Forma grafica distinctiva (sigla, desen, simbol etc), ce imbraca o varietate larga de forme, culori, dimensiuni etc, si care are rolul de a defini intr-o maniera unica si specifica identitatea unui produs, a unei marci sau a unei firme. Logotipul marcii asociaza, de regula, un nume (sau initiale), un grafism specific, un sistem de culori si, adesea, un simbol. Insemnele distinctive ale firmei, formele si culorile pe care le imbraca logotipul provoaca emotii, genereaza senzatii, evoca imagini. Logotipul este cartea de identitate vizuala a firmei pe care o insoteste in permanenta si care trebuie sa indeplineasca o serie de caracteristici: sa fie usor de identificat (sa permita recunoasterea imediata a marcii), sa atraga atentia, sa nu creeze confuzie; sa fie reprezentativ, sa permita o buna perceptie vizuala si o memorizare instantanee, sa se regaseasca pretutindeni in cadrul suporturilor de comunicatie si documentele interne ale firmei; sa se bazeze pe o "personalitate" puternica si durabila, care sa distinga marca firmei de concurenta; sa fie adaptabil tuturor suporturilor de comunicatie etc. In timp, logotipul (ca si marca careia i se asociaza) este supus uzurii. Pentru dinamizarea vanzarilor firmei, pentru o repozitionare care sa faca fata unei concurente crescande sau pentru inaintarea unor activitati rezultate din diversificari anterioare este necesara reintinerirea periodica a marcii, a imaginii pe care o difuzeaza si, prin urmare, modernizarea logotipului.


![[Go Brand, Go Planet] Gherasimciuc Eugeniu: Cel mai dificil în anul 2020 este să rămâi neutru](https://media.iqads.ro/2020/07/109968684-286385909478291-5725609865058298121-n-cover-410.jpg)
![[Brieful de la primarie] Vlad Derdeicea: Din pacate, multe din concursurile noastre mioritice se termina cu deznodamanturi asemanatoare](https://media.iqads.ro/2018/05/collage22-cover-410.jpg)
![[Brieful de la primarie] Péter Árpád: Produsul e palpabil, orașul e intangibil. Organizatorii ar trebui, în primul rând, să înțeleagă că un astfel de proiect nu este de tipul “one man job”](https://media.iqads.ro/2018/05/collage5-cover-410.jpg)
![[Artiști fontiști] Mugur Mihai: România nu are nimic special pentru a se putea crea o piață locală de fonturi. Piața fonturilor este una globală și extrem de concurențială](https://media.iqads.ro/2018/04/collage9-cover-410.jpg)



![[Salutări din Chișinău] Olga Radu, Casa Imago: Stabilitatea pieței este direct legată de situația politică din țară. Totuși, o piață mică este teren de experiment](https://media.iqads.ro/2016/06/img-2042-cover-410.jpg)

![[Brandingul si clientii] Madalina Oanta (Propaganda Brand New): Spre deosebire de publicitate, in branding clientul trebuie sa fie mult mai implicat si sa ghideze tot procesul](https://media.iqads.ro/2013/11/branding-26-cover-410.jpg)














