[BTL] Nicolae Rotaru (QB Promotion): Chiar daca brief-ul s-a rezumat la activitati de implementare, noi am venit si cu propuneri creative

[BTL] Nicolae Rotaru (QB Promotion): Chiar daca brief-ul s-a rezumat la activitati de implementare, noi am venit si cu propuneri creative

Cum se integreaza componenta de BTL-ul in mixul de comunicare, ce s-a schimbat in organizarea de evenimente in ultimii ani, ce tehnologii influenteaza domeniul, care sunt pretentiile clientilor acum si cum le raspund agentiile specializate? Un articol despre ce se intampla in agentiile de BTL in Romania, semnat de Nicolae Rotaru (Deputy Managing Director, QB Promotion).

Asteptarile clientilor din Romania in ce priveste BTL-ul

Asteptarile clientilor nostri sunt concentrate fie in directia experiential marketing, fie tintesc cresterea rapida a vanzarilor, prin diverse mecanisme in care consumatorul este implicat activ.

Categoric exigentele clientilor sunt mari, atata timp cat in BTL regula generala consta in interactiunea directa a consumatorului cu ambasadorii de brand.

In ceea ce priveste raportul calitate-pret, ambele scenarii sunt posibile. In ultima perioada am fost nevoiti sa ne adaptam situatiei din piata si sa oferim cele mai bune servicii, in cel mai scurt timp, la un pret competitiv.

Tipuri de proiecte solicitate in ultimul an si schimbari fata de anii trecuti

In ultima perioada lucrurile s-au concentrat cu precadere pe activitatile in-store, insa brand-urile puternice au continuat sa surprinda consumatorii prin diversitatea si complexitatea campaniilor de marketing desfasurate.

Cat e creativitate si cat e implementare in BTL

In mod eronat, se considera ca in BTL este vorba doar de implementare. Dar o implementare impecabila fara un mesaj creativ nu atrage atentia consumatorului.

De multe ori, chiar daca brief-ul venit din partea clientului s-a rezumat la activitati de implementare, noi am venit si cu propuneri creative care sa aduca un plus de valoare si atractivitate campaniei.

Inovatii si trenduri in BTL

Complexitatea proiectelor BTL a sporit datorita faptului ca granitele dintre tipurile de comunicare care vizeaza consumatorul s-au estompat. Astfel, putem vorbi de de proiecte TTL a caror componenta principala o constituie partea de BTL.

S-a putut observa in ultima perioada cum activitatile BTL se completeaza foarte bine cu social media.

Evaluarea proiectelor de BTL

Evaluarea proiectelor are in vedere atat indicatori cantitativi (vanzari realizate in perioda campaniei, numar de consumatori implicati in activare, numar de consumatori informati, audienta generala la evenimente etc), cat si calitativi (feedback de la consumatori in ceea ce priveste produsul /serviciul, feedback de la consumatori in ceea ce priveste activarea, feedback vizand concurenta etc).

Care e programul de lucru al cuiva care lucreaza pe BTL

In BTL programul este unul flexibil in functie de mai multi parametri: perioade ale anului (de exemplu, in perioada dinaintea sarbatorilor numarul campaniilor creste vertiginos, in timp ce in perioada vacantelor cererile scad), stadiul proiectelor, deadline-uri stranse.

Cum sunt oamenii din domeniu

Ne plac in primul rand oamenii entuziasti, plini de idei, vizionari, cu orizonturi largi, ne place diversitatea si apreciem proactivitatea.

Diferentele intre munca in BTL si cea de ATL (ex: teatru vs. film)

:) exact asa este, vezi diferentele dintre emisiunile LIVE (fara prompter) si cele inregistrate.

De ce nu sunt la fel de promovate activitatile agentiilor de BTL ca cele de ATL

ATL-ul se adreseaza unui public mai greu de definit, are o arie mai larga de acoperire, in timp ce BTL-ul este mult mai targetat si limitat si stabileste o relatie directa cu consumatorul.

Clienti exclusiv pe partea de BTL

Avem si conturi integrate, insa in cea mai mare parte portofoliului este reprezentat de branduri pentru care prestam servicii de BTL. Este vorba de clienti multinationali care prefera sa lucreze cu agentii specializate pentru fiecare categorie de servicii.

Cele mai mari evenimente (in ce priveste incasarile) organizate de QB Promotion

Cele mai mari proiecte le-am organizat pentru clientul nostru, Coca-Cola Hellenic Romania. De exemplu, Kick&Coke ramane una dintre cele mai vaste campanii din istoria agentiei noastre. In ultimul an, unul din proiectele de amploare a fost Sampling-ul Experiential pentru brand-ul Nestea.

Evenimentele organizate de QB Promotion cu buget scazut, dar rezultate spectaculoase

Un proiect al carui buget a fost unul scazut, dar care a avut un impact puternic, a fost Coca-Cola Happiness Machine desfasurat in Afi Palace Cotroceni si Coca-Cola Friendship Machine implementat in MallDova din Chisinau.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related