Alex Cernatescu (Infinit) despre aplicatiile de Facebook

Pentru ca o parte importanta din comunicarea online a unui brand o reprezinta aplicatiile de Facebook, l-am intrebat pe Alex Cernatescu (C.E.O & Head of Strategy, Infinit) despre aplicatiile dezvoltate de Infint in ultimul an, cum sunt receptate de client si de utilizatori si activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta.

Frecventa realizarii de aplicatii de Facebook
Frecventa e destul de mare in ultima vreme, intrucat se cer din ce in ce mai mult si sunt potrivite pentru atingerea obiectivelor clientilor nostri. Nu cred ca trece o luna fara minim 1-2 apps.

Aplicatii dezvoltate in ultimul an, obiectivele si rezultatele lor
Vreau sa mentionez cateva dintre cele mai importante aplicatii:

  • · am dezvoltat aplicatia Easter pentru Rompetrol, care a dus contul corporate Rompetrol la peste 12.000 de fani, inregistrand o crestere de 30%.
  • · am dezvoltat toata seria de aplicatii pentru Desperados anul trecut, care au avut dintre cele mai bune rezultate din industrie.
  • · pentru Let’s do it, Romania! am dezvoltat o aplicatie care iti spunea cum te situezi fata de activitatile eco, practic cat de eco esti.

Activitatile de pe Facebook care au cea mai buna performanta
Aplicatiile member-get-member au livrat cele mai bune rezultate pana acum. Este clar ca, fiind un mediu social, orice interactiune sociala care iti implica si prietenii livreaza cel mai bine.

Continut original vs. continut preluat din alte medii
Avand in vedere ca de cele mai multe ori noi dezvoltam si campania 360, este foarte usor sa dezvoltam continutul original pentru Facebook. In principiu nu e bine sa iei pur si simplu continut facut si gandit pentru alt mediu si sa il "inghesui" in Facebook – pur si simplu nu va livra. Ca sa raspund specific, cam 80 % e creat special pentru Facebook si 20% sunt anunturi clasice despre produse / servicii noi care sunt identice cross-channel.

Adaptarea aplicatiilor de Facebook la Timeline
Desi Timeline este un subiect foarte aprig discutat, cu tabere foarte aprinse pro si contra, din punctul nostru de vedere este foarte util pentru companiile din Facebook. Practic acum "scriem istorie" alaturi de brandurile din portofoliul nostru.

Evolutia atitudinii clientilor fata de aplicatiile de Facebook in ultimul an
In momentul in care partenerii nostri au vazut clar ca facand o aplicatie buna cu x euro ating acelasi numar de oameni care il atingeau cu aceeasi 4x euro minim in media, oameni cu care raman apoi in baza de date, atitudinea lor a fost din ce in ce mai buna. Mai nou, avem situatii in care in raport aratam si cat ar fi costat acest reach daca se facea cu classic online media buying.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a aplicatiilor de Facebook

  • - definiti foarte clar obiectivele voastre, ca sa decideti foarte clar cu ce fel de aplicatie le atingeti sigur.
  • - fiti real-time, daca ceva nu merge schimbati-l instant! De aceea e online si nu ATL.
  • - analizati din toate punctele de vedere investitia – nu doar din punct de vedere Facebook, ci ca si beneficiu pe termen lung adus brandului.

3 greseli facute de branduri in Romania in social media

  • - Unele branduri joaca punctual pe proiect si nu investesc in strategii de social media de 1-2 ani, lucru care le aduca doar zvacniri, nu si constructie de brand virtual.
  • - Se face cateodata comparatia punct cu punct cu alte canale si se decide limitarea sau alegerea unei abordari mai sigure, lucru care nu ajuta deloc. Acest canal nu poate fi comparat cu nici un altul, nici chiar cu restul canalelor digitale.
  • - Se numara doar numarul de fani, lucru care e relevant doar partial.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Related