„În banca mea”, inițiativa semnată de Romanian Angel Appeal și Waio Studio, îi cheamă pe adulți să privească lumea prin ochii adolescenților și să dea startul dialogului empatic

„În banca mea”, inițiativa semnată de Romanian Angel Appeal și Waio Studio, îi cheamă pe adulți să privească lumea prin ochii adolescenților și să dea startul dialogului empatic

În spatele fiecărui tânăr există o poveste nespusă. Ce se întâmplă când un adult alege să se așeze în banca lui și să-l asculte cu adevărat?

Fundația Romanian Angel Appeal alături de Waio Studio lansează campania „În banca mea”, un manifest pentru dialog și empatie.

 

Adolescența, un teren fragil

1 din 3 copii de 11–15 ani se simte zilnic nefericit.

Emoțiile devin intense, iar anxietatea, depresia, bullying‑ul și consumul de substanțe sunt provocări tot mai frecvente. Acasă, relația cu părinții este tensionată: copiii se tem să discute cu familia de teamă că problemele lor vor fi minimizate. La școală, profesorii sunt concentrați pe rezultate și nu dispun de instrumente pentru a gestiona problemele emoționale.

În acest context, nevoia nu este doar de sprijin pentru copii, ci și pentru adulți, ca să fie pregătiți să asculte și să intervină la timp. Proiectul va susține formarea părinților și a profesorilor, astfel încât să creeze spații sigure, în care aceștia ascultă și pun întrebările potrivite.

 

De la ascultare la schimbare

Manifesto-ul Romanian Angel Appeal definește ascultarea ca pe o experiență activă:

„Să asculți nu înseamnă doar să taci când copilul vorbește. Să asculți înseamnă să te așezi în banca lui. Să vezi realitatea prin ochii lui.

Doar așa între copii, părinți și profesori poate exista un dialog real, empatic și fără judecată. Doar prin dialog putem preveni sau trata rănile lăsate de bullying, adicție, singurătate și nu numai.

E timpul ca adulții să se pună în banca elevilor și să învețe cum să ofere sprijin și cum să creeze conversații. Romanian Angel Appeal este aici să îi ajute.”

Mesajul campaniei are o dublă semnificație: banca de la școală este locul în care tinerii își poartă deja luptele cu presiunea și rușinea, dar devine, în același timp, și spațiul simbolic unde adulții sunt invitați să se așeze ca să învețe și să privească lucrurile cu empatie.

„Adolescenții încearcă să-și facă vocea auzită, dar este nevoie de adulți care să asculte atent și să observe la timp anumite semne. Când te așezi cu adevărat în banca unui adolescent, întrebarea se schimbă: nu mai este «Ce e în neregulă cu tine?», ci se transformă în «Văd că îți este greu. Cum pot fi lângă tine?». De aici se naște dialogul care ajută.”, Simina Alexă, Communication & Social Media Coordinator, Romanian Angel Appeal.

 

Echilibrul dintre forță și vulnerabilitate

Videoclipul-manifest surprinde diferențele dintre percepția părinților și realitatea trăită de copii.  Scopul a fost să documenteze experiențele elevilor fără să judece, punând acccent pe sinceritate și invitând la implicare. Din acest motiv, a fost aleasă o estetică onestă, care nu cosmetizează, dar nici nu dramatizează.

„Există o mare diferență între a comunica despre tineri și a comunica cu ei. «În Banca mea» încearcă tocmai să reducă această distanța, spațiul dintre ceea ce credem noi că trăiesc adolescenții și ceea ce simt ei, de fapt. Cred că avem o responsabilitate ca oameni din advertising să folosim atenția publicului pentru subiecte care pot produce o îmbunătățire în societate. Ascultarea e un început bun. Din ea se nasc relațiile, încrederea și, uneori, schimbarea.”, Ana Falcaru, Copywriter, Waio Studio.

 

Promisiunea campaniei

Niciun copil nu va mai fi singur cu emoțiile lui. Romanian Angel Appeal transformă un program pilot într-o mișcare națională. 

Împreună cu specialiști în educație și sănătate mintală, Romanian Angel Appeal a demonstrat deja că schimbarea este posibilă. Printr-un program pilot, 432 de profesori au fost instruiți să recunoască emoțiile și să creeze un spațiu sigur în clasă. 11.500 de adolescenți au găsit curajul de a vorbi despre anxietăți și frici, iar 3.200 de părinți au participat la webinarii pentru a învăța să gestioneze emoțiile copiilor.

În următoarele 12 luni, Romanian Angel Appeal își propune să extindă programul la 1.100 de profesori, 500 de părinți și 22.500 de copii, creând materiale psiho-educaționale și cursuri despre gestionarea emoțiilor.

Pentru a facilita acest lucru, Fundația Romanian Angel Appeal a lansat platforma raa.ro/inbancamea în care părinții și profesorii au deja acces gratuit la resurse create de specialiști: cursuri, webinarii și materiale utile în lucrul cu adolescenții.

 

Implică-te!

În banca mea” este un apel la empatie și o promisiune că dialogul dintre adulți și adolescenți poate fi reconstruit cu sprijinul, resursele și instrumentele potrivite.

10.000 de SMS‑uri pot transforma promisiunea în realitate. Fiecare mesaj ASCULT trimis la 8864 înseamnă un adult care știe să asculte, să întrebe la timp și să ofere sprijin. 

 

Credits:

Romanian Angel Appeal

Adela Tarpan, Development Manager at RAA
Simina Alexă, Communication & Social Media Coordinator
Oana Niță, Communication Assistant
Vlad Anghel, PR Officer

Waio Studio

Robert Voicu, Strategy Director
Brândușa Blaga, Digital Account Manager
Andrei Florian, Strategy Consultant
Paul Tănase, Art Direction Consultant
Ana Fălcaru, Copywriter
Alexandra Violeta Patrichi, Art Director

Producție

Federico Favino, Regizor
Tudor Hermeneanu, Producător @Armadillo Entertainment
Paul Dovan, DOP
Nicu Drăgan, Fotograf
Academia Buftea, Casting

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Waio Studio

Waio inseamna different by default. Suntem agentia care tine mereu digitalul in suflet si rezultatele in minte, unde vei gasi mereu ceva neasteptat. Zi de zi, facem mixuri unice de creatie si strategie, care sa se... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related