – dar acestea au venit ulterior, după ce am terminat masterul și am deschis, împreună cu asociata mea Mirela Colan, un adevărat business, cu 9 angajați și două ateliere care funcționează la capacitate maximă.

 

Prima piesă vestimentară pe care ai creat-o

Prima piesă vestimentară pe care am creat-o a fost o rochie din voal cu dungi, pe care am și vândut-o la un târg la care am participat împreună cu facultatea – cred că era V for Vintage. A fost un sentiment minunat, aveam efectiv fluturi în stomac la gândul că cineva va purta acea rochie.

 

Stilul tău

Întotdeauna am ținut ca feminitatea să se simtă în hainele pe care le creez – o feminitate care se naște în momentul în care haina este purtată. Cred în simplitate și în eleganță.

 

Mentori 

Mama este o femeie foarte elegantă și stilată, mereu a știut să se pună în valoare fără efort. De la ea am înțeles că, în primul rând, o femeie trebuie să știe să aibă grijă de ea. Hainele vin abia apoi, completând ceea ce ești deja.

 

Ce te inspiră în creație

Am o teorie – probabil culeasă din facultate, nu mai știu exact de unde – care spune că e esențial cu ce îți „clătești” ochii. Tot ce vezi te influențează. De aceea aleg cu grijă ce și pe cine urmăresc, fie că e vorba de artă, fie de oameni din jurul meu.

 

De la pasiunea pentru design vestimentar către business

La început, atelierul era în sufrageria noastră – a mea și a soțului meu. Părea un drum foarte lung către o structură mai mare, către o echipă. Dar secretul a fost că am spus „da” tuturor provocărilor și asocierilor. Nu m-am ferit de greu și nu m-am speriat când au apărut oportunități. A fost incredibil de greu și încă este. Fiecare etapă de dezvoltare vine cu provocările și cu satisfacțiile ei. Pot spune cu mâna pe inimă că sunt recunoscătoare că nu sunt singură în acest drum, ci suntem două și că am știut să formăm o echipă adevărată.

 

Provocările antreprenoriatului în sectorul de fashion

Lipsa de predictibilitate. Totul se schimbă rapid – gusturile, tendințele, comportamentele de consum. Asta cere o adaptabilitate continuă. Dar poate cea mai mare provocare este gestionarea echilibrului dintre latura creativă și cea de business. Ca designer, vrei să creezi liber, să experimentezi, dar ca antreprenor trebuie să gândești strategic, să ai grijă de echipă, de cash flow, de termene. E un dans între pasiune și pragmatism. Iar lupta cu fast fashion-ul, pe care am menționat-o, e una subtilă și constantă. Nu ne comparăm cu ei, dar ne intersectăm inevitabil cu alegerile pe care publicul le face.

 

Cine sunt clientele tale

Clientele Boboc sunt de toate vârstele, dar au în comun dorința de a fi elegante, feminine și rafinate – fără să epateze. Hainele noastre vin în completarea personalității lor, și cred că tocmai din acest motiv revin. De asemenea, revin pentru că suntem o echipă atentă la detalii și la materiale, și pentru că simt că le respectăm.

 

Cum se raportează femeile la corpul lor când își aleg hainele

Toate ne dorim să ascundem ceea ce credem că sunt imperfecțiuni. De cele mai multe ori, ceilalți nici măcar nu observă ceea ce pe noi ne obsedează. Ce am învățat în timp este că femeia care are încredere în ea este, de departe, cea mai frumoasă – indiferent de forma corpului.

 

Super puterea hainelor create de tine

Te fac să te distingi dintr-o mulțime. Nu într-un mod ostentativ, ci prin rafinament și discreție. Cred că hainele mele reușesc să spună ceva despre cea care le poartă, fără să strige, fără să impună, ci doar prin prezență, prin detaliu, prin atitudine. Super puterea lor e că devin o extensie firească a celei care le îmbracă.

 

Preferințele consumatorilor români 

Consumatorii români au devenit mai conștienți. Sunt mai atenți la materialele pe care le poartă, la etică, la procesul de creație din spatele unui produs și, tot mai des, la sustenabilitate. Caută produse durabile, cu poveste, cu identitate. Vor să investească în piese cu valoare, nu doar estetică, ci și simbolică. Iar acest lucru, pentru noi ca designeri locali, este o mare oportunitate și o mare responsabilitate în același timp.

 

Schimbări în industria modei din România

Industria s-a maturizat vizibil. Există mai multă diversitate, mai mult curaj creativ, mai multă comunicare între designeri, dar și o deschidere tot mai mare din partea publicului către designul românesc. Avem o generație tânără de creatori care se implică, care comunică, care își asumă. Cred că pentru a merge și mai departe, avem nevoie de sprijin real din partea instituțiilor și de o infrastructură mai solidă pentru micii antreprenori. Și, foarte important, de mai multă educație vizuală și estetică în rândul consumatorilor, încă de la vârste fragede.

 

Cele mai importante învățături de până acum

  1. Nu înceta niciodată să fii serios, nici măcar pentru o secundă, pentru că nu știi când și unde te prinde neseriozitatea – și cum te poate costa.
  2. Nu-ți abandona clientul nici când îți vine să-l dai afară pe ușă – o relație de încredere se clădește în timp și se poate rupe într-o clipă.
  3. Acceptă provocările cu inima deschisă – cele mai frumoase lucruri pe care le-am creat au venit din necunoscut.
  4. Soluția e mereu la îndemână – trebuie doar să-ți păstrezi calmul ca să o poți vedea.
  5. Permite oamenilor să te ajute – nu e un semn de slăbiciune, ci de înțelepciune.
  6. Nu mai lucra în weekenduri – timpul tău personal e o resursă esențială. Nu e sustenabil să te sacrifici continuu, nici pentru business, nici pentru artă. J
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related