Tattoo Weirdly Wonderful. Bogdan Balasoiu: Tatuajele pot fi o amintire, emoție, o formă de artă, o declarație de identitate

Tattoo Weirdly Wonderful. Bogdan Balasoiu: Tatuajele pot fi o amintire, emoție, o formă de artă, o declarație de identitate

Artiștii tatuatori din România sunt chemați să își măsoare talentul, măiestria și imaginația. Competiția VELO caută cele mai neobișnuit de frumoase designuri de tatuaje, iar premiile sunt în valoare de 5000 de euro, inclusiv o excursie la cea mai mare convenție de tatuaje din Paris. 

Bogdan Balasoiu, VELO Brand Executive, BAT, parte din juriul concursului, are sfatul cel mai bun pentru cei care vor să se înscrie în competiție: să se gândească că VELO este o persoană care își dorește un tatuaj minunat, dar în mod ciudat. De aici, imaginația și originaliatea este totul.

Lucrările se înscriu aici, până pe 26 noiembrie. Dar numai după ce participanții citesc cu atenție brieful competiției. Care sunt elementele unui design memorabil, cum au evoluat tatuajele în prezent și care este rolul lor în cultura contemporană, povestește Bogdan Balasoiu în rândurile ce urmează:

 

Ce îți vine în minte prima dată când te gândești la tatuaje

Cand ma gandesc la tatuaje, primul lucru care imi vinte in minte este povestea din spatele lor si amintirile legate de acele tatuaje – ideea ca fiecare tatuaj, indiferent de marime sau complexitate, are o semnificatie personala pentru cel care il poarta ma face curios sa aflu povestea din spatele tatuajului. Este intrigant faptul ca aceste tatuaje pot fi o amintire, buna sau rea, o emotie, o forma de arta pana la o declaratie de identitate.

 

Tatuajele în 2025

Tatuajele in 2025 au ajuns la un cu totul alt nivel daca luam sa comparam cu anii precedenti. Complexitatea, detaliile, nivelul de atentie si culorile au ajuns la un nivel foarte foarte ridicat in momentul de fata. Orice tatuaj daca este batut la cineva cu experienta si dedicat pasiunii lui poate ajunge sa fie o “opera de arta” pentru client.

In Romania, observ din ce in ce mai multi oameni care incep sa se tatueze si asta pe mine unul ma bucura foarte mult, deoarece consider ca tatuajele sunt ca niste poze bine pastrate intr-un telefon, care dupa ani si ani te pot face sa zambesti si sa iti aduci aminte de unele momente pe care nu ai vrea sa le uiti niciodata. Cand vine vorba de perceptia celor din jur asupra tatuajelor, pare ca incet incet mentalitatea de a vedea tatuajele ca un lucru rau incepe sa se schimbe, deoarece aceasta mentalitate apartine persoanelor mai in varsta, dar cei tineri sunt pe ideea libertina care nu caracterizeaza un om dupa tatuaje sau aspectul fizic.

 

Rolul tatuajului în cultura contemporană

Tatuajele au evoluat enorm fata de “origins” si consider ca au mai multe functii culturale decat in trecut: o forma de expresie personala, arta corporala si estetica, un simbol al libertatii si al autenticitatii pentru unii, o modalitate de apartenenta si conectare sociala. 

Nu in ultimul rand, am intalnit persoane ale caror tatuaje au rol terapeutic si care mi-au explicat ca prin tatuajele pe care le au, au reusit sa depaseasca momente dificile din viata lor.

 

Comunicare vizuală și arta tatuajului

Legatura dintre comunicare vizuala si arta tatuajului este una foarte importanta, deoarece tatuajul in esenta este o forma de comunicare printr-o imagine sau un scris. Sunt de parere ca fiecare persoana care doreste un tatuaj trebuie sa vina cu o poveste, idee sau emotie explicata cat mai in detaliu, apoi discutata cu artistul tatuator care ajunge sa interpreteze vizual alegand, simboluri, technici culori si compozitie pentru a reda dorinta clientului in cea mai buna forma.

 

Competiția creativă lansată de VELO

Oamenii trebuie sa stie ca aceasta campanie nu este despre noi sau despre VELO, ci este despre ei si despre comunitate. VELO este un membru ciudat, dar minunat, al acestei comunitati si rolul acestei campanii este de a aduce într-un singur loc oamenii pasionati de tatuaje, ideile, tehnicile si discutiile despre tatuaje si unde unde oricine are ceva de invatat. Misiunea aceste campanii este de a sustine faptul ca orice lucru ciudat poate fi minunat si ca este okay sa “UNLEASH YOUR WEIRD TO EMBRACE YOUR WONDERFUL”.

 

Experiența de jurat

Responsabilitatea mea ca jurat este de a analiza si a alege cele mai frumoase, complexe si tematice tatuaje care sa se potriveasca cu identitatea lui VELO.

 

Ce cauți în mod special în lucrările înscrise

Ma intereseaza directia in care se duce tatuajul respectiv, complexitatea si originalitatea, sa fie ceva care sa imi starneasca interesul de a vrea sa stiu mai multe despre aceste tatuaje, cum ar fi conceptul minunat din spate si evolutia acestuia de la idee la finalizare.

 

Criterii de evaluare

Idee -> technica - > complexitate -  coloristica si ORIGINALITATE.

 

Elementele care contează cel mai mult în designul unui tatuaj memorabil

Eu unul sunt fan al tatuajelor colorate sau negru cu gri, bine executate si usor de inteles de la o distanta decenta. (Pun accent foarte mult pe trasarea linilor corect si imbinarea umbrelor intr-un stil artistic pentru a reda o imagine cat mai clara).

 

Ce ar trebui să știe concurenții înainte de a se apuca de lucru

Sa se gandeasca ca VELO este ca o persoana care isi doreste un tatuaj minunat dar in mod ciudat. De aici, imaginatia si originaliatea este totul :).

 

Sfaturi

Sa fie ei insusi si sa nu incerce sa fie cineva care nu ii reprezinta. Nu conteaza cine castiga, important este ca aceasta comunitate sa aiba ceva de castigat la sfaristul acestei campanii.

 

Participă și tu la competiția creativă VELO a celor mai neobișnuit de frumoase tatuaje. Citește cu atenție brieful, creează un design de tatuaj Weirdly Wonderful și înscrie-te în concurs până pe 26 noiembrie.

Premiile competiției Weirdly Wonderful sunt de peste 5.000 de euro. 

Ce este VELO

VELO este nicotină într-un pliculeț. Sună puțin ciudat? Ei bine, este. Dar este atât de minunat în același timp. Este acel răsfăț al aromei pe care ți-l poți oferi oriunde, oricând. Mai multe informații despre VELO, poți găsi pe pagina de Instagram VELO

*(+18) Acest produs conține nicotină. Nicotina generează un grad ridicat de dependență. Produse destinate strict consumatorilor peste 18 ani.

 

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Pozitii

Sectiune



Branded


Related