Cum sa faci un site care sa NU aiba succes?

10 metode garantate 99.9%

In ultima vreme am devenit un fel de critic de site-uri. De fiecare data cand dau peste cate un site nou incerc sa imi dau seama cum de l-am gasit, ce imi place la el si ce nu imi place. Dupa ce am constatat ca in medie pe 4 din 5 petrec mai putin de 30 de secunde si nu mai revin niciodata m-am gandit ca ceva e in neregula.

Pentru cei care doresc cat mai multi vizitatori ca mine pe site-ul lor nou lansat, iata cateva metode testate:

1. Asigura-te ca Google si alte motoare de cautare nu il pot gasi si ca nu pot indexa continutul. Sunt multe metode eficiente pentru a face asta:

"? il poti scrie integral in flash

"? poti ignora toate tag-urile Meta (generated by Dreamweaver ar trebui sa fie suficient, nu?)

"? si mai ales evita cu orice pret sa petreci timp scriind despre el pe bloguri, pe forumuri, invitand oamenii sa il viziteze si sa isi dea cu parerea. In fond, odata lansat, treaba ta ar trebui sa fie sa te gandesti la urmatorul site care trebuie lansat. Astfel vei avea sansa de a avea nu unul ci doua site-uri care nu se pot gasi decat daca ii stii adresa

[ Acest pont te ajuta sa tii vizitatorii departe de site-ul tau. Deh, ce nu stii nu iti poate face rau ] 

2. Incepe cu un continut cat mai rarefiat

Time is money. Asadar nu astepta sa ai ceva de calitate foarte buna ci lanseaza cat mai repede. Daca functioneaza butoanele e ok.

Este foarte bine sa incepi cu o pagina lunga construita din Word-urile cu profilul companiei. Nu uita sa scrii ca "firma noastra asigura un grad mare de flexibilitate, consultanta personalizata in functie de nevoile specifice ale fiecarui client si servicii la standarde de calitate europeana care va ajuta sa va dezvoltati afacerea si sa va cresteti profitabilitatea". Daca acest text nu este suficient (il puteti folosi fara teama, nu e protejat de drepturi de autor si merge la orice domeniu de activitate) puteti incerca un tool automat mai puternic (este gratuit) precum http://Dack.com/web/bullshit.html (recomand folosirea neaparata a sintaxelor de legatura precum visualize vertical ROI, innovate mission-critical services sau enhance visionary models).

In plus, tu esti un brand mare, companie cunoscuta, sa zica mersi ca ai facut un site in care ai bagat niste mii de euro. Daca nu le convine sa nu intre, oricum ii prinzi cu reclama de Cannes de la TV.

[ Acest pont te ajuta sa te asiguri ca cei care intra din greseala pe site-ul tau nu il vor recomanda si altor prieteni. In definitiv e un site serios, nu piata publica, isn"?t it?]

3. Nu este necesar sa actualizezi continutul 

In primul si in primul rand esti un om ocupat si ai altele mai importante pe cap, cum ar fi terminarea analizei cu titlul "Motive pentru care traficul pe site nu creste cum trebuie". In plus, se vorbeste peste tot de User Generated Content. Tu le-ai pus platforma tehnica la dispozitie, sa faca bine si sa puna osul la treaba, sa genereze continut, nu degeaba i-a numit revista aia, Time (sau ceva de genul asta) agentia anului, nu?!?

In plus ce inseamna chestia asta cu informatii noi in fiecare zi. Sa faca bine oamenii sa citeasca bine ce e scris acum, sa aprofundeze si apoi mai vorbim!

[ Acest pont te ajuta sa eviti vizitele repetate pe site. Daca l-a vazut odata omul, gata. A retinut ce am de spus, sa nu imi mai consume teava aiurea, nu?]

4. Obliga utilizatorii sa se inregistreze imediat, pentru a avea acces la continut

Daca vizitatorul tau isi pierde timpul sa stea pe site-ul tau, inseamna oricum ca are o groaza de timp liber, asa ca sa faca bine sa il foloseasca pentru a completa un formular cat mai lung de inregistare:

"? care sunt hobby-urile lui (pune-i 60 de optiuni posibile si incearca sa le faci cat mai neclare pentru a testa IQ-ul lui in a detecta cat mai repede care la ce se refera),

"? intre ce trepte se incadreaza venitul (e ok sa faci 15 trepte, din 100 in 100 de RON, vrei ca segmentarea sa fie exacta si in plus poti calcula cate bucati din produsul tau isi poate lua in fiecare luna cu tot salariul)

"? nu il lasa sa foloseasca adresa de email pentru numele de utilizator; ii faci de fapt un mare serviciu pentru ca il ajuti sa isi dezvolte capacitatea de memorare

"? varsta "? cel mai bine e sa colectezi varsta si nu data nasterii. Astfel eviti riscul de a pierde timp pretios cu proiecte sociale precum trimiterea unui mesaj de felicitare de ziua lui. In plus tii treaz spiritul de analiza al celor care lucreaza cu baza de date colectata si trebuie sa deduca din data inregistrarii si varsta cam cati ani are acum omul respectiv.

[ Acest pas te va ajuta sa eviti o mare majoritate de vizitatori. In fond, nu ai afllat ca 20% din clienti iti fac 80% din afacere? Tinteste direct catre ei si ignora-i pe ceilalti. Nu are sens sa petreci timp cu ei, pentru ca nu iti doresti un astfel de client nu are bunul simt sa dedice un pic de timp pentru a-ti da datele lui, dupa ce tu ai muncit sa lansezi un site pentru el. ]

5. Nu le da prea multe informatii de contact oamenilor

S-ar putea sa vrea sa te sune, iar tu esti ocupat si nu ai timp sa te analizezi ce are fiecare de zis. Da-le doar un formular de contact, sa scrie acolo ce au de spus si intri odata pe saptamana sa citesti repede despre ce e vorba. Nu e obligatoriu sa le raspunzi, romanii sunt un popor intelegator, asa ca nu ar trebui sa fie nici o problema. Ai putea sa denumesti pagina "Nu ne contactati, doar cumparati produsul", dar ar bate totusi la ochi

[ Acest pont te va ajuta sa iti educi consumatorii sa nu puna intrebari. Relatia dintre tine trebuie sa fie foarte clara: cumpara sau pleaca, nu avem timp de discutii lungi.]

6. Nu investi in administrare

Odata facut site-ul va merge de la sine. Nu ai nevoie de rapoarte, moderare, evitarea spam-ului. Utilizatorii inteligenti se descurca ei si singuri. In plus romanii, prin specificul lor, nu pun intrebari si nu sunt pretentiosi, asa ca nu arunca banii pe fereastra in a asocia unui om responsabilitatea administrarii site-ului. Mai bine folosesti banii la altceva mai profitabil

[ Acest te ajuta sa maximizezi ROI-ul. Indiferent cat ai scoate, daca investitia e 0, tot e profitabil. Cheltuielile initiale de dezvoltare nu se pun, intra pe alta linie de buget.]

7. Nu pune formular de search

Asta e unul dintre asii din maneca. Astfel te asiguri ca omul, cautand ce il intereseaza, trece prin mai multe pagini si citeste mai multe despre compania ta. Cu cat mai multe, cu atat mai bune. Nu te teme ca o sa se plictiseasca si o sa plece. Utilizatorul de internet e rabdator si loial. Daca a intrat pe site-ul tau, acolo va ramane!

[ Acest punct te ajuta sa eviti ca oamenii sa gaseasca repede ce le trebuie si implicit sa stea prea putin pe site. In definitiv ce e asta, secolul vitezei? ]

8. Da oferte pe email. Multe si dese.

Indiferent cum faci, construieste baze de date. Multe si mari. Daca nu sunt suficient de mari vezi de unde poti face rost de altele. La 500 RON exista multe oferte pe net de a-ti da o baza de cateva milioane de emailuri, singura problema e ca nu iti poate taia factura, dar nah... la banii astia ce mai vrei?

Daca legal-ul tau iti spune ca poti intra in complicatii cu Autoritatea pentru Protectia Datelor Personale, multumeste-i frumos si pofteste-l afara din birou. Doar stii si tu ca avocatii si consilierii juridici sunt chitibusari si cauta numai probleme.

Dupa ce ai bazele de date incepe si trimite emailuri. Spune-le newslettere, ca da bine, chiar daca nu ai prea multe news de pus in letter. Tu pune in fiecare editie cat mai multe produse si oferte speciale (poti sa le iei prin rotatie, doar nu vrei sa nu pierzi momentum-ul, nu?) si trimite la toti. Cu cat mai des cu atat mai bine. De ce? Pentru ca daca s-au abonat la newsletter, inseamna automat ca oamenii il primesc, il deschid si il citesc in intregime.

Deci daca ii dai intr-o luna 5-6 newslettere cu o oferta unui consumator pana la urma tot cedeaza si cumpara si pana la urma asta e scopul pentru care suntem aici, nu?

Daca primesti cereri de dezabonare, ignora-le. Sunt clickuri date din greseala. Cu autoritatile se descurca el legal-ul.

[ Acest punct te ajuta sa eviti ca oamenii sa primeasca newslettere interesante cu o frecventa rezonabila. De fapt te intereseaza volumul. Pentru ca toti trimit newslettere, evident e bataia pestelui pe casuta de email a abonatilor. Ca si la TV, cu cat dai spotul mai des, cu atat oamenii te tin minte mai bine. Nu e nici un risc sa se enerveze, parol! ]

9. Nu investi in promovare, e doar un site

In primul rand, crede-ma, nu iti trebuie URL-uri usor de retinut si de dat mai departe, direct catre pagina specifica a unui produs. E suficient sa dai adresa principala, cauta vizitatorii mai departe. Nu uita punctul 7!!!

www.Company.ro/jsp.asp.php.xml.dot.net.com.org/sessionID209313102@cookie=false este foarte ok. Da bine, inspira profesionalism. In plus, nu o sa comunici niciodata verbal o adresa de pe site.

De asemenea, daca faci campanie de bannere nu trebuie sa le setezi sa duca catre site, e suficient doar sa fie o animatie draguta si nici nu comunica site-ul la sfarsitul spot-urilor TV sau pe machetele de presa si outdoor. In definitiv e fun sa pui enigme consumatorilor. Le mentine atentia vie si mai ales nu e ok sa amesteci asa canalele de comunicare, nu?

[ Acest punct asigura consistenta comunicarii tale si nu amesteca lucrurile in mintea consumatorilor. TV-ul e tv, netul e net ]

10. Cel mai important e sa fie vesel, colorat si animat

Cel mai bine e sa nu pui meniul la vedere, in stanga sau sus, pentru ca e prea banal. Mai bine e sa faci un site incarcat, cu multa grafica si text rosu pe fond galben aprins cu stripe-uri de verde. Chiar daca nu se vede bine textul, o sa arate impecabil. Moda site-urilor 2.0, cu fundal alb si text simplu a trecut, acum oamenii vor grafica... poze... asta e ce conteaza. Poti pune meniul in cele mai traznite locuri. Intr-un fluture care se plimba prin cadru, in musuroiul unei cartite din decor (asta e o metafora buna pentru HOME) si sa lasi oamenii sa caute, sa ghiceasca. E si un test pentru fiecare de a-si testa capacitatile de detectiv. Stii ca ti-ai atins obiectivul daca designerii tai au pus o fereastra pe ecran in care explica utilizatorului unde sa se duca si ce sa faca.

[ Acest punct asigura loialitatea vizitatorilor. Oricum la servici toata lumea se plictiseste, asa ca o sa iti multumeasca toti pentru ca le dai sansa sa umple cumva timpul stat la servici ]

Desi toate acestea sunt metode testate, nu poti sti niciodata. Exista 1% sanse sa ai totusi succes. Exista cateva exemple care desi respecta in mare punctele 1-10, au avut totusi nesansa sa aiba o idee geniala in spate... si au functionat.

Nu te supara frate

by www.AdrianAlexandrescu.ro

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Branduri

Sectiune



Related