De ce depinde un copy bun pentru Poiana?

Cat de greu se scrie un copy pentru un brand de ciocolata?
Dupa parerea mea, la fel de greu sau de usor cum se scrie pentru oricare alt brand.
(Exista, intre multele clisee ale oralitatii, o vorba pe care unii oameni o folosesc atunci cand nu stiu ce sa raspunda si vor sa mai traga de timp, ca sa gaseasca ceva: "Depinde...").
Nu ca n-as sti sa raspund, nici nu trag de timp, dar asa e - depinde. De brand-ul de ciocolata. De copywriter. De client. De brief. De timpul pe care-l ai. De perioada de cand lucrezi cu acel brand. Banal, nu? Dar asa e: depinde. Si pentru ca nu am cum sa generalizez, pot totusi sa ma refer la copy-urile pe care am avut eu ocazia sa le scriu pentru Poiana, la promotia de anul trecut. Si pe care nu cred ca le-am scris greu, pentru ca a depins. De un concept frumos, simplu, ofertant, pe care strategia si directorul de creatie mi-au dat sansa sa lucrez. E drept, a luat mult timp, cu zeci de propuneri, de formulari, reformulari, mutari si permutari, dar asta pentru ca nu e tocmai simplu sa gasesti din prima dorintele cele mai relevante unui target atat de divers (bine... mi-ar placea sa cred ca asta nu s-a-ntamplat si din lipsa mea de... ma rog, din vreo lipsa de-a mea).

Ce tone of voice alegi pentru a te diferentia?
Cel mai simplu ar fi sa raspund cu un truism: acel tone of voice pe care nu-l mai are nici un brand de ciocolata si care se potriveste, in acelasi timp, si brand-ului tau, si target-ului sau. Dar daca acest "alegi" din intrebare nu e impersonal, ci mi se adreseaza, avem din nou un caz particular. Am avut norocul sa lucrez pe un brand prezent de 14 ani pe piata, deci unul pe care romanii il cunosc deja pentru ca le-a fost alaturi atata vreme. Diferentierea era deja facuta, tone of voice-ul bine conturat. Asta m-a ajutat, pentru ca mi l-a servit pe tava si eu a trebuit doar sa am grija sa nu deviez. Ceea ce chiar n-a fost greu. In plus, acelasi concept despre care am amintit a fost de mare ajutor si la acest capitol. Pentru ca era, dintr-o data, o promotie altfel (oricat de demonetizat a devenit si acest cuvant). Din nou, diferentierea de alte promotii fiind facuta, tone of voice-ul a venit firesc, singurul balet pe sarma fiind cum sa atingem la fel de bine toate categoriile acestui target, cum spuneam, divers. Noroc cu executiile multiple!...

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune


Comentarii

radu jura
acum 14 ani
mai,am mancat la poiana in perioada campaniei ''trimite sms cu o dorinta...'' d mi-e rusine sa spun ca am 42 de ani.de atunci mi-a devenit -si- simpatica.nu stiu cum se face ca, de cate ori ma decid sa cumpar o ciocolata, nu ma gandesc la poiana, dar de cele mai multe ori o aleg.sau cel putin, e primul termen de comparatie.


Branded


Related