[Training IQads Kadett] Marin Preda: "Cererea de joaca se intalneste cu oferta de joaca la ADfel"

[Training IQads Kadett] Marin Preda: "Cererea de joaca se intalneste cu oferta de joaca la ADfel"

Pe langa povestile frumoase din culisele ADfel, singurul festival de publicitate neconventionala din Romania, Marin Preda (Sales Manager, Blue Idea) le-a oferit vineri cadetilor si detalii concrete despre cum se organizeaza un festival de ‘publicitate pe care o simti pe pielea ta’, cum gasesti clientii, cum ii convingi sa participe si cum faci ca totul sa iasa bine la sfarsit (adica pana de curent programata pentru ora 21.00 sa nu intarzie, de exemplu). Iar apoi cum o iei de la capat in anul urmator, cu si mai multe branduri, si mai multe executii neconventionale, si mai multe lucruri noi de facut.

“Scopul nostru este sa convingem clientii sa plateasca pentru niste idei misto”, a explicat Marin Preda rolul sau la vanzari impreuna cu Marius Cristea (Managing Director, Blue Idea). “Problema mai mare cu neconventionalul, ne dam noi seama la fiecare intalnire cu clientii si la fiecare ADfel, este ca neconventionalul, fiind o chestie foarte vie, care nu foloseste prea mult idei deja uzate, care nu e tocita, e fresh, si de aici e destul de greu de inteles pentru client in sensul ca toata lumea vrea ceva tare, dar, asa cum zicea Tzugu (n.r. Alexandru “Tzugu” Dumitrescu, Associate Creative Director, McCann Romania), vor niste chestii nemaivazute care s-au facut deja cu succes. Si a doua problema e ca, asa cum e cu orice chestie foarte vie, exista sanse ca ceva sa mearga prost sau sa nu fie suficient de multa lume, lucruri care la sfarsitul zilei sunt mai putin controlabile decat sa pui un DVD, e o chestie mai putin safe”.
Referitor la felul in care apar ideile neconventionale de la festival, Marin Preda a descris 3 situatii: “In mare parte e vorba de idei generate de IQads si implementate de IQads; mai exista formula in care ideile sunt generate de agentii si implementate de noi, sau invers - generate de noi si implementate de agentie”.

Pentru ca un brand sa fie prezent la festival, clientul primeste niste propuneri din partea echipei de vanzari: “Ori noi, depistand un potential de comunicare al clientului, ori noi, ajutati de agentie care ne spune ca respectivul client are dorinta de comunicare si un timing relevant (sunt importante si dorinta si timingul pentru ca, daca un brand isi lanseaza o campanie la inceputul lui iunie si se termina in iulie, iar noi avem festivalul in august, nu o sa ne suprapunem). Noi, ajutati de agentie sau de propriul nostru simt de business, ne ducem la client cu propuneri de activare la ADfel; de obicei incercam sa facem o chestie cap-coada, adica sa studiem platforma actuala de comunicare si sa venim cu niste idei concrete astfel incat sa nu ne ducem cu o chestie care sa para asa, teoretic spectaculoasa, sau pentru alte branduri spectaculoase si neaplicate la respectivul brand. Adica ‘uite, asta am depistat noi pe plaforma voastra de comunicare’, cu sau fara ajutorul agentiei, venim cu niste exemple concrete, niste startere, niste idei care pot fi implementate la ADfel de respectivul brand”, a explicat Marin Preda.

Astfel s-a ajuns ca de la prima editie, care a inceput cu 3 idei neconventionale implementate, sa se ajunga la aproximativ 70 anul trecut. La ADfel 2010 au participat peste 17.000 de oameni, conform monitorizarii facute de True Media Research: “Sunt oamenii care vor mai mult de la publicitate, sloganul nescris al ADfel-ului, 'Traieste publicitatea pe pielea ta’, fix asta vrea sa zica: faptul ca asteptam la fiecare editie oameni care stiu ca publicitatea poate fi mai engaging decat un simplu spot privit la un simplu televizor, care vor sa se joace cu brandurile si pe care brandurile destepte stiu sa ii scoata la joaca, cumva se intalneste cererea de joaca cu oferta de joaca la ADfel”, a descris Marin Preda publicul care vine la festival.

Din culisele organizarii festivalului, Marin a povestit, printre altele, cum a trebuit sa imprumute de la vecina un un papuc  (Papucus inutilus) si un plici (Pocus Pacus) pentru  Muzeul Armelor Antitantari din proiectul Autan, cum s-a inteles cu cei 3 dresori care purtau cainii cu covrigi in coada pentru confirmarea unui mit in stilul Mythbusters de la Discovery, cum a fost vedeta la stiri in calitate de Maximilian, publicitarul lumii de dincolo (si cum a ajutat faptul ca il cheama Marin Preda).

Dovada ca ideile vin de unde nici nu te astepti, cu 5 minute inainte de training s-a gasit si ‘Metafora ADfel‘, povestea Marin, atunci cand Adriana-Mama-Cadetilor l-a sunat sa ii spuna sa aduca, pe langa laptop, si un sul de hartie igienica: “La ADfel, asa cum lucram noi, fiind putini si incercand sa acoperim multe parti din poveste, pe bune, trebuie sa faci de toate! E o chestie care poate suna foarte ciudat luand in calcul impartirea intre departamente, dar cumva te ajuta sa ai o viziune holistica asupra problemei, intelegi ca lucrurile se leaga, input-ul si output-ul.”

Programul de talent scouting IQads Kadett este organizat de IQads. Cadetii sunt alesi in urma unui test de orientare si examinare online care verifica gradul in care personalitatea tinerilor se apropie de personalitatea ideala a principalelor meserii din industria de marketing si comunicare si care este disponibil pe site-ului programului - www.IQadsKadett.ro.
Odata admisi in program, cadetii participa la o serie de training-uri si prezentari de case study-uri organizate special pentru ei in Clubul Kadett, aflat in sediul IQads. In plus, cadetii primesc invitatii la evenimente ale industriei, carti de specialitate, precum si sansa de a beneficia de stagii de practica in agentii si companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related