Mihai Cristian Pop (Bizmart, Oradea): Incercam sa educam clientii din regiune cu fiecare proiect prezentat

Mihai Cristian Pop (Bizmart, Oradea): Incercam sa educam clientii din regiune cu fiecare proiect prezentat

Aflam de la Mihai Cristian Pop (General Manager, Bizmart, Oradea) care au fost highlight-urile din activitatea agentiei Bizmart in 2013, care sunt planurile pentru noul an, care sunt principalele diferente intre piata din Oradea si cea din Bucuresti, dar si ce pregateste Bizmart pentru prima participare la Noaptea Agentiilor.

Cele mai bune campanii ale agentiei din ultimul an
Ultimele 365 de zile au fost zile pline in Bizmart. In martie 2014 se implinesc 3 ani de cand agentia exista si se lupta sa se pozitioneze ca si agentie full service. In 2013 am decis sa ne axam cat mai mult pe servicii creative cu valoare strategica adaugata pentru clientii din regiune. Aceasta decizie la nivel regional, provincial, vine cu responsabilitatea de a educa clientii – educatie pe care trebuie sa o sustinem odata cu fiecare proiect prezentat.

Campaniile in Oradea nu seamana cu campaniile din Bucuresti. Cenzura impusa de mediile de comunicare disponibile la nivel regional si de bugetele inexistente te obliga sa fii extrem de creativ si aici nu ma refer neaparat la creativitatea publicitara, ci mai mult la nivelul de flexibilitate. Pe scurt, cat de tare poti sa te indoi fara sa te rupi. Un concept foarte creativ se loveste de frica clientilor care nu sunt dispusi sa riste.

Cu toate acestea exista si minuni. Cea mai buna campanie din ultima perioada este campania "Pastreaza curatenia" realizata pentru Cinema Palace. Dupa premiera filmului Frozen s-au strans 26 de saci de popcorn dintre scaune. Clientul ne-a cerut o campanie prin care sa sensibilizeze spectatorii cu privire la pastrarea curateniei. Au fost idei bune si foarte bune, dar nu exista buget de filmare. Trebuia sa facem un spot al carui mesaj sa nu supere pe nimeni – nici pe cei care sunt neatenti si nici pe cei care sunt cat se poate de atenti. Am conceput un spot pentru cinema care se difuzeaza intr-un moment specific. La intrarea spectatorilor intr-o sala de cinema, luminile sunt la 100% intensitate. In momentul in care incep trailerele si reclamele lumina este redusa la 50% din intensitate. Dupa ultima reclama lumina se stinge total si incepe genericul filmului. Acesta e momentul specific in care incepe spotul. Reactiile au fost extraordinare. Dupa 40 de secunde in care nu intelegeau ce se intampla, la aparitia mesajelor spectatorii aplaudau si radeau. Reactiile dupa film au fost peste asteptari in ceea ce priveste curatenia si reactiile pozitive fata de brandul Cinema Palace.

Clientii agentiei in acest moment. Clientii castigati in 2013.
Clientii nostri sunt in mare parte proiecte. Lipsa planurilor de marketing pe termen lung ne afecteaza direct. Cu toate acestea avem clienti cu totul si cu totul speciali. Cel mai tare e Lord's Pub deoarece ne permite sa facem reclame adevarate care devin desktop pe calculatoarele staff-ului Guinness din Bucuresti. Cel mai fain client e Cinema Palace deoarece spoturile pentru ei le vedem pe marile ecrane. Cel mai iubit client e Lotus Center pentru ca ne considera cea mai tare agentie din Oradea. Cel mai relaxant si binefacator client e Turism Felix SA pentru ca ne-ar da si luna de pe cer.

Cel mai important client castigat in 2013 este compania Natural cu brandul Accasa. Este un client pentru care am realizat un spot TV ce a beneficiat de o campanie nationala. Este un client extraordinar pentru ca a reusit sa obtina cifre importante vanzand in Italia tiramisu facut la Slatina, lucru certificat chiar de Moise Guran la Biziday

Cifra de afaceri a agentiei in 2013 fata de 2012
In 2013 cifra de afaceri a crescut si s-a mentinut in trendul impus inca de la infiintare. In ultimii 3 ani cifra de afaceri a fost in crestere.

Decizii de business care au avut cel mai mare impact asupra evolutiei agentiei in ultimul an
Cel mai mare impact l-au avut eforturile crescute si permanente. Ne-am impus standarde foarte inalte de performanta. Atentia constanta pe calitate si servicii cu valoare adaugata mare au stat la baza evolutiei noastre in domeniu.

Diferente intre capitala si celelalte orase din tara in ce priveste:

Oportunitatile de business pentru agentii
Oportunitatile sunt in raport direct cu piata – concurenta la fel. Bucurestiul face afaceri de 34 de miliarde de euro, Oradea cam de 3.

Fee-urile care pot fi obtinute
Diferenta de mai sus se confirma si la fee-uri.

Oportunitati de cursuri de publicitate pentru junior si dificultatea procesului de recrutare
Daca nu facem noi, agentiile, e foarte greu. Multumesc din suflet, PRbeta, pentru faptul ca ati adus in 2013 la Oradea oameni valorosi, din Bucuresti, sa deschida inima si ochii studentilor pentru Publicitate. Monica Jitariuc, Alexandru Negrea, Stefan Stroe, ma inclin! Oltea si Cristina sunt ingerii nostri.

Atitudinile publicitarilor
Ne iubim foarte tare.

Pregatiri pentru Noaptea Agentiilor
Multe reviste Lurzer's Archive primite de la Diana Dragomir - careia ii multumim frumos - pe care o sa le dam prin Tragerea Noroc 20 din cati o sa fie. Muzica buna, spoturi internationale premiate la Cannes Lions, peste 1000 de prajituri de la Accasa, sute de beri, putina apa, multa disponibilitate si fara acces la toilet  - vorba aia, deversarile acasa! Hai, va pup, de la Oradea!

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Festivaluri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Related