Cum se imprieteneste un brand cu un oras – Volksbank la TIFF

Cum se imprieteneste un brand cu un oras – Volksbank la TIFF

[UPDATE] V-am aratat cum s-a promovat festivalul TIFF de anul acesta si probabil de cateva zile tot auziti vorbindu-se despre ce se intampla la Cluj. Inevitabil, multor branduri le-a trecut prin brief sa se asocieze cu evenimentul si chiar au facut-o. Printre ele se afla si Volksbank, banca ce si-a schimbat recent strategia de comunicare, in parteneriat cu Graffiti BBDO, indreptandu-se catre bucuriile simple din viata oamenilor.

Asadar asocierea cu TIFF trebuia sa urmeze aceeasi directie, iar agentia Three a gasit solutia creativa. Am stat de vorba cu creativii de acolo ca sa aflam mai multe despre cum se promoveaza brandul la festivalul de anul acesta. Campania "Bucurii care fac TIFF-ul mai frumos" nu se concentreaza doar pe proiectiile din festival, ci aduce in prim-plan intreaga experienta care e ca o vacanta atat pentru vizitatori, cat si pentru clujeni care se simt deodata turisti in propriul oras. Locurile prin care te plimbi inainte sau dupa film, unde si ce mananci, unde te relaxezi, oamenii pe care ii cunosti si cu care stai pe bordura la Monument sunt lucruri care alcatuiesc si ele un festival.

Multi oameni din echipa Three sunt pasionati ai festivalului si cunosc experienta unui Cluj plin de vizitatori cinefili. Omul cu insight-ul din agentie a fost Cristina Tatar (Copywriter, Three) care a facut facultatea in Cluj si a putut sa relationeze foarte bine cu ideea campaniei. "Am cele mai frumoase amintiri din studentie de anul trecut, cand am fost voluntar la TIFF. Si de aici si ideea campaniei Volksbank, despre acele lucruri si locuri care ne ofera bucurii simple noua, celor care cunoastem Clujul, dar si celor care vin la TIFF pentru prima data.Ideea ca Volksbank sa sprijine micile bucurii din Cluj, cele care fac TIFF-ul frumos in fiecare an, a venit intr-un brainstorming. Vorbeam despre lucrurile mici care conteaza pentru oameni in timpul TIFF-ului, pe langa filmele din program. Asa am descoperit ca Varzaria, Simigeria Petru, privelistea orasului sau monumentul din Piata Muzeului sunt lucruri si locuri pe care oamenii le iubesc si apreciaza. Si ca ele merita sa fie in centrul atentiei", spune Cristina.

Campania incepe printr-un branding de "ceremonie", cu covor rosu, al locatiilor indragite de clujeni, care imbogatesc experienta festivalului: privelistea de la Cetatuie, celebra Varzarie, Piata Muzeului, cofetaria Carpati si multe altele. Aceste locuri au si cate un spot ce va fi proiectat inainte fimelor prezente in festival.

De asemenea cinefilii care vor participa la proiectiile de la cinema Florin Piersic vor avea parte si de alte surprize pregatite de catre brand. "Dincolo de insight-ul si frumusetea pe care le-am surprins in campania asta, avem si niste suprize - 'mici bucurii' am zis noi - dupa film. E o chestiune de strategie: daca toate reflectoarele sunt puse pe film si toti sponsorii fug acolo, in lumina reflectoarelor, sa arate ca iubesc filmul, noi am incercat sa spunem ca iubim festivalul, am facut aceasta asociere cu festivalul care e facut din oameni. Si am incercat asa, ca la teorie, daca toata lumea face zig, noi sa facem zag. In cinematografe am ales sa le facem oamenilor surprize, dar dupa film, nu pe intrarea principala in foaier, ci la iesirea de la cinematograf, care e tot timpul neglijata. O sa le dam lucruri simple: cirese, inghetata, pufuleti, covrigi de la Petru - lucruri care au legatura cu locurile incluse in campanie", spune Andrei Tripsa (Creative Partner, Three).

Mai jos puteti vedea cum promoterii Volksbank impart limonada si covrigi cinefililor.

Si Andreea Sandu (Partner, Three) e fana a festivalului si merge de multi ani acolo, descoperind astfel Clujul. "Cred ca platforma de comunicare a Volksbank infloreste si se nuanteaza in contextul localizat, dar si generos al TIFF-ului,  unde lumea ia o pauza sa se incarce cu micile mari bucurii ale vietii. Primul semn ca aceasta campanie place clujenilor este ca oamenii au facut poze pe strada panourilor Volksbank si le-au share-uit pe comunitatea 'I love Cluj' care reuneste pe Facebook peste 100.000 de iubitori ai orasului", a spus Andreea.

Campania e continuata in perioada in care se desfasoara festivalul prin spoturi difuzate la radiourile clujene si oferte speciale pentru clientii Volksbank in sucursalele din oras.

Despre decizia brandului de a se alatura festivalului TIFF de anul acesta Alfred Borcan (Director de Marketing, Volksbank) a declarat: "Ne-am alaturat TIFF-ului pentru ca ne onoreaza sa fim aproape de comunitatile atat de diverse adunate in jurul acestui eveniment deja de traditie. Pentru ca suntem in plina campanie care celebreaza Romania, cu locuri rupte din rai si oameni de poveste, iar Clujul este fara doar si poate o expresie a acestei stari de fapt. Si pentru ca ne place sa dovedim prin tot ceea ce facem ca marile bucurii simple ale vietii si regasirea lor in tumultul cotidian sunt parte din ADN-ul nostru. Am incercat prin tot ceea ce am creat ca si comunicare a parteneriatul cu TIFF-ul sa ne integram firesc, cu drag si respect fata de Cluj si participantii festivalului".

E interesant de observat cum brandurile incearca sa exploateze asocierile la evenimente dincolo de brandingul agresiv si mesajele de "sponsor oficial". Se pare ca pentru consumatori nu mai e destul sa inteleaga ca un anumit brand le-a oferit un concert, un spectacol sau un festival prin sprijin financiar, asa ca e nevoie de o "imprietenire" mai credibila intre marca si eveniment, iar in acest caz Volksbank se dovedeste a fi simplu, fara prea multe eforturi, un sponsor de treaba.

Va spun si cine a pregatit campania cu mici bucurii pentru clujeni:

Echipa Three: Andreea Sandu (Partner), Andrei Tripsa (Creative Partener), Nicu Duta (Art Director), Cristi Cuzic (Art Director), Cristina Tatar (Copywriter), Radu Sorescu (Account Executive).

Echipa Volksbank: Alfred Borcan (Director de Marketing), Camelia Tanase (Marketing Manager), Iuliana Pacesila (Senior Communication Specialist), Adrian Patarlageanu (Head of Media Department, Marketing Division).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related