13.358 de voturi au hotarat topul celor mai bune reclame romanesti din 2008, la BestAds

S-a incheiat cea de-a cincea editie BestAds, singurul festival online de publicitate din Romania. Membrii comunitatii IQads au fost chemati pentru al cincilea an consecutiv la urne, pe www.bestads.ro, formand probabil cel mai mare juriu al unui festival de publicitate. Ei au analizat, disecat, nominalizat si votat, pe parcursul celor 4 saptamani cat a durat prezenta editie, cele mai bune reclame romanesti produse in 2008, la cele 5 categorii ale Festivalului: TV, coloana sonora, print, radio si campanie.

BestAds si-a propus sa verifice din cat mai multe surse, de la membrii comunitatii IQads, care au fost cele mai bune productii publicitare romanesti din 2008. Obiectivul a fost atins, dovada fiind cele 13.358 de voturi stranse, reprezentand cea mai mare participare la vot dintre toate editiile organizate pana in prezent.

Rezultatele pentru BestAds 2008 au fost mai polarizate decat la editiile de pana acum, cu diferente mai mari intre lucrarile castigatoare si cele clasate pe urmatoarele locuri. De asemenea, s-a putut remarca si anul acesta preferinta publicului autohton pentru reclamele bazate pe umor, care au o poanta memorabila.

Categoria spot TV a fost castigata de spotul Le Birt, realizat de Papaya Advertising pentru Cava d'Oro, cu 31% din totalul voturilor pentru categorie. In mod evident, succesul spotului a propulsat si intreaga serie Cava d'Oro, ajutand-o sa castige categoria Campanie. Bineinteles, au ajutat si celelalte 2 spoturi din serie, Francezii si Pestisor, cele mai vizibile parti ale campaniei, care au atras atentia la vremea lansarii, starnind numeroase comentarii si pe IQads.

"Ma simt foarte bine in acest moment. Anul trecut, campania asta a trecut prin multe", declara Robert Tiderle, Creative Director Papaya. "Aproape interzisa la un moment dat, suspectata de unii ca ar fi pe langa target, campania asta a fost prima in ajutorul careia a sarit media, a crescut cota de piata a produsului cu peste 50% (nu glumesc) si acum castiga destul de clar competitia cu cel mai mare juriu. Da, ma simt foarte bine. M-as fi simtit insa mult mai bine daca anul trecut ar fi fost mai bogat in campanii misto, iar noi am fi castigat o competitie mult mai interesanta. Insa anul trecut a fost, cred eu, unul dintre cei mai prosti ani din ultimii 5-6 ani."

Cel mai recent spot Dorna, Aeroportul, a adus agentiei McCann Erickson Romania locul 1 la categoria Coloana Sonora, cu melodia celor de la Conjure One, "Tears from the Moon".

Dintre toate categoriile, cea mai clara distanta s-a inregistrat la Sectiunea print, unde, pentru a doua oara in istoria BestAds, o lucrare a reusit sa obtina peste 50% din voturi: Nu deranjati, print realizat de Next Advertising pentru Asociatia Salvati Delta.

Liviu David, Creative Director Next, declara despre premiul primit la categoria Print: "Ne bucura ca sexul salbatic care salveaza Delta primeste si puncte la impresia artistica. [...]Cred ca un premiu la BestAds cu un ad pe bune cantareste MULT mai mult decat un Golden Drum luat cu un ghost."

La Sectiunea radio, nu a fost acordat premiul intai, deoarece lucrarea care obtinuse cel mai mare numar de voturi, spotul Bunica, realizat de Headvertising pentru Discovery, fusese realizata in 2007 si nu in 2008, situatie despre care chiar agentia a anuntat Organizatorii, insa de-abia dupa terminarea perioadei de vot.

«"Premiul" ne maguleste, pentru ca e unul drept, chiar daca vine cu un an intarziere. Pentru ca spotul radio la Discovery placut de publicul IQads este din 2007. Ziceam insa ca premiul e drept, pentru ca in 2008 cred ca din nou am avut o campanie radio foarte buna - e vorba de "Pionierul la ecluza"; adica seria de spoturi 'sexuale' si deci destul de controversate pentru Foltene», a declarat Serban Alexandrescu (Headvertising).

Clasamanentul integral al editiei 2008 este disponibil pe site-ul BestAds, putand fi descarcat aici.

Cele 14 agentii care au realizat cele 28 de lucrari finaliste sunt: Next Advertising (cu 6 lucrari), Leo Burnett si McCann-Erickson (cu cate 4), Ogilvy, Papaya Advertising si Publicis (cu cate 2) si 23 Communications Ideas, CAP & NextCap, GMP, Graffiti BBDO, Grey, Headvertising, Odyssey, Propaganda, cu cate o lucrare. Rezultatele integrale ale tuturor editiilor BestAds sunt disponibile pe site-ul festivalului, la adresa www.bestads.ro/rezultate_all.html.

Cu prilejul celei de-a cincea editii, IQads a realizat si topul celor mai premiate agentii la BestAds. Au intrat in calcul agentiile clasate pe primele 5 locuri in fiecare categorie, o agentie primind un numar de puncte pentru fiecare lucrare prezenta in topul final, votat de comunitatea IQads - de la 5 puncte pentru locul 1 pana la 1 punct pentru locul 5. Agentiile cele mai premiate la cele 5 editii BestAds sunt: McCann-Erickson, cu 112 puncte, Leo Burnett cu 65 si NextCap, cu 30 de puncte, urmate de Propaganda, cu 18 puncte si Gavrila & Asociatii, cu 15 puncte. Topul integral este disponibil aici.

IQads este cel mai important produs de publishing din Romania dedicat advertisingului si comunicarii. IQads este parte a F5, compania de investitii, consultanta si strategie online a trustului Realitatea Catavencu.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

GMP Advertising

GMP Advertising este una dintre cele mai premiate agenții independente din România pentru eficiență și creativitate. Este singura agenție românească deținătoare a două trofee Agenția Independentă a Anului... vezi detalii »

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Campanii

Festivaluri

Sectiune



Related