Corina Bacanu: Publicitatea nu mai e demult o lume a barbatilor

Corina Bacanu: Publicitatea nu mai e demult o lume a barbatilor

Dupa 15 ani de publicitate, Corina Bacanu a pornit Trendscan, o agentie de continut sub care intra si sereniti.ro, un site pentru femei. Ea povesteste pentru IQads despre femei, publicitate si cum, la inceputuri, in creatie, erau 20 de barbati si 2 femei, dar asta nu a insemnat ca i-a fost greu sa razbata.

Cat de macho e societatea romaneasca. Cat de macho e societatea romaneasca in reclame

NU mi se pare ca societatea mea romanesca e macho. Mi se pare chiar ca s-a efeminat putin si cultura metro a prins foarte bine si la barbatii romani.

Altfel spus, foarte rar mai gasesti reclame in stil retro, care sa faca apel la barbatia aia pe care, parca, doar la tatii si bunicii nostri o mai intalnesti. Dar, repet, e vorba de microuniversul meu. Bineinteles, la Faurei societatea romanesca e inca foarte macho si unilaterala.

Feminismul

Mie feminismul mi se pare un pic prost inteles in Romania. Feminism, dupa mine, nu inseamna sa ragai in baruri dupa ce bei o bere sau sa asamblezi dulapul de la IKEA. 

Feminismul, asa cum il inteleg eu, este egalitatea in drepturi, spre exemplu dreptul la salarii egale cu barbatii sau dreptul de a vota. Sa schimbi singura becul nu mi se pare un drept, asta e valabil si pentru femei si pentru barbati. Si da, egalitatea in drepturi este necesara si in 2015, si in viitor.

Lumea barbatilor in publicitate

Nu, publicitatea nu mai e demult o lume a barbatilor. Nici nu cred ca a fost vreodata. Poate ca la inceput, cand am intrat eu prima data intr-un departament de creatie, acum 15 ani, din 20 de creativi doar 2 erau femei. Asta nu inseamna ca ideile mele nu au fost apreciate sau ca mi-a fost greu sa razbat.

Impartirea brandurilor in functie de sex

Un creativ bun, femeie sau barbat, lucreaza pentru orice brand. Stiu barbati extrem de talentati care au scris pentru absorbante, asa cum stiu femei care au creat campanii la bere pentru un target eminamente masculin. Sexul nu ar trebui sa dicteze preferinta pentru branduri. Un creativ bun gaseste insighturile potrivite pentru orice tip de target.

Romancele: primul gand

Hm, fonetic suna neplacut. Poate fiindca asociez eu apelativul cu articolele pe care le-am citit despre romancele plecate in strainatate la un anumit tip de munca. As spune "femeile din Romania". Cand aud "femeile din Romania" ma gandesc la "competenta".

Ce ar intelege un strain despre femei, din reclamele romanesti

Ca sunt balonate tot timpul, ca folosesc multa coenzima Q10 si ca prietenul lor cel mai bun este bifidus esensis.

Cea mai reprezentativa romanca din reclame

Nu stiu daca v-ati referit la un endorser - daca da, atunci e Catrinel Menghia. Daca va referiti la o tipologie si la media plan-ul aberant, atunci e Tanti Maria.

Specificul romancele din reclame

Sunt fete frumoase.

Cele mai nesuferite clisee feminine din publicitate

Femeia neajutorata care are o problema, apoi gaseste solutia, face un helicopter shot cu parul si apare fat Frumos care o ia de nevasta. Adica femeia care face un efort pentru un barbat. Daca nu venea in vizita Gigel, ea nu se spala pe par?

O reclama cu/despre/pentru femei

Nu pot nominaliza o reclama. Imi place cum comunica Dove.

Femei din literatura

Imi plac personajele feminine ale lui Bukowski. Poate fiindca sunt descrise si analizate prin ochii lui. Sunt ravasitor de umane, fragile si... femei. Imi place Virginia Woolf, Mrs. Dalloway m-a impresionat.

Ce carti ar trebui sa citeasca barbatii din Romania :)

Nu am recomandari. Nu cred ca barbatii ar trebui sa citeasca ceva iar femeile altceva. Sa citim ceva frumos, asta e important :)

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related