Rogalski Damaschin Public Relations: Cea mai importanta decizie a anului 2013 a fost repozitionarea propriului nostru brand si asumarea unui anumit mod de a face PR

Rogalski Damaschin Public Relations: Cea mai importanta decizie a anului 2013 a fost repozitionarea propriului nostru brand si asumarea unui anumit mod de a face PR

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Rogalski Damaschin Public Relations povestesc in continuare Eliza Rogalski (Head of Corporate Communication si Strategy Leader) si Alina Damaschin (Head of Consumer Communication si Creative Leader).

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Eliza Rogalski: Am incheiat 2013 cu o cifra de afaceri aproape similara celei din 2012, dar cu venituri in crestere, pe fondul majorarii ponderii consultantei in portofoliul nostru de servicii.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Eliza Rogalski: Cea mai importanta decizie a anului 2013 a fost repozitionarea propriului nostru brand si asumarea unui anumit mod de a face PR. Am introdus conceptul de “good advocacy”, pe care il veti vedea dezvoltat si in 2014 prin niste initiative unice, am structurat agentia pe doua arii de expertiza – corporate si consumer PR, am continuat demersurile de cercetare care ne-au consacrat in toti acesti ani, am regandit contracte si colaborari din perspectiva aceluiasi “good advocacy”, am inceput sa lucram la dezvoltarea unor servicii noi pe care vrem sa le lansam in 2014 daca vom gasi oamenii potriviti pentru planurile si asteptarile noastre si am introdus standarde si criterii de performanta inspirate din promisiunea noastra pe aceasta piata.

Care sunt cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Alina Damaschin: Suntem atasati de fiecare campanie in parte, fiecare avem propriile favorite, dar daca ar fi sa nominalizam acele campanii care bifeaza cele mai multe dintre criteriile noastre, acestea ar fi: in zona corporate - Coalitia Pentru o Noua Preventie 2013, desfasurata alaturi de Fundatia Pretuieste Viata, o campanie care a pus pe lista de prioritati a Guvernului introducerea vaccinarii pneumococice gratuite pentru nou-nascuti; in zona de consumer, alaturi de Regina Maria, “Pacient roman, ma tratez in Romania”, o campanie care a aratat ca avem in tara noastra optiuni medicale viabile pentru diagnostice complicate; o alta campanie, tot despre solutii concrete care ajuta oamenii sa depaseasca o situatie dificila, este cea desfasurata pentru KRUK: “Un contabil pentru fiecare familie” nu doar a comunicat cu “Femeile, contabilul casei”, dar le-a si oferit acestora instrumente concrete de administare a finantelor familiei.

Au existat si momente complicate pe care le-am capitalizat corect si care ne-au adus un client nou in portofoliu, cum a fost criza carnii de cal.

Pentru Amnesty International am realizat “Casa din Carti de Joc”, o constructie aparte, plasata in centrul Bucurestiului, care a atras atentia publicului si a autoritatilor asupra problemei evacuarii fortate a romilor si a plasat-o pe agenda schimbarilor legislative din 2014.

Un alt proiect care ne-a placut a fost si cel pentru lansarea celui mai recent film din trilogia The Hobbit – The Desolation of Smaug, “Hobbit in Romania” – un eveniment/tur neobisnuit prin tinuturi romanesti spectaculoase, alaturi de jurnalisti si bloggeri, care a recreat atmosfera din film.  

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Eliza Rogalski: Clientii agentiei sunt si vor fi exact acele companii care ne asaza, fara sa le cerem noi, printre partenerii lor strategici. Am remarcat o tendinta de schimbare a modului de colaborare, de la contracte pe termen lung, remunerate cu fee-uri lunare, la contracte bazate pe proiecte cu obiective si tinte clare. Pentru agentie, acest mod de lucru este profitabil si motivant, iar pentru client este un mod de a obtine rezultate concrete si de a justifica decizii legate de bugete, de rute strategice, de abordari creative sau pur si simplu de agentiile cu care alege sa lucreze. Astazi, portofoliul de clienti include companii precumAgricola Bacau, Amnesty International, AbbVie, Banca Romaneasca, Bristol Myers Squibb, Carpatair, Draexlmaier, Fundatia Pretuieste Viata, Generali, Green Group Romania, Mares Danilescu Mares, Mondelez, Novartis, KRUK International, LeasePlan Romania, Orkla Foods Romania, Regina Maria, Rompetrol, Romtelecom, Siemens Romania, Sloop, Sony Mobile Communications AB, World Vision.

Ce oameni noi s-au alaturat echipei in 2013
Alina Damaschin: Intr-un an in care agentia a trecut prin schimbari de control, de viziune, de pozitionare, ne bucuram ca echipa a ramas unita si puternica.  Ne-am intarit fortele cu noi colegi, la social media si in departamentul de comunicare corporate.  

Ce invataminte din 2013 vor fi aplicate in 2014
Alina Damaschin: 2013 a fost despre parteneriat solid, in echipa si alaturi de clienti, care a adus si rezultate de business, si titlul de Agentia Anului, dar si cateva schimbari care ne bucura. Un citat pe care il vedem zilnic cand intram in birou spune ca “If you work hard and are kind, amazing things will happen”, asa vrem sa muncim si sa fim si in continuare.

Asteptari la inceput de an
Alina Damaschin: Sper sa fim in continuare o echipa creativa, sa invatam lucruri noi si sa facem campanii cu care sa ne mandrim.
Eliza Rogalski: N-am avut asteptari de la anii electorali, asa ca nu o sa am nici de la 2014. :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related