[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Mona Opran: Ideile trebuie sa fie fluide, create si validate de mai multi experti care lucreaza impreuna si nu in diferite echipe din diferite agentii

[INSIDER 2007-2014 | Schimbari in business-ul de creatie] Mona Opran: Ideile trebuie sa fie fluide, create si validate de mai multi experti care lucreaza impreuna si nu in diferite echipe din diferite agentii

 Cum s-a schimbat business-ul agentiilor in ultimii 7 ani, in contextul crizei  si al consecintelor ei, al evolutiei media si al aparitiei noilor tehnologii? Discutam la INSIDER cu managerii agentiilor de creatie, branding, PR, media, BTL si productie sa aflam cum au afectat acesti factori business-ul in care activeaza si agentia lor.

Despre evolutia business-ului de creatie si al agentiei Saatchi & Saatchi, Mona Opran (Chief Operating Officer):

Tendinte in business-ul de creatie
Rolul fundamental al unei agentii de creatie a fost si va ramane generarea de idei si mesaje cu care oamenii sa rezoneze.

Modul in care un brand devine relevant in mintea si inima consumatorului s-a schimbat iar asta inseamna ca si noi ne schimbam abordarea si ne uitam la modalitatile prin care sa cream experiente. Esentialul este insa acelasi: crearea unei idei care sa fie relevanta pentru brand si in context, absorbita si impartasita de cat mai multi oameni datorita valorii pe care o aduce in viata lor.

Datorita impactului pe care digitalul si mai nou, Big Data il au, focusul este acum pe ENGAGEMENT.  Activarea on-line/off-line a datelor existente, adresarea directa sau dialogul sunt metode care pana acum erau etichetate ca apartinand unei discipline anume, acum fiind valorificate de echipe care pot aduce aceste competente pentru orice tip de comunicare.

Relatia client - agentie
Unii clienti inteleg ca au nevoie de agentii mai mult ca niciodata; de oameni care sa descifreze si sa creeze ceva semnificativ din volumul imens de informatii pe care il avem acum despre consumatori. Ideile trebuie sa fie fluide, create si validate de mai multi experti care lucreaza impreuna si nu in diferite echipe din diferite agentii. Acestia sunt clienti parteneri.

Exista, insa, si clienti care cauta solutii rapide, ieftine, solutii mai mult sau mai putin impuse. Sunt convinsa ca acestia stiu foarte multe despre produsul / brandul lor, despre nevoia de business insa eu cred ca in scurt timp vor pierde in relatia cu consumatorii daca nu asculta agentiile care stiu cum sa ii faca sa isi atinga obiectivele.

Cerintele de comunicare ale clientilor
Ma bucur sa vad ca si clientii se asteapta de la noi sa fim deschisi la inovatie, sa folosim tehnologia, sa integram orice tip de comunicare sau sa cream platforme de co-sharing.

Sunt din ce in ce mai multe brief-uri bune, discutii care duc la rezolvarea problemelor de business si nu a problemelor de publicitate!

Modelele de plata Client - Agentie
Industria nu este mai creativa decat in anii trecuti atunci cand vine vorba de metode de plata.  Marea dificultate intervine in procesul de negociere, unde termenele de plata sunt din ce in ce mai mari.

Acestea nu mai reprezinta demult instrumente de negociere, sunt impuse pre-contract, departamentul de achizitii fiind prezentat drept responsabil, desi de cele mai multe ori nu e cazul.

Actionam ca ‘banci’ pentru client, un cost neacoperit de cele mai multe ori care face ca business-ul sa nu fie intotdeauna sustenabil.

Ma bucur ca organizatiile profesionale din domeniu - IAA si UAPR – si-au propus sa caute solutii pentru a avea un cod de conduita din punct de vedere legal/financiar.

Online & social media
Sunt convinsa ca digitalul trebuie sa fie integrat 100% in procesul de creatie si in produsul finit de comunicare.

Am inceput in 2013 un amplu demers de integrare a expertizelor si a serviciilor oferite si, in urma acestuia, avem acum echipe multidisciplinare, intr-un proces de lucru integrat in toate fazele de proiect si expertize internalizate la toate nivelele: client service cu background multidisciplinar, echipa de strategie cu planneri de brand si digital, community managers, data-analysts, creatie cu echipe mixte, project management si development intern.

Mai mult ca niciodata conteaza ce vrea consumatorul sa vada, sa auda si sa impartaseasca in comunitatea lui iar asta nu se poate face bine decat gandind integrat.

Workflow
Avem un model de business mix; MEDIA NEUTRAL IDEAS bazate pe o strategie solida este ceea ce ne reprezinta iar majoritatea expertizelor de implementare sunt interne pentru a avea controlul asupra calitatii produsului finit (AV, events management, digital - exceptand o parte din development).  Proiectele de field /in-store si productia de materiale le lucram cu parteneri.

Evolutia business-ului Saatchi & Saatchi
Evolutia este una pozitiva: avem o relatie foarte buna cu clientii existenti, am castigat clienti noi, dezvoltam proiecte pentru clienti externi, exportam servicii de development si AV, cream din ce in ce mai multe proiecte care ne plac. Strategia pe care am ales-o anul trecut se dovedeste a fi cea potrivita.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Related