"Noi, cei din digital advertising, suntem inca in poarta. Tine de noi sa trecem la atac"

[Nota redactiei: Dupa aproape 2 ani la eLowe, ca Digital Creative Director, Cristian Pantazi a infiintat propria agentie, Kaleidoscope, acum 1 an, alaturi de 3 colegi cu experiente de 5, 12 si 15 ani in publicitatea clasica si marketing. Cristian a ajuns "internet famous" saptamana trecuta datorita tutorialelor video "Cum sa faci un site cu 100 de Euro".]

In traditional mi-au placut brief-urile bine scrise si clare...asta poate pentru ca si domnu' client stie mai bine cu clasicul decat cu digitalul si isi da seama ce vrea de la campanie...

Aici poate ca nu ar strica daca digitalul ar fi un pic mai... (as vrea sa zic "proactiv", dar suna a robot de bucatarie)... mai atent / serios in a explica unui potential client ce poate sa faca digitalul mai pe limba lui.

Mi-a placut strategia pentru ca in agentia clasica ea insemna sa gasesti un target clar, sa ii vezi comportamentul si in final sa cauti acel insight...combinatie! La digital, strategie inseamna daca ii dam un microsite sau un CMS sau o aplicatie pe facebook sau pe twitter...nebunie!

In loc sa il innebunim pe client cu aplicatii si development si programare si cu share in twitter si uzabilitate (ce termen caterinca...sa zica domn'e mersi ca exista butoane si le punem noi:) ) poate ca ar trebui sa ii explicam de ce, de unde ne-a venit, care este insightul, ideea.

Ideea intai si apoi mediul.

Mediul nu va fi niciodata ideea in sine...o aplicatie de facebook nu este o idee, ci o declinare...daca ideea este proasta, atunci aplicatia ta va ajunge in Cimitirul aplicatiilor facebook, vecin cu cel al elefantilor lui Tarzan.

Mi-a placut in agentia clasica goana creatiei si a strategiei, de fapt, dupa the big idea...nu le-o iesi mereu, dar asta este scopul final...IDEEA.

De acolo, de la idee, incepi sa te gandesti la declinari, la executii, nu inainte.

Ideile sunt noul currency (euro, ca sa zic:) )...altfel e ca si cum te duci la film pentru generic.

Asa...deci strategie checked, creatie checked, brief-uri checked...

Ah si Art directorii...mi-a placut rau de ei...ca nu vor sa iti faca boxuri, pentru ca ei sunt acum in tripul cu facebook...sau mult alb, ca asa e uzabil...art-ul stie concept...stie ca daca ii zici vintage, iti face vintage ( a se citi nu background mai ruginit asa...ci elemente grafice / tipografie / look and feel ). Stie sa intepreteze un brief si sa faca un concept estetic...stie dom'le...!

Mi-a mai placut ca in traditional este mult mai mare focusul pe atentia la brand, de la idee la productie, care intr-un fel este o extensie a brandului si atunci ea trebuie sa fie de calitate, fie ea print, spot radio sau TVC...spre deosebire de digital, unde atentia la reprezentarea brandului tinde catre 0 in mult cazuri.

News Flash!, numai lui Google i se permite sa fie in BETA tot timpul. In rest: poze imprumutate, virale cu camera de la Carrefour si cu mana tremuranda si design pe langa brand doar pentru ca designerul are Ego, NU TIN. Pe principiul ca "poti sa fii frumos cat zece; daca nu ai talent esti rece", asa si aici: poate ideea sa fie oricat de relevanta, suprinzatoare, pe brand; daca executia coboara sub un nivel unde nici nu mai merita sa fie observata, e degeaba.

Nu mi-a placut in agentia clasica / traditionala munca in cascada: fiecare asteapta la coada in lantul trofic ca sa ajunga brief-ul la el. Intai e la client service, apoi la strategie si apoi la creatie si la media (saracii, mereu m-am intrebat de ce prezinta mereu ultimii...se plictisesc intreaga prezentare si apoi mai au niste resturi de minute sa arate excel-ul).

Daca se greseste ceva pe drum, strategia a extras insightul gresit, atunci creatia a lucrat de pomana. Aici mi se pare ca e sansa digitalului ca mediu nou...sa rupa un pic cascada asta si sa implice pe toata lumea in proiect de la bun inceput: creatie, implementare, strategie, media...toti ar trebui sa fie implicati de la bun inceput.

Si nu prea mi-a mai placut ca in traditional procesul dureaza mult, muuult, de la brief la idee, la executie si este riscant, pentru ca situatia in piata se poate schimba oricand si tu nu prea mai ai ce face. In digital, in schimb, totul este real-time (nu ar strica daca am explica asta clientilor), se poate interveni oricand, se pot extrage statistici oricand. E? Suna bine, nu?:)

In incheiere...

Cand mergea tot cartierul la fotbal pe vremuri, cel mai mic ca varsta statea mereu in poarta - cel mai oribil lucru; mingea de 35 de lei era grea, aia mari trageau tare...De-abia daca te vedeau ca ai talent sau te vindeai bine incepeai sa mai joci si tu un pic atacant (toata lumea vrea atacant).

Asa si cu digitalul, deocamdata inca stam in poarta...tine de noi sa trecem in atac.

PS: N-am gasit alta rima.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related