Exact Cercetare si Consultanta: Pentru 2014 estimam o crestere de 15% a cifrei de afaceri

Exact Cercetare si Consultanta: Pentru 2014 estimam o crestere de 15% a cifrei de afaceri

La inceput de an, aflam highlight-urile din activitatea agentiilor din Romania in 2013 si gandurile pentru noul an. Despre Exact Cercetare si Consultanta, agentie full service de market research, parte din reteaua BBDO Worldwide, povesteste in continuare Lacramioara Loghin (Managing Director).

Ce metodologii au fost folosite cel mai mult in ultimul an. Cum difera proportia fata de alti ani
In sfera cercetarilor cantitative, CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing/Cercetarea via telefon) si CAWI (Computer Assisted Web Interviewing/Cercetarea online) au fost principalele metode de cercetare utilizate pentru colectarea datelor.Comparativ cu 2012, CAWI a inregistrat o crestere de 5 procente, remarcandu-se astfel orientarea clientilor catre solutii eficiente din punct de vedere al costului.  

La randul lor, interviurile si mini-grupurile au fost reprezentative pentru zona de cercetare calitativa oferita de Exact Cercetare & Consultanta. Numarul acestora s-a dublat comparativ cu anul 2012, mini-grupurile fiind optiunea clientilor nu numai din perspectiva eficientizarii costurilor, ci si datorita permisivitatii unor testari aplicate, ce presupun atat o componenta practica, cat si abordarea in profunzime a anumitor teme de discutie.

Care sunt cele mai importante proiecte ale agentiei din ultimul an
Dintre cele mai de amploare proiecte gestionate in 2013, le mentionam pe cele de brand tracking pentru KFC si Pizza Hut, product test si concept test pentru KFC, brand performance pentru Paul's, customer satisfaction si mystery shopping pentru Mercedes Benz, brand evaluation pentru Cargus si testare muzica (call-out), evaluare stil muzical (auditorium) si segmentare ascultatori pentru principalele posturi de radio: Kiss FM, Magic FM, Rock FM.

Radiourile au apelat anul trecut nu numai la serviciile noastre de cercetare cantitativa, zona calitativa fiind de asemenea vizata. Astfel, pentru Kiss FM mentionam segmentarea consumatorilor si explorarea continutului postului  prin intermediul minigrupurilor. La randul lor, companiile BAT si Titan au optat pentru testare de concept si, respectiv, brand assessment.

Ce decizii de business au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei
Numarul clientilor a crescut in 2013 cu 10 % comparativ cu 2012. Aceasta crestere se datoreaza pe de-o parte strategiei de vanzari si client service, adoptate odata cu marirea echipei, iar pe de alta, expunerii in presa, printr-o comunicare constanta si relevanta pentru targetul nostru.

Cum a evoluat cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
Trendul de crestere a fost continuat si in 2013, pentru 2014 estimand o crestere de 15%.

Care sunt clientii agentiei in acest moment. Care sunt clientii castigati in 2013
Printre clientii Exact Cercetare & Consultanta mentionam: KFC, Pizza Hut, Scandia, Puratos, Unilever, Covalact, BAT, Titan (GoodMills), SABMiller, Heineken, Mercedes Benz, Volvo, Petrom, Rompetrol, Vodafone, Romtelecom, Novartis, Gedeon Richter, Regina Maria, Splendid Media, Kiss fm, Magic fm, Universal Music, Prima TV, Antena 1, Kiss tv, Diva Universal.

Dintre cei castigati in anul anterior, ii mentionam pe: SABMiller, Novartis, BAT, Fares, Dacia, Microsoft, Puratos, Romtelecom, Cargus, Alpha Bank, Autovit.ro.

Care sunt coordonatorii departamentelor din companie in 2014
IRINA RAINER - NISTOR - Qualitative Research Manager
MONICA UNGUREANU - Quantitative Research Manager

Ce tendinte in research preconizati pentru anul 2014
Cu siguranta anul 2014 va fi caracterizat de o orientare catre solutii eficiente din punct de vedere al costurilor. Estimam un volum considerabil de studii care sa vizeze testarea produselor, pre si post evaluarea campaniilor de comunicare si, speram noi, o crestere a cererilor pentru studii de Usage and Attitudes, Segmentare consumatori deoarece piata s-a schimbat foarte mult in ultimii ani si e nevoie de o identificare a noii imagini a consumatorului in majoritatea pietelor.  

Ce invataminte din 2013 vor ajuta in 2014
Pentru a reusi sa ne mentinem pozitia pe o piata atat de competitiva, cunoasterea clientilor si a mediului in care ei activeaza ni se pare vitala, pentru a putea veni cu cele mai bune solutii, adaptate in functie de specificul fiecarei companii si piete. In plus, dezvoltarea de produse personalizate si eficienta in contextul unor timinguri restranse reprezinta alte motive pentru care clientii ne aleg ca partener.

Asteptari la inceput de an
Cu siguranta noul an va veni cu o stabilizare a pietei de research. In plus, in ceea ce ne priveste, clientii medii si mici devin in acest an spenderi semnificativi de research. Acestia nu vor mai investi ocazional in cercetare, in contextul in care feedback-ul venit din partea consumatorilor este vital pentru evolutia business-urilor lor. Studiile de piata vor deveni si pentru ei instrumente cu care vor fundamenta business-ul.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Related