[Festival local] Sorin Tranca (FRIENDS Advertising): Un festival respectat ar trebui sa fie ca o zi de nastere

[Festival local] Sorin Tranca (FRIENDS Advertising): Un festival respectat ar trebui sa fie ca o zi de nastere

Cum arata un festival local de publicitate respectat si inainte, si dupa gala de premiere? In ultima saptamana de inscrieri la a doua editie ADC*RO Awards, dezbatem problema cu membrii juriului. Vedeti parerea lui Sorin Tranca (Founder & Creative Director, FRIENDS Advertising).

Cum arata un festival local respectat de oamenii din industrie
Arata ca si cel de la Cannes. E un loc de intalnire, de sarbatoare, de celebrare pozitiva, un loc in care ti-e drag sa ajungi, sa fii, sa concurezi. Cam cum era odata AdPrintul. In plus, mai e si un loc in care cei ce nu au treaba in mod necesar pe-acolo au ce invata. Are un halou de manifestare pozitiva, haios-serioasa, precum si mult continut pentru publicul extins al industriei de comunicare, de la marketeri la gura-casca. Nu in ultimul rand, un festival respectat e un festival pe care vom reusi noi sa-l respectam.

Ce face, ce nu face
Face bine la spirit, in primul rand. De la un an la altul, e ca o zi de nastere, astepti sa vezi ce cadouri primesti (daca primesti) si cata lume te suna sa-ti spuna "bravo, te vrem printre noi". Dincolo de gluma, cred foarte mult ca ar trebui sa fie ca o zi de nastere, inclusiv in materie de "hai sa nu-l injur pe asta de mama fix acum, de ziua lui". Chestiile astea au facut cel mai mare rau industriei, chiar daca pentru moment l-au adus in pole position pe unul sau pe altul. Ar trebui sa cream contextul pentru o competitie / batalie onorabila, in care cine faulteaza e exclus sau blamat. Iar cei ce au un comportament onorabil sa fie incurajati sa continue.

Ce se intampla, ce nu se intampla
Dupa cum ziceam si mai sus, mi-ar placea ca un festival de publicitate sa se comporte ca un om cu care sa vreau sa stau la masa, poate chiar sa ma bata gandul sa-l insor cu o verisoara a mea. Se pot face multe. Din pacate, prea multi prefera gloria celor 23 de fani personali, sacrificand interesul general pentru a o obtine. Eu sper ca noua formula, in care festivalul se desfasoara sub egida ADC, sa cultive acest tip de spirit si nu cel vechi, feudal, in care era mai important sa piarda ceilalti decat sa castig eu. Prima editie a fost foarte incurajatoare in acest sens si ma bucur ca am putut avea un dialog decent, dincolo de gasca din care faci sau nu faci parte.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Friends\TBWA

Why work with an agency like FRIENDS\TBWA Bucharest? DisruptionⓇAlmost everyone in the business world knows about disruption, talks about disruption or wants to try it, sooner or later. Well, it’s maybe time... vezi detalii »

ADC*RO

Art Directors Club Romania (ADC*RO) a fost infiintat in 2008 si reprezinta o asociatie non-profit, al carei obiectiv este acela de a promova si de a recunoaste excelenta in creativitate. Art Directors Club Romania... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related