Diana Gordon (Chainsaw Europe): Piata a evoluat sub doua semne - al realismului si al avantajului client. Asta se traduce prin bugete bine dramuite si prin exigente crescute

Diana Gordon (Chainsaw Europe): Piata a evoluat sub doua semne - al realismului si al avantajului client. Asta se traduce prin bugete bine dramuite si prin exigente crescute

Cum se vad campaniile publicitare din perspectiva oamenilor de productie? Care sunt learning-urile acumulate pe parcursul timpului si experientei de a lucra cu agentiile sau cu clientii finali? Cum considera ei ca s-ar putea imbunatati aceste raporturi? Ne-am propus sa aflam raspunsurile de la managerii si ownerii companiilor de productie de la noi.

In continuare, Diana Gordon ( Business Development Manager) ne vorbeste despre evolutia business-ului Chainsaw Europe:

 

Valoarea totala a pietei de productiei A/V. Evolutie. Cota de piata 

In ultimii ani, productia A/V a trecut prin multe schimbari. Cand ne obisnuiam cu un anumit workflow, atunci apareau alte trenduri si trebuia sa ne adaptam rapid. De aceea este foarte greu de estimat o valoare totala. Bugetele au migrat catre online, catre adaptari si catre productii in-house ale agentiilor.

Piata a evoluat sub doua semne: al realismului si al avantajului client. Asta se traduce prin bugete bine dramuite si prin exigente crescute.

Chainsaw Europe are patru tipuri de clienti: casele de productie, agentiile de publicitate, clientii directi si hub-urile internationale de adaptari. Fiecare are un workflow separat si asteptari diferite, pe care le-am invatat in cei 10 ani de cand suntem pe piata din Romania.

Nu avem inca estimarile privind cifra de afaceri, dar am simtit ca piata are o miscare ascendenta. Calma, dar pozitiva.

 

Linii de business

Chainsaw Europe are trei linii principale, servicii de post productie pentru spoturi originale, adaptari internationale si film. Acordam aceeasi importanta fiecareia, indiferent de dimensiunile bugetului. Orice proiect reprezinta o carte de vizita pentru Chainsaw Europe, indiferent de amploarea lui.

 

Top 3 servicii

Adaptarile

Ele ocupa primul loc in bussiness-ul nostru. Nu este particularitatea studioului nostru in special ci, mai degraba, o particularitate a pietii din ultimii ani. Productiile de spoturi sunt centralizate regional, asa ca ne-am specializat in adaptarea lor pentru intreaga Europa.

Servicii de grafica 3D si CGI

Departamentul de video-effects are un portofoliu impresionant.

Anul acesta am investit mult in tehnologie pentru a creste calitatea si a micsora timpul de lucru. Echipa de graficieni lucreaza atat pentru piata locala, cat si pentru cea internationala. De asemenea, productiile de film romanesti au beneficiat de multe ori de ajutorul nostru.

Sunet Dolby

Chainsaw Europe a investit in crearea singurului studio Dolby din Romania care poate crea sunet la standarde Dolby atat pentru film cat si pentru spoturi TV cu o echipa de sunet premiata la festivaluri de film romanesti si internationale.

Oferim un serviciu premium care reduce mult costurile producatorilor, avand aceasta facilitate in Bucuresti, nu la Budapesta sau Paris.

 

O caracteristica reprezentativa a Chainsaw

Pentru noi este foarte importanta echipa. Oamenii nostri sunt aici, la Chainsaw, inca de la inceput. Suntem o familie si asta spune multe. Experienta si loialitatea sunt cele mai importante atuuri atunci cand lucrurile trebuie sa mearga bine si repede. Ne cunoastem de ani de zile si stim cum trebuie sa facem lucrurile sa mearga perfect, impreuna.

 

Structura portofoliului de clienti: agentii versus clienti finali

Chainsaw Europe are in postura de clienti constanti atat agentii de advertising, cat si clienti directi. Ponderea este aproximativ egala. Pentru clientii finali oferim si solutii creative. Ii ajutam sa dezvolte un concept si il imbunatatim.

 

Asteptari din partea clientilor. Briefuri

Depinde foarte mult de cata experienta au pe piata. Iar asta are legatura directa cu numarul de revizii pe care trebuie sa il facem la un proiect. Cu cat clientii sunt mai vechi pe piata, cu atat lucrurile merg mai usor. Briefurile sunt mai succinte, ne intelegem imediat.

Pentru adaptari primim briefurile cele mai complete. Trebuie respectate multe norme, specifice fiecarei tari in parte.

 

Colaborarea cu agentiile

In prezent lucram cu Cohn&Jansen, Leo Burnett, Tempo Advertising, Centrade, Propaganda, Geometry Global, Grey. 

Iar ca agentii internationale, colaboram cu Grey Istanbul, Saatchi & Saatchi Poland, Leo Burnett Poland, EGPlus, Hogarth Worldwide, Grey Worldwide Dusseldorf, Publicis New York.

Cei cu care comunicam de obicei sunt producatorii sau cei de la client service.

 

Probleme si avantajele lucrului cu agentiile

Agentiile mari, cu multe departamente, se mai misca mai greu cand vine vorba de aprobari. Sunt mai meticuloase, dar procesul este mai lent. Avantajul lucrului cu agentiile este ca putem vorbi aceeasi limba si stim exact ce asteptari avem unii de la altii.

 

Diferenta teoretica de roluri intre creatie (noutate) si productie (standardizare)

Noi suntem prinsi undeva la mijloc. Rezonam cu creativii, dar stim ca trebuie sa ne incadram in limitele impuse de producator. De obicei, gasim o solutie de mijloc.

 

Sugestie catre agentii pentru o colaborare mai eficienta

Uneori primim storyboard-uri cu povesti minunate, dar pentru care nu exista buget. In acest moment apar frustrarile. Ale creatiei ca nu se va realiza ceea ce au propus, ale clientului ca nu va obtine ce i s-a promis, ale productiei ca va depasi bugetul.

Daca ar fi implicati si oamenii de post-productie inca din stadiul de pitch, atunci am alege impreuna o cale care sa multumeasca pe toata lumea.

 

Colaborarea cu clientul final. Probleme si avantaje

Din partea clientilor finali comunicam aproape exclusiv cu oamenii de marketing.

La capitolul probleme, iarasi, depinde de experienta clientului respectiv. Sunt clienti care au departamentul de marketing organizat ca o mica agentie si atunci lucrurile decurg firesc. Pentru clientii mai putin experimentati, oferim noi solutii creative si de productie.

Avantajul este ca workflow-ul e mai scurt si proiectele se realizeaza mult mai rapid.

 

Sugestie catre clientii finali

Sa aiba incredere in studiourile pe care le aleg.

 

De cate ori in ultimul an si-a dorit clientul sa va ocupati si de partea de creatie?

In general lucram direct cu clientul pe adaptari simple. Facem multe lucrari de acest gen si avem experienta.

 

Promovare

Suntem prezenti la festivalurile de film si de publicitate, avem parteneriate pe proiecte CSR si sustinem filmele de arta romanesti. 

Organizam evenimente in cadrul festivalurilor de film internationale de la Berlin si de la Cannes.

 

De unde va informati asupra noutatilor si inovatiilor din domeniu?

Colegii mei participa la conferinte, la workshop-uri si sunt mereu la curent cu evolutia tehnica. Am investit mult anul trecut pentru a fi la zi.

 

Planuri pentru 2015

In 2015 am inceput sa facem productii complete pentru campaniile cu bugete mici. 

Avem parteneri din industrie cu care facem echipa pentru a oferi solutia completa: creatie, productie, post-productie. Pentru client este extrem de avantajos pentru ca se poate incadra in buget si nu trebuie sa coordoneze mai multe companii.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Centrade Cheil

Centrade | Cheil este una dintre cele mai mari companii de comunicare din Romania si HUB regional Sud Estul Europei (10 piete). Ca agentie integrata, Centrade | Cheil are capabilitati de coordonare la nivel de... vezi detalii »

Geometry

Suntem o agentie full service, parte a grupului WPP, care functioneaza pe piata romaneasca din 1992. Prietenii mai vechi ne stiu dupa numele anterioare (Grey, respectiv G2). Din iunie 2013 a luat nastere un nou grup... vezi detalii »

Oameni

Sectiune



Related