Andreea Dinescu despre work-ul Initiative in 2011 si asteptarile pentru piata de media in 2012

Review 2011

Clienti activi in 2011
Austrian Airlines, Bergenbier S.A, BMW, Burger King, Continental Tyres, Ferrero, Fujitsu Technology Solutions, Johnson&Johnson, JTI, kika, Lidl, Millennium Bank, Orange Romania, Provident Financial.

Estimarea cifrei de afaceri in 2011. Evolutia fata de 2010. 
La nivel de cifra de afaceri suntem peste rezultatele inregistrate in 2010, iar evolutia pozitiva se datoreaza in special clientilor pe care i-am castigat anul trecut: Bergenbier S.A si Lidl.

Alocarea bugetelor pe medii in 2011
Cel mai dinamic mediu de comunciare a fost de departe online-ul care, conform estimarilor noastre pe care le-am facut in Media Fact Book, a inregistrat o crestere cu 30% fata de 2010. De altfel, online-ul a depasit printul, ca investii nete atrase, urcand pe locul al doilea, dupa TV.

TV-ul a continuat sa atraga cea mai mare pondere din bugetele de promovare (64%), in timp ce online-ul atinge o cota de 11%. Celelalte medii au inregistrat scaderi, ajungand la o cota de piata de: 10%-OOH, 8%-Print, 7&-Radio.

Mutarea conturilor de media intre agentii in 2011 fata de anii trecuti

Consider ca pitchurile fac parte din viata agentiei de media pe de-o parte, iar pe de alta parte piata de media din Romania a ajuns la maturitate, motiv pentru care procesele de selectie a agentiilor au devenit extrem de profesioniste. Acest lucru nu poate decat sa ne bucure, pentru ca Initiative este recunoscuta prin gradul mare de performanta pe toate domeniile de competenta media.

Proiecte de media inovatoare
Avem mai multe campanii care inglobeaza componente de media inovatoare. Alaturi de Bergenbier S.A spre exemplu am facut o campanie prin care i-am impulsionat pe oameni ca, pentru prima data de la lansarea in 2007 si declararea oficiala a "Zilei barbatului", sa le ofere cadouri inspirate barbatilor. Si tot pentru prima data comunicarea a targetat femeile. Pe langa campania media obisnuita, am creat un parteneriat strategic cu Intact, prin care era anuntata "Ziua Barbatului" pe principalele canale din portofoliul trustului: TV, radio si online. Hostesele si celebritatile le-au urat in direct la TV "La multi ani!" colegilor lor barbati si le-au oferit cadouri. De asemenea, am facut o serie de proiecte cu inserturi 3D si brosuri speciale in revistele FHM, Playboy si Gazeta Sporturilor. La finalul campaniei, in ciuda ploii, peste 11.000 de barbati si-au serbat ziua la show-ul dedicat lor pe 5 mai.

Tendinte pe piata de media observate in 2011 (la nivel national si international)

Principala tendinta este continuarea cresterii exponentiale a digitalului in detrimentul mediilor offline, si in special a TV-ului. Acest lucru este confirmat de faptul ca 2011 este primul an in care investitiile in online le-au depasit pe cele din presa, radio sau outdoor.

Piata de media in 2012

Prognoze pe valoarea neta a pietei de media in 2012 
Evolutia pietei media depinde evident, intr-o foarte mare masura, de cea a factorilor economici, care in acest moment nu dau semne de imbunatatire. Pentru 2012 speram asadar, in cel mai bun caz, la o stagnare a pietei la nivelul anului 2011.

Asteptari la nivel de business al companiei in 2012

Principalul focus al agentiei este catre suportul clientilor existenti, alaturi de care ne dorim sa evoluam in continuare si sa facem fata cu succes provocarilor acestei perioade, prin elaborarea unor strategii de comunicare capabile sa livreze rezultate tangibile in raport de obiectivele de marketing pe care acestia si le-au setat. Desigur insa ca ne dorim si cat mai multe proiecte de new business si actionam activ in acest sens. Alocam asadar resurse si pentru atragerea de noi clienti in portofoliul agentiei, mai ales ca in ultima perioada ne-am dezvoltat competente unice pe partea de inovatie si creativitate media, in special cu accent pe digital si mobile.

Evenimente din Romania care vor influenta piata cel mai mult in 2012

Alegerile locale si parlamentare, Campionatul European de Fotbal si Jocurile Olimpice de vara de la Londra vor influenta pozitiv audienta statiilor de stiri si a postului public de televiziune. La nivelul strict al pietei de media observam deja schimbarile generate de implementarea noului sistem de monitorizare a audientelor TV de catre Kantar Media.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kantar

Kantar is the world’s leading data, insights and consulting company. We help clients understand people and inspire growth. Kantar is a data and evidence-based agency providing insights and actionable... vezi detalii »

Initiative Romania

Initiative este una dintre cele mai mari retele independente de media din lume, asigurand servicii specializate de strategie, planificare si cumparare de media. Initiative este membra a Interpublic Group of... vezi detalii »

Subiecte

Sectiune



Branded


Related