IQads Kadett - primul proiect care vaneaza permanent talente pentru industria de marketing si comunicare

IQads, cel mai important produs media romanesc dedicat industriei de media si publicitate, lanseaza IQads Kadett, primul program de identificare, selectare si formare a tinerilor cu potential pentru a urma o cariera de succes in industria de marketing si comunicare.

Realizat cu sprijinul Coca-Cola HBC Romania, proiectul este special creat pentru cei care doresc sa urmeze o cariera in marcomm, dar si pentru companiile care cauta tineri pregatiti pentru performanta in marketing si comunicare.

"Ce ne propunem sa obtinem prin IQads Kadett este un numar mai mare de tineri informati si pregatiti, gata sa intre in industria de marketing si comunicare, plecand insa de la premisele corecte. Prin intermediul proiectului dam sansa unor tineri cu personalitatea potrivita pentru fiecare meserie in parte de a acumula informatie relevanta si experienta inainte de a se angaja, ajutandu-i - daca sunt talentati - in procesul de incepere a unei cariere", a declarat Costin Radu, Managing Director, IQads si SMARK.

"Industria de marketing si comunicare a devenit in ultimii ani unul dintre domeniile cele mai atragatoare pentru tinerii aflati la inceput de cariera. Putini dintre ei stiu, insa, ca a fi un bun profesionist in aceasta industrie presupune sa iti dezvolti constant abilitatile, sa iti innoiesti cunostintele, sa fii receptiv la noutatile din domeniu, conectat la tehnologie, curios, pasionat si sa muncesti pentru dezvoltarea ta. Acestea sunt valori pe care programul IQads Kadett le promoveaza si in care noi, Coca-Cola HBC Romania, credem cu tarie." a spus Janina Trotea, internal communication coordinator, Coca-Cola HBC Romania.

Scopul IQads Kadett este de a identifica si forma cei mai talentati tineri din Romania pentru a-i recomanda si directiona ulterior catre companiile si agentiile de comunicare care doresc selectarea celor mai buni tineri profesionisti. Astfel, proiectul isi propune sa faca legatura intre mediul academic si industria de marketing si comunicare, oferind tinerilor sansa de a acumula argumente relevante in incercarea lor de a incepe o cariera de succes. In acest demers, IQads Kadett beneficiaza de sprijinul IAA Young Professionals.

Accesul in programul IQads Kadett se va face in urma unui test de orientare si examinare online, care verifica in ce masura personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare. Acesta ii va ajuta pe tineri sa-si dea seama de compatibilitatea cu meseria aleasa, precum si care sunt acele aptitudini pe care este necesar sa le dezvolte.

"Inventarul de Personalitate NEO Revizuit (Revised NEO Personality Inventory, NEO PI-R), utilizat in cadrul programului IQads Kadett, este fara doar si poate cel mai "in voga" chestionar de personalitate in psihologia moderna, evaluand constructele clasice ale modelului Big Five. NEO PI-R este fundamentat pe un model conceptual care capitalizeaza decenii de cercetari si de analize factoriale asupra structurii personalitatii, realizate atat pe populatii clinice, cat si pe populatii normale. Scalele sale au fost elaborate si perfectionate printr-un melanj metodologic, utilizand deopotriva metode rationale si de analiza factoriala.", a explicat Dragos Iliescu, managing partner, D&D Research.

Testul de examinare are la baza Inventarul de Personalitate NEO Revizuit (Revised NEO Personality Inventory, NEO PI-R), un instrument de masurare concis pentru cele cinci dimensiuni ale personalitatii umane, precum si pentru cele mai importante trasaturi sau fatete care definesc fiecare dimensiune. Avand acordul editorului romanesc al testului, OS/D&D Research/Testcentral, testul a fost adaptat si calibrat pentru proiectul IQads Kadett pe baza unor cercetari empirice, permitand o evaluare comprehensiva a personalitatii adulte, precum si o estimare a potrivirii acesteia cu aptitudinile necesare pentru tipurile de meserii specifice industriei marcomm.

In urma acestuia, tinerii admisi devin cadeti IQads si beneficiaza de o serie de avantaje pe baza activitatii lor atat offline, in cadrul evenimentelor desfasurate ca parte a proiectului, cat si online, pe platforma special creata - IQadsKadett.ro. Cu sprijinul partenerilor, IQads va oferi tinerilor admisi in proiect carti de specialitate, invitatii la evenimente de profil si acces la training-uri. In plus, IQads va depune eforturi active pentru a le obtine acestora, in folosul companiilor interesate, stagii de practica.

Platforma online a proiectului IQadsKadett.ro permite tinerilor sa acumuleze experienta, sa-si dezvolte creativitatea si exercitiul de a lucra pe baza unor brief-uri. Rezolvarile acestor brief-uri vor fi puse la dispozitia potentialilor angajatori si vor constitui pentru fiecare tanar modalitati de a-si demonstra competenta, motivatia, dar si experienta in fata angajatorilor.

IQads Kadett este un proiect lansat cu sprijinul Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, companie care asigura imbutelierea, distributia, vanzarea si marketingul operational pentru produsele Coca-Cola, lider pe piata bauturilor non-alcoolice din Romania. Partenerii proiectului sunt D&D Research, Grafica si tipar, SMARK, Radio Guerrilla, 24-FUN, Business Standard, Cotidianul, Money Express, MONEY.ro, OOPS Media, Zoom, Elevate, ADVICE Students, ASER, BOS Romania, PRIME Romania, PRIME Iasi si VIP Romania. Proiectul este sprijinit de IAA Young Professionals.

Echipa proiectului: din partea IQads, Adriana Lungu - business developer, Miruna Antonescu - marketing director, Costin Radu - managing director; din partea Coca-Cola HBC Romania, Janina Trotea, internal communication coordinator; din partea D&D Research, Dragos Iliescu, director Departament Cercetare Cantitativa si Dan Petre, director Departament Cercetare Calitativa, managing partners ai D&D Research.

Avand o audienta de peste 150.000 de unici lunar, IQads este cel mai important produs media dedicat industriei de comunicare din Romania. IQads este o marca a Blue Idea, parte din F5, compania de web a trustului Realitatea-Catavencu. Din portofoliul companiei Blue Idea face parte si SMARK, comunitatea profesionistilor in marketing din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Grafica si Tipar

Grafică şi Tipar este poziţionată ca o agenţie de producţie creativă, cu expertiză în conceperea şi producerea de materiale pentru campanii de marketing şi comunicare. Activitatea noastră se desfăşoară... vezi detalii »

Elevate Office Group

Cu o istorie de 10 ani, Elevate este una dintre cele mai dinamice agentii de indoor advertising. Dupa ce a introdus publicitatea in lift in Romania, Elevate implementeaza campanii de comunicare indoor in Bucuresti si... vezi detalii »

Sectiune


Comentarii

Elena O.
acum 9 ani
Si trebuie sa dau 200 ron numai pentru a da testul?! Sec.
Alexandru Paizan
acum 9 ani
Cum sa facem bani mai nou? Scoatem bani de la tinerii (aspiranti) vanzandu-le iluzii...

Platforma Adideea - 100 de euro/an

IQads Kadtt - 200/test

Cristina Gherman
acum 9 ani
frumos jucat . intai 100 de euro acum 50 de euro .

"scump dom'le scump .mai ieftin n-aveti?"

trebuia sa bagati taxa dupa test . asa agatati mai multi fraieri.

adina giuraniuc
acum 9 ani
si as vrea sa ma inscriu..dar deja din commenturile celor de mai sus, va pierdeti putin din credibilitate...imi surade mult ideea cu iqads kadett...asteptam totusi un raspuns de la cineva care chiar se ocupa de proiect...intr-adevar taxa este mare, dar prin asta au vrut sa dea ei valoare eventului si filtrarea sa fie mai puternica...dpv...financiar
Cristina Gherman
acum 9 ani
marian x,

daca era vreo taxa de 10 euro asa poate ma "impiedicam " ;)

Stoica Georgiana
acum 9 ani
mult prea scum pentru buzunarul studentilor...
Cristina Gherman
acum 9 ani
mda, mult prea scump pt cei "neavizati" :))))) a se citi nevizati sau cei care nu fac parte din publicul tina ;)))
Cristian Balasa
acum 9 ani
Apreciez initiativa, e laudabila. Era nevoie de o interfata intre tineri si angajatori. Dar sa luam prima categorie: tinerii. Pai tinerii astia sunt absolventi de facultate, poate multi din afara Bucurestiului, care stau in gazda, camin..oricum platesc niste bani lunar si sunt acei tineri care nu au bani...ca de aia sunt la inceput de cariera. Acum voi oferiti un produs, care are ca target acesti tineri, dar il vindeti scump. Deci tinerii inteligenti dar saraci vor ramane afara in timp ce tinerii, inteligenti sau nu, cu bani vor intra in sistem. Super...va felicit...astept si criteriile de angajare referitoare la ochi, inaltime etc.

Altfel ati gresit ori targetarea ori pretul....sau poate proiectul va deveni foarte complex si va merita banii doar ca acum vedem doar litere negre grupate strategic.

Cristian Balasa
acum 9 ani
Nicaieri pe site nu am gasit nimic referitor la faptul ca daca dam 200 ron si facem testul vostru automat intram gratuit la training-uri. Nu de alta, dar dau 200 ron sa ma inscriu si pe urma sa dau cate 500, 50 sau 5 ron la fiecare training e cam mult.
Petrisor Dana
acum 9 ani
Adidea, 100 euro; iqadskadett 50 euro; urmatoarea tre' sa fie 25...ca la negocieri. La inceput ceri mult ca sa ai de unde sa scazi.

Recunosc ca justificarea "filtrarii" publicului este prost aleasa. Nu cu "bani" se filtreaza publicul (ca in restaurantele pretentioase), mai ales daca vrei sa aduci plus valoare unei industrii. "bursierii" - copiii talentati de care aveti nevoie, nu vor da bursa pe chestia asta...Eligibilitatea se poate masura in functie de competente, performanta, etc. si se poate realiza prin etape preliminarii: un mini-proiect sau ceva convingator. Apoi selectezi 20 si pt fiecare ar putea sa achite taxa de test partenerii...de exemplu (la o prima privire pe site cam 20 de parteneri aveti acum, nu?). Si se poate face selectia la fiecare 6 luni...ca sa nu saracim bugetele unor companii precum Coca Hellenic si trustul Realitatea.

Pentru alte proiecte similare care se respecta (si care sunt foarte, foarte scumpe) criteriul de eligibilitate nu este niciodata posibilitatea achitarii taxei (mai ales ca sunt multi imbecili cu bani), ci te accepta in functie de niste competente de care dai dovada ...Apoi, daca si financiar corespunzi, norocul tau...

Adrian Constantin
acum 9 ani
Tinand cont ca la Scoala ADC taxa este de 500 de euro si ca in fiecare an s-au ocupat toate locrile, nu vad de ce se plange lumea pe aici ca 50 de euro este mult. Este o investitie in voi, in schimbul banilor primiti ceva, daca sunteti interesati bine, daca nu iarasi bine.
Cristian Balasa
acum 9 ani
Sunt de acord ca Scoala ADC este o investitie in viitorul tinerilor, dar cuvantul cheie este scoala. In momentul de fata Kadett este un site de recrutare cu promisiuni mari. Si pana una alta, de ce ar plati un candidat sa aplice la un job al unei companii, logic si de bun simt este sa fie invers considerand ca altele sunt criteriile de eliminare.
Radu N.
acum 9 ani
si totusi, un pachet de 5 chestionare costa 40 de euro iar unul de 200 costa 800 de euro; astfel un chestionar costa intre 4 si 8 euro ca sa il achizitionati. nu e cam mare profitul de la 8 euro la 50 ?? ar trebui sa fie un proiect orientat catre tineri si studenti, nu o metoda de a face bani rapid pe criza
x x
acum 9 ani
baraka tu vezi doar varful aisbergului...contabilizeaza costuri dezvoltare platforma, salarii, telefoane, chirii etc ...foarte bine a punctat adrian. programul este o investitie in voi...iar orice investitie implica o doza de risc...asumat, calculat...daca vreti totul mura-n gura ramaneti cu ceea ce va ofera facultatea...da' sa nu va plangeti apoi ca nu aveti experienta si nu stiti sa deschideti gura la un interviu...s-au dus timpurile unde era de ajuns sa te prezinti la un interviu...acum nu numai ca joburile sunt mai putine dar si exigentele angajatorilor au crescut...asa ca cei informati si capabili vor fi si cei care vor reusi...
Cristina Gherman
acum 9 ani
s-au dus vremurile cand luam ochii oamenilor cu publicitatea , cand impachetam frumos un rahat cu motz si il vindeam ca elixir .

s-a schimbat brusc perceptia oamenilor in ceea ce priveste banii . nu mai arunca banii aiurea . degeaba fluturasi ,degeaba reclame . ii doare undeva pe oameni de reclama ta.

la super market mananca din mostrele oferite tacticos de domnisoare plictisite dar nu o sa-ti cumpere de pe raft produsul.

el tot ce stie el cumpara ca nu-si mai permite sa arunce banii . ei dragilor din publicitate munca e din ce in ce mai grea ,brifurile din ce in ce mai putine .

ma scuzati dar eu nu vad un viitor luminos in departare in ceea ce priveste maretele realizari de creatie publicitara pt ca sunt realista .

are loc o "intrare la apa" ca peste tot .

iar publicitatea cam trebuie revizuita si ras revizuita sa tina pasul cu schimbarea comportamentului consumatorilor .

da! s-au dus vremurile cind te duceai la interviu si gata .

multe vremuri s-au dus ,multe se schimba .

dar solutia dragilor nu e japca!

Marius Fleancu
acum 9 ani
hai sa fim seriosi, ca nu este asa mult. sunt convins ca multi dintre cei care si-au exprimat parerea au spart suma asta intr-o singura seara prin vreun club. sau au platit pe restante in 3-4 ani de facultate. cred totusi ca implicarea celor de la coca-cola HBC a venit sub forma unei sponsorizari. parca ei au un buget anul in sensul asta, tocmai pentru tineri.

daca intr-adevar s-a intamplat asta, si ei suporta o parte din pretul testului, care ar fi costul nesubventionat? :)

pe langa natura sociala si educativa a acestui proiect, par a fi regasite si elementele unui business. ramane sa vedem daca este unul bun.

mult succes!

Marius Fleancu
acum 9 ani
totusi cred ca s-a ales o solutie proasta de a lansa acest proiect. poate daca s-ar fi dat 100 de vouchere gratuite pentru primii inscrisi ar fi fost altceva. se pare ca oamenii au inteleaga ca vor da 200 RON pe un test, cand de fapt acesta va fi pretul unui pachet de servicii pe care-l vor primii in timp, odata ce site-ul va acumula continut.

Radu N.
acum 9 ani
uite, marius, ca sunt oameni care nu sparg 200 de ron in cluburi sau pe restante, ci care chiar isi cauta de munca in advertising si nu au bani sa dea pe teste sofisticate. problema nu este de suma ceruta ci de idee: mai bine dai un test de aflare a IQ-ului si ai terminat toata discutia asta lunga, decat sa ceri bani unor copii pentru promisiunea unei plasari viitoare intr-o agentie partenera. stiu, dragilor, ca nu furati pe nimeni, dar reconsiderati ideea
Cristina Gherman
acum 9 ani
dar unde a disparut "adidea" deja si-au reconsiderat politica de promovare?

:)))))))

Liviu Fratila
acum 9 ani
Orice eveniment, orice "promotie" are in spate si un obiectiv de vanzari bine conturat. Nimic nu se face doar din pasiune.

Spunea cineva mai sus ca "sunt multi imbecili cu bani" care ar putea aplica. E corect. Numai ca imbecilii astia nu vor trece testul, lucru de care iqads-ii vor fi tare incantati caci se umple sacul cu profit... :))

Este un pur business cu implicatii sociale, care are un grup tinta bien stabilit: tinerii interesati de marcomm, cu situatie financiara buna sau foarte buna. Astazi au fost 7000 si ceva de vizitatori unici pe site. Intr-o luna credeti ca nu se gasesc 100 de insi sa aplice? 50E x 100 = 5000E/luna minimum minimorum, ceea ce e foarte ok pt o sursa de venit secundara.

Marius Fleancu
acum 9 ani
nu stiu cum arata testul si nici nu cred ca-l voi face. desi nu lucrez in advertising, am mers la cateva evenimente organizate de oamenii astia si, de cele mai multe ori, salile au fost pline. n-am plecat un geniu, insa de fiecare data am invatat ceva.

pe de alta parte, prin proiectul iqadskadett se cauta talente, nu se plaseaza.

tinand cont de reactii, tind sa cred ca in 2-3 luni pretul va fi scazul la jumatate(cel putin!) :))

Marius Fleancu
acum 9 ani
au fost 7k unici. maxim cateva sute au citit articolul asta. cateva zeci au dat click pe link.

probabil 90% dintre cei care au ajuns pe iqadskadett au dat click pe "afla mai multe", iar dupa 3-4 clickuri nici macar nu si-au dat seama ca testul e pe bani. cand au aflat, in sfarsit, s-au intors aici si si-au exprimat nemultumirea :)))

lyvyoo, chiar ti se pare acceptabila suma aia dupa un an de zile de munca(asta s-a declarat, cel putin- eu n-am vazut testul, dar trebuie ca este unul extraordinar; site-ul in sine se face intr-o luna, maxim 2). hai sa-ti spun o chestie pe care o probez luna de luna: costurile unei firme cu 2 angajati sunt de apr 30.000 RON/luna :D

Liviu Fratila
acum 9 ani
Eu nu am spus nicaieri ca este o suma acceptabila. Am spus doar ca este un business. Tu ai facut un calcul pesimist, ceea ce nu inseamna ca nu este (poate fi) real. Eu am facut altul mai optimist...

Dar e clar, daca in urmatoarele luni pica platforma sau se ieftineste taxa, insemana ai avut in totalitate dreptate :)



Related