Bogdana Butnar si Robert Tiderle, despre campanii curajoase la AdCouture

Prima parte a editiei AdCouture cu numarul 23 a fost dedicata spatiului online. Astfel, la rubrica "Hot Spot", Bogdana Butnar (Managing Director & Head of Strategy la MRM Worldwide Romania) a vorbit despre cel mai recent eveniment al industriei de comunicare la care a participat, Digital Marketing Forum. Serban Ciusca, moderatorul emisiunii, a invitat-o sa reediteze putin atmosfera de la acest eveniment. De aceea, Bogdana a revenit cu detalii despre interventia ei in cadrul conferintei: o prezentare despre curajul clientului Microsoft de a aproba o campanie online altfel. "In ciuda aparentelor, Microsoft a reusit sa se miste in online-ul romanesc cu rapiditatea unui soarece", a precizat Bogdana Butnar, tinand cont ca avea ca punct de referinta un "mamut" greoi: online-ul.

Miza campaniei era aceea de a face din Microsoft un fel de social brand, iar secretul succesului a fost faptul ca Microsoft a avut curajul sa se asocieze cu cateva bloguri cunoscute, dupa cum a povestit Bogdana Butnar. Efectul a fost semnificativ: traficul a crescut intr-o zi de la 1.000 la 40.000 vizualizari, din momentul declansarii parteneriatului cu bloggerii. Ceea ce a adus nou aceasta campanie a fost ruperea traditiei de a oferi produsul pentru testare bloggerilor, pentru ca mai apoi sa scrie despre el. Microsoft a venit cu o alta abordare, care s-a dovedit eficienta, daca tinem cont ca au fost aproximativ 162.000 pageviews intr-o saptamana, pentru un produs de tipul licente Microsoft. Alte cifre oferite de Bogdana Butnar in cadrul discutiei, care sa intareasca succesul campaniei ar fi CTR-ul pentru bannere: 2,7.

Si la finalul interviului, Serban Ciusca a adus vorba si despre criza financiara. Intrebata cum supavietuiesc serviciile de marketing digital in criza, Bogdana Butnar s-a aratat optimista. "Noi suntem o industrie in crestere, pana a venit criza noi cresteam foarte tare; a venit criza, nu avem cum sa nu mai crestem, (...) noi suntem intr-un asa stadiu mic incat nu avem decat sa crestem, problema e doar ca nu mai crestem atat de repede." Sigur exista niste rezerve cu privire la evolutia business-ului online, "da, este afectat in masura in care bugetele advertiserilor mari sunt taiate si se taie si de la online, dar overall pe publishing nu are decat sa creasca".

In cea de-a doua parte a emisiunii, la rubrica "Insider", a fost invitat Robert Tiderle (Creative Director si General Manager al agentiei Papaya), ca reprezentant al agentiei castigatoare la doua sectiuni in cadrul singurului festival de publicitate online: BestAds. Punctul central al discutiei a fost campania Cava d'Oro (1, 2, 3), care, in urma celor 13.300 de voturi de la BestAds (www.bestads.ro), a fost declarata cea mai buna campanie a anului 2008. Desi controversat la vremea lansarii, intrucat RAC (Consiliul Roman de Publicitate) a recomandat CNA-ului sa investigheze in ce masura spotul incalca anumite reguli ale codului de conduita si bune practici, totusi mass-media a sustinut campania, si chiar CNA-ul le-a sarit in aparare. Astfel ca, la 8 luni de la lansare, Robert Tiderle a fost in masura sa declare o crestere de 50% ca efect al campaniei.

O alta campanie despre care au discutat Serban Ciusca si Robert Tiderle a fost rebrandingul CEC, in cadrul caruia au jucat un rol si cei de la Papaya. Concluzia a fost ca rebrandingul a presupus nu neaparat schimbarea logo-ului sau modificari de semnalistica ci o schimbare de statut.

Si pentru ca nici acest interviu nu se putea incheia fara o intrebare despre criza, Robert Tiderle a fost provocat sa isi spuna parerea cu privire la acest subiect. "Criza cred ca e mai mult la nivelul hai sa nu facem nimic, sa vedem ce fac ceilalti", a precizat el. Insa partea buna a lucrurilor nu intarzie sa apara: "e o mare oportunitate pentru clientii locali cu bugete medii", a mai adaugat el.

AdCouture este prima emisiune de informatie si analiza, care trateaza subiecte legate de piata de media&advertising din perspectiva business-ului. Structurata pe trei rubrici "Adnews", "Hot Spot" si "Insider", AdCouture prezinta cele mai noi si mai importante stiri care influenteaza industria de media, marketing si publicitate, analizeaza cele mai fierbinti subiecte ale saptamanii si ii aduce in fata telespectatorilor The Money Channel pe cei mai importanti oameni ai industriei.

Emisiunea este prezentata de Serban Ciusca si realizata in co-productie de The Money Channel si IQads. AdCouture se difuzeaza in fiecare luni, incepand cu ora 23:00 si, in reluare, sambata, ora 11:15 si duminica, la ora 11:15 si 01:00.

Emisiunile AdCouture pot fi urmarite si pe www.tmctv.ro si www.iqads.ro, sectiunea IQadsTv.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Sectiune



Related