Libertate de exprimare, curaj, nonconformism, rebeliune, statement. Aceasta este semnificatia tatuajelor pentru Eugen Golumbeanu, participant în competiția VELO. Eugen a înscris în concurs un design de tatuaj inspirat de două litere transformate în simboluri, care spun o poveste despre complementaritate și echilibru.
"Cele doua litere sunt alcatuite din frunze de Acant, acesta simbolizand viata, regenerarea, renasterea, rezistenta, nemurirea, dar si eleganta, rafinamentul si abundenta. Capetele celor doua litere sunt marcate cu perle, ca simbol al puritatii, perfectiunii, protectiei, transformarii, prestigiului si nobletii", explică Eugen.
Până pe 6 decembrie puteți vota tatuajele preferate înscrise în competiție. Vizitați galeria inscrierilor și alegeți lucrările care v-au impresionat.
Noi povestim cu Eugen în continuare despre parcursul lui artistic, între Design și Arhitectură, pasiunea lui pentru litere și ilustrații vintage și cum combină toate acestea prin “visual storytelling”.
Despre tine
Am 50 de ani (inca procesez chestia asta), sunt din Bucuresti, crescut la Bucuresti si la Timisoara.
Momente importante în parcursul tău
As putea sa identific vreo 3 etape, mai importante, toate presarate cu momente ce mi-au definit, cumva, parcursul:
Prima, a fost etapa “prescolara”. Aici a inceput sa mi se “manifeste” latura creativa, cam pe cand am inceput sa desenez prin casa, cu mai tot ce “imi cadea in mana”. Tot ce putea sa coloreze sau sa lase vreo urma, era PERFECT pentru desenat pe pereti. Sau pe hartie. Dar in mod special pe pereti.
A Doua etapa, a inceput odata cu scoala. Inca de prin generala am inceput sa particip pe la concursuri, la desen luam notele cele mai bune. Odata ajuns la liceu, pe la inceputul anilor 90, o colega si foarte buna prietena m-a rugat sa-i creez o sigla pentru firma tocmai infiintata a tatalui sau. Acela a fost primul meu contact, cat de cat “official”, cu tot ceea ce inseamna “branding”, “logo design” etc. Evident, habar n-aveam de aceste notiuni, pe atunci.
Pe la sfarsitul liceului, am decis ca voi urma cursurile unei facultati care sa ma ajute sa imi exprim si dezvolt si mai mult creativitatea. Adica la Design sau la Arhitectura (cam astea erau optiunile, in acea perioada), asa ca am inceput sa urmez o scoala pregatitoare (desen) pentru examenul de la arhitectura. Pregatirea asta (foarte intensiva. In medie, trebuia sa desenezi cam 4 – 6 ore pe zi) a durat vreo 2 ani, in paralel cu liceul. Am dat examenul de admitere mai intai la Design. Dupa vreun an, in care am luat contact cu notiunile de baza despre designul de obiect, culoare, forma, typography design etc, am dat exmen de admitere si la Arhitectura si am intrat si acolo. Am decis sa urmez, in continuare, cursurile de la Arhitectura.
In timpul facultatii am continuat sa lucrez, am avut numeroase colaborari, de la proiecte de restaurari si amenajari interioare pana la proiecte de branding. Cu ocazia asta am invatat ce inseamna un deadline, “cu ce se mananca” un brief, ce inseamna disciplina, flexibilitatea in comunicarea cu clientii.
Iar de aici, incet incet am inceput sa intru in Etapa A Treia: dupa facultate, am continuat sa lucrez ca freelancer, in Graphic Design.
Iubesc literele, iubesc arta, iubesc ilustratiile “vintage”, iubesc sa desenez de mana, iubesc sa sintetizez povestile in simboluri, asa ca am decis sa le unesc pe toate intr-una singura, punand astfel bazele unui serviciu de “visual storytelling” aferent brandingului, unic in felul lui, constand in ilustratii desenate manual, incarcate de simbolism. O parte din lucrari pot fi vazute pe TheCreativeBalloon.com
Primul gând când zici tatuaj
Libertate de exprimare, curaj, nonconformism, rebeliune. Statement. Sexy.
Participarea la competiția VELO
Just like that. Am vazut advertul IQads, mi-am amintit ca am deja facuta o lucrare ce se incadreaza in tematica propusa, asa ca am decis sa ma inscriu.
Inspirația
Lucrarea in sine are un caracter aniversar. Iar tematica a fost foarte simpla: “vrem un tatuaj care sa reprezinte o monograma alcatuita din literele S si B si care sa ne spuna povestea”, acordandu-mi-se libertate totala in ce priveste partea creativa: “Faci ce simti, ne place stilul tau, avem incredere in tine”.
Tematica celebreaza un moment important din viata unui cuplu de prieteni, de altfel foarte dragi, care au droit sa isi faca, impreuna, un tatuaj. Asadar, dupa o discutie relative scurta, am reusit sa extrag din povestea lor cateva cuvinte cheie, pe care le-am transformat in simboluri cu care am alcatuit compozitia. Easy peasy.
Stilul desenului este clasic. Cele doua initiale sunt pozitionate contrapus, pe o axa liniara, ca o aluzie la personalitatile diferite ale celor doi. Contopirea lor in zona centrala aminteste subtil si de simbolul Yin - Yang, prin aceasta facand o referire la complementaritate si echilibru. Prin rotire, monograma poate fi citita ca B sau S.
Simbolurile din cele doua extremitati ale desenului sunt marcate cu foita de argint, reprezentand energia feminina, creativa, si respectiv de aur, reprezentand energia masculina, a puterii si abundentei.
Cele doua litere sunt alcatuite din frunze de Acant, acesta simbolizand viata, regenerarea, renasterea, rezistenta, nemurirea, dar si eleganta, rafinamentul si abundenta.
Capetele celor doua litere sunt marcate cu perle, ca simbol al puritatii, perfectiunii, protectiei, transformarii, prestigiului si nobletii.
Provocările unui design de tatuaj
“Provocari”… nu stiu ce sa zic. Particularitati, mai degraba. Iar astea, mi se par fascinante, pentru ca stimuleaza creativitatea. Fiecare are povestea lui, iar aceasta poveste trebuie cumva reprezentata vizual. Apoi, trebuie sa fii atent la detalii, la felul in care vor fi scalate.
Start vot! Dati o tura prin galeria inscrierilor, votati preferatele si sustineti artistii care v-au surprins.
Ce este VELO
VELO este nicotina intr-un pliculet. Suna putin ciudat? Ei bine, este. Dar este atat de minunat in acelasi timp. Este acel rasfat al aromei pe care ti-l poti oferi oriunde, oricand. Mai multe informatii despre VELO, poti gasi pe pagina de Instagram VELO.
*(+18) Acest produs contine nicotina. Nicotina genereaza un grad ridicat de dependenta. Produse destinate strict consumatorilor peste 18 ani.
TheCreator
TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii.























