Alex Cernatescu (Infinit Solutions Agency) despre administrarea paginilor de Facebook

Alex Cernatescu (C.E.O. & Head of Strategy, Infinit Solutions Agency) vorbeste despre administrarea paginilor de Facebook, alcatuirea strategiei de continut, integrarea cu celelalte medii, cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti, structura continutului si a promovarii si activitatile care aduc fani noi.

Conturi administrate pe Facebook anul acesta de Infinit Solutions
Cateva dintre conturile pe care a lucrat Infinit pana acum, fie aplicatii, fie administrare, fie dezvoltare campanii sunt: Rompetrol, Generali Asigurari, Domus Stil, Honda , Let’s do it Romania, Desperados Romania.

Stabilirea strategiei de continut
Strategia de continut este alcatuita in functie de obiectivele stand-alone de Facebook sau de cele de integrare a partii de social media in campanii integrate mai mari.

Stabilirea si aprobarea cu clientul a continutului postat
In marea majoritate a timpului trebuie sa fii foarte atent, totul se intampla in real time datorita mediului in sine. Practic ar trebui propus si aprobat in mai putin de 1-2 ore, altfel nu mai are valoare. Evident sunt si anumite posturi programate cu 1-2 zile inainte. Aprobam cu clientii in general doar strategia si stilul de content. Incercam sa facem noi posturile, bineinteles, in playground-ul setat impreuna cu clientul.

Continut generat de evenimentele curente
Minim 50 % din continut trebuie sa fie generat in functie de evenimentele curente, fie generale fie generate tot de brand in alte medii.

Integrarea activitatilor de pe Facebook cu celelalte medii
Noi, ca si filozofie de TRADIGITAL, gandim campanii 360, cu digitalul la baza. Din ce in ce mai mult in ultima vreme am incercat ca la baza digitalului sa fie chiar Facebook-ul. Scopul majoritatii campaniilor ar trebui sa fie acela de a aduce brandului o valoare pe termen lung si cea mai indicata cale de a face asta e de a ii creste numarul fanilor pe Facebook, baza de date cu e-mailuri, de sms-uri si asa mai departe. 2013,2014 vor fi numai despre loyalty si CRM in cea mai mare parte, alaturi de o explozie a partii de mobile.

Cerintele si criteriile de performanta urmarite de clienti
In principiu se masoara concomitent rata de crestere a numarului de fani, engagement-ul pe segmente si engagement-ul general. Este foarte important sa reusesti sa segmentezi potentiala conversie in fani dinainte, din mesaj si din felul in care expui potentialul target la "propunerea ta" din social media.

Structura continutului postat
Nu e o structura predefinita. Fiind un mediu real time la fel este si modul in care ne adresam fanilor, adaptat realitatii de moment, evident in limitele unei strategii pe termen mediu si lung. De exemplu daca vrei sa cresti numarul de fani lansezi un app/concurs , daca vrei engagement este de ajuns sa le ceri parerea in mod organizat.

Frecventa postarii
Cum spuneam este adaptata brandului, categoriei de produs/servicii , perioadei si mai multor factori.

Frecventa organizarii de concursuri si mecanismele folosite
Din nou, nu exista o frecventa recomandata. Ca exemple, cele mai bune mecanisme pentru recrutare sunt cele de genul member get member, cele mai bune pentru engagement sunt cele de crowdsourcing pe creativitatea userului in baza unor tool-uri puse la dispozitie de brand iar cele mai bune pentru promovare sunt aplicatiile tip joc care scot in evidenta calitati ale brandului.

Evolutia disponibilitatii clientilor fata de bugetele acordate social media in ultimul an
A evoluat foarte mult in bine. Clientii sunt mult mai dispusi sa investeasca intrucat inteleg din ce in ce mai bine acest focus care se cere pe partea de loyalty si de baze de date proprii. Intr-un cuvant, din ce in ce mai multe branduri au inceput sa investeasca in owned media.

Structura promovarii paginii
Fiecare brand in functie de cat de popular este, de cat de flexibil si "open to the crowd" este are uo impartire diferita pe canale. Sunt branduri care merg fantastic pe organic, altele trebuie ajutate putin (un mic seeding sau ceva in genul acesta) iar pentru altele trebuie cladita o lume intreaga virtuala. Pentru fiecare exista solutii atata timp cat exista disponibilitate.

Actiunile care aduc fani noi paginii
Depinde foarte mult de cum se face impartirea initiala, in functie de ce e mai potrivit pentru fiecare brand in parte. Daca e un buget ok pe partea de aplicatie serioasa cu potential viral normal ca atingiobiectivul doar cu un mic buget de seeding, pe de alta parte daca faci doar un quiz e normal ca trebuie sa te pregatesti cu mai multi bani pe media.

3 recomandari pentru administrarea eficienta a paginilor de Facebook
Social media este despre adaptare, flexibilitate si actiune in timp real. Recomandarea este ca brandurile sa aiba din ce in ce mai mult curaj, sa lase agentiile sa isi faca treaba pana la capat cu incredere, sa inteleaga ca exista un anumit risc in momentul in care brandul ajunge in mainile utilizatorilor, dar avantajele sunt imense comparativ cu acesta.



Infinit Agency

Infinit este o agenţie full service cu digitalul la bază și care oferă servicii la cheie de la consultanță, analiză de business și transformare digitală până la strategie, project management, servicii de... vezi detalii »

Sectiune



Related