[AdBreak #41] Reprezentanti McCann, Papaya si Odyssey despre campaniile lor castigatoare la Effie 2011 si despre jurizare

[AdBreak #41] Reprezentanti McCann, Papaya si Odyssey despre campaniile lor castigatoare la Effie 2011 si despre jurizare

La panelul al doilea al AdBreak #41 au urcat pe scena Adela Dan (Senior Copywriter, McCann Erickson), Dinu Panescu (Group Creative Director, McCann Erickson), Valentin Suciu (Creative Director, Odyssey) si Robert Tiderle (Creative Director, Papaya) si ne-au vorbit despre campaniile lor premiate la Effie 2011.

Concluzia lui Robert Tiderle in calitate de membru al juriului: "Eu am facut doua greseli mari anul acesta: una e ca am acceptat sa fiu membrul juriului Effie si a doua ca m-am dus la gala. Am citit niste cazuri ... unele ma faceau sa rad, altele ma faceau sa plang. Si cred ca greseala cea mai mare e ca pe de o parte te duci si tu stii campaniile macar ca si creatie. Astepti sa vezi niste rezultate pe care nu le vezi sau sunt manarite intr-un mod mai mult sau mai putin ingenios. Si asta pe fondul citirii a vreo 30-40 de cazuri si toate incepeau la partea de background asa: cat de prost ne merge noua si tarii asteia... dar toti cresteau. Era o categorie in care erau doi competitori in care fiecare aveau buget mai mic decat celalalt si fiecare il batuse pe celalalt. Si noi nu mai intelegeam nimic acolo, in juriu. Nu stiam cine minte, daca minte cineva. Trebuie descalificate, nu trebuie descalificate... Altele au fost foarte amuzante: cineva inventase painea. Era un caz: oamenii lansasera o paine care era de fapt lansata cu mai multi ani inainte pentru ca ei comparau rezutatele de anul trecut cu anul in curs”.

Robert ne-a vorbit si de premiile pe care le-a obtinut Papaya la Effie, in categoria Sustained Succes: Gold pentru Savana si Silver pentru CEC Bank. A mentionat si rezultatele campaniilor Savana din ultimii 3 ani: crestere de la 5,5 la 10,8% market share in volum, iar Fabryo a crescut de la 14 si ceva la 22% si ceva".

Vis-a-vis de jurizarea Effie, Adela Dan a subliniat ca: "Intr-o lume ideala, campaniile creative ar trebui sa fie si cele mai eficiente. Dar cum se intampla in realitate, in cadrul Effie-urilor acestora - cam 25-30%”. Adela ne-a povestit si cum a functionat campania pentru Dedeman si ce anume le-a adus Grand Effie-ul: "Cred ca premiul a fost pentru curajul pe care l-au avut cei de la Dedeman de a-si deschide magazine in momentul in care nimeni nu indraznea sa miste in front si pentru curajul in comunicare, abordarea emotionala, in conditiile in care piata do-it-yourself comunica preturi si atat”.

Dinu Panescu a povestit despre intinerirea targetului ROM si despre atingerea obiectivelor de imagine ale campaniei American ROM, care a castigat doua Silver Effie, unul in categoria Food Products II si altul la Media Efficiency.

Despre Vodafone - "Nunta", premiata cu Gold la Telecommunications: Internet&Data, Dinu a spus: "Brief-ul a sunat cam asa: trebuie sa comunicam ca avem cea mai buna acoperire si cel mai rapid internet mobil. A fost dificil, pentru ca sunt doua lucruri de comunicat. Nu am putut sa ne rezumam doar la unul. Si, pe langa asta, cu totii, inclusiv clientul, ne-au zis 'Bai, baieti, nu vrem o campanie care sa ne arate cat de fascinanta e lumea internetului si cum acolo se intampla tot felul de grozavii. Haideti sa facem ceva care chiar sa convinga. Mai degraba sa facem o demonstratie materiala decat sa stam sa inventam nu-stiu-ce fantezii’. Si am zis, okay, hai sa cautam un pretext si sa folosim internetul intr-un mod cat mai spectaculos cu putinta. Si s-au aliniat planetele, acesti tineri erau pe cale sa se casatoreasa. Cumva ne-am tot cautat si ne-am gasit”.

Despre obiectivele Vodafone tot Dinu ne-a spus ca: "Trebuia sa creeze notorietate si ca toata lumea sa inteleaga faptul ca Vodafone are ce cel mai rapid internet si cea mai buna acoperire. S-a vazut acolo. A fost transmis intr-un fel sau altul. 77% din populatia Romaniei a fost expusa la mesaj. Din punctul asta de vedere campania si-a facut treaba".

Valentin Suciu, pe de alta parte, ne-a amintit ca el crede mai degraba in puterea povestii. O poveste bine spusa nu numai ca face campania sa fie realmente buna, ci si aduce premii. In cazul asta vorbim de Silver (Others) si Gold (Media Efficiency) pentru Efix - "Injector Jam Session" si Silver (New Product or Service Introductions) pentru "Mic.ro Store Keeper". Apoi, Valentin ne-a povestit despre experienta scrierii case-ului pentru Effie: "Eu cred in continuare ca eficienta iti vine ca urmare a unei povesti, a unei idei bune si a unei povesti frumos spuse. Asta cred eu. Si, asta este. Pana la urma nu ma pricepeam la matematica. Am facut liceul la uman, nu pot sa corelez, nu pot sa fac ecuatii matematice. Sunt alti oameni care au pregatirea asta si o fac. Care-si construiesc cazurile matematic. Eu stiu ca premiie pe care le-am luat noi aveau o poveste in spate: o poveste generoasa si frumoasa”. Despre campania pentru MIC.RO, Valentin a lasat sa-i scape un detaliu legat de rezultate: rate of return-ul pentru promotia cu voucherele impartite oamenior personal s-a ridicat la aproximativ 60%, iar despre "Concertul la injectoare" Efix - ca si-a atins obiectivele de imagine cu doar 30.000 Euro buget si ca promotia desfasurata in paralel cu aceasta campanie, desi campania nu a avut obiectiv de vanzari, a avut intrari la fel de multe cu o promotie similara de anul trecut, cu buget mult mai mare.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Related