O agenție care creează nume cu povești. Alina Chirvase, despre ascensiunea brandurilor independente, minimalism în design și mai multă subtilitate în packaging

O agenție care creează nume cu povești. Alina Chirvase, despre ascensiunea brandurilor independente, minimalism în design și mai multă subtilitate în packaging

Una din schimbările din piață, din ultimii ani, constituie și motivul existenței Onomatopy, o agenţie-boutique de strategie şi design de brand cu aplecare spre digital, apărută în 2015: antreprenoriatul începe să între în firescul economic.

Scriem des, la IQads, despre numele noi apărute în industria de comunicare. Studio-uri de creație, boutique-uri de PR, start-up-uri. Iar agenția de azi se ocupă chiar de nume, strategie si design de brand. 

Alina Chirvase, Brand Strategist Onomatopy, spune că agenția propune un start-up kit pentru antreprenori.

Business-uri antreprenoriale româneşti, pentru care uneori doar investiţia în brand lipseşte pentru a prospera şi pentru a se ridica la nivelul celor construite pe piețe sofisticate. Acum, mai mult ca oricând, e timpul lor.

 

Istoric

Onomatopy a început sub acest nume în ianuarie 2015, suntem încă în perioada entuziastă şi vrem să păstrăm această energie bună, de dragul creativităţii. Echipa de bază însă face creaţie în această formulă de aproape 10 ani, am creat împreună cu colegul meu senior art zeci de campanii, cu precădere în industrii creative, am construit branduri de care suntem foarte mândri. 

Am ales acest nume din multe considerente, datorită unicităţii sale ca nume de brand, a deschiderii internaţionale, a componentei de sens ce indică spre comunicare.

Onomatopy vine din greacă prin franceză şi însemna la origine crearea de nume, apoi a devenit numele acelei figuri de stil exclamative despre voci unice, ceva ce toată lumea cunoaşte şi foloseşte, de multe ori fără bariere lingvistice.

Argumentul hotărâtor a fost dorinţa de a ne diferenţia prin accent pe naming pe o piaţă în care această nevoie e din ce în ce mai complexă, mai problematică. Creăm nume de companii, de produse, de proiecte, de evenimente care, împreună cu identitatea grafică, spun poveşti şi compun lumi în miniatură, bine ancorate în lumea reală.

 

Schimbări în piață și în agenție

Cea mai importantă schimbare macro pe care o resimţim şi care este chiar motivaţia existenţei noastre este forţa cu care antreprenoriatul începe să între în firescul economic şi, încet dar sigur, în social şi să se reflecte în gradul de bunăstare generală.

Mai e mult până la o clasă de mijloc bazată pe iniţiativă antreprenorială, deocamdată se vorbeşte mai mult decât se face, dar e bine şi aşa, aşa începe.

Onomatopy este o agenţie-boutique de strategie şi design de brand cu aplecare spre digital, mică, agilă şi bazată pe competenţe senior-level. Adaptabilitatea face parte din modelul de business ales.

Am pornit în această formă în urmă cu un an, aşa că nu putem vorbi de un istoric tumultos, suntem însă cu toţii în vria schimbărilor tehnologice care modifică paradigma.

Creăm voci unice şi memorabile pentru ca aceste companii emergente să crească înglobând schimbările, nu rezistându-le, n-ar putea s-o facă decât pe termen scurt.

Brandingul sau rebrandingul, alinierea permanentă la prezent sunt o necesitate, o investiţie. Una inteligentă, care dă roade. Când ştii care ţi-e axa, deciziile dificile devin mai simple şi schimbările mai puţin bulversante.

 

Ce va defineşte

Încăpăţânarea de a caută miezul şi de a-l vedea mereu în contextul general al pieţei pe care funcţionează un brand.

Capacitatea de enunţare creativă a diferenţei autentice, de a face branding cu poveste, în care ideea brandului și designul au forţa de a începe sau de a reseta relaţii de durată. Dorinţa de a crea campanii relevante pentru ADN-ul brandurilor.

Pe lângă asta, dorinţa de a păstra echilibrul life-work şi de a nu ne identifica exclusiv cu rolurile noastre profesionale, de a rămâne oameni întregi, de a nu ne “marketiza” excesiv.

Nu uităm să privim în interior, să vedem imuabilul, umanul în ce are el universal. Știu cât de anti-PR sună acest lucru, dar în branding se spune adevărul, nu? :)

 

Echipa

Suntem trei oameni de bază și lucrăm cu alţi 5-6 colaboratori pentru design și implementare web pe care îi cooptăm în funcţie de nevoile unui proiect.

Suficient de mare cât să livrăm cel mai competitiv start-up kit pentru antreprenori. Strategie şi design de brand, tot ce ţine de identitate, de prezenţa digitală a unei companii medii, mesaje-cheie ce construiesc branduri şi adaugă valoare afacerilor, dar şi campanii de comunicare în momente strategice.

Abordăm proiectele fără automatismele unei agenţii mari, avem o structură de project managent în baza căreia creăm echipe în funcţie de competenţe şi de afinităţi.

Acum, suntem în proces de a găsi formula ideală de a creşte Onomatopy într-un grup creativ mai mare, în care să păstrăm specificul, dar să contribuim şi la proiecte mai complexe, în care e nevoie de servicii integrate, pentru clienţi mai mari.

 

Clienți

Business-uri antreprenoriale româneşti, pentru care uneori doar investiţia în brand lipseşte pentru a prospera şi pentru a se ridica la nivelul celor construite pe piețe sofisticate. Acum, mai mult ca oricând, e timpul lor. Branduri create pentru piaţa din UK, business-uri mai mici şi care fac foarte bine ceea ce fac pe segmentul lor.

Nu putem vorbi de teamă. Cel puţin deocamdată, poate din inconştienţă. :) Facem ceea ce ne place, cu destulă relaxare, clienţii au venit pe bază de recomandări, deşi ne-am tot propus să facem new business mai proactiv şi mai structurat.

Poate suna pretențios, dar  îi căutăm pe cei ce înţeleg simplitatea aşa cum o enunţa Brâncuşi, drept complexitate rezolvată. Cei care vor să facă puţină linişte în zgomotul de fond şi să scoată la lumină autenticitatea. Credem că e mare nevoie de abordarea aceasta. 

 

Trei proiecte importante

IQ MATT, un brand de tehnologie făcut pentru RINF Tech, o companie românească din IT cu o energie pozitivă fantastică. Am lucrat la nume, strategia de poziţionare, la identitate şi la campania de lansare a unui robot de testare a dispozitivelor cu touchscreen, destinat pieţei globale. Pentru că a fost un început entuziasmant în industria IT, unde ne dorim să continuăm să dezvoltăm proiecte.  

Rebrandingul agenţiei Dare Digital, nelansat încă oficial, pentru că ni s-a spus DA la tot ce am propus şi am lucrat cu mare plăcere, iar asta cred că se va vedea.

ShortsUP, festivalul de film scurt, pentru longevitate şi consolidare în echipa de creaţie; a fost un şantier de idei, zeci de campanii cu o suma de rezultate extraordinare prin creativitate puţin îngrădită de rigorile comerciale vreme de 7 ani, înainte de Onomatopy.

 

Provocari

Provocarea de a explica nevoia de investiţie în brand, cum funcţionează pe termen lung. Brandurile nu se lansează, ci devin, se lansează produse, companii, idei, apar oameni interesanţi care ajung să se identifice cu domenii. Cu grijă, cu slalom printre schimbări, cu dedicare și investiţii de mulţi ani de muncă.

Provocarea de a accentua pe importanța “faptelor”, trecerea lor în prim plan şi armonizarea percepţiilor cu faptele. Din ce în ce mai greu în aşa-zisa epocă post-adevăr, din ce în ce mai necesar.

Fragmentarea audienţelor unui brand, mai greu de reconciliat printr-un mesaj unic, multlăudata consistență pare că va îmbrăca haine diferite, identitatea de brand devine dinamică păstrându-se coerența stilistică, registrul.  

 

Trenduri

Ascensiunea brandurilor independente, mai mici, locale, dar cu deschidere globală. Asta încurajăm şi aici vedem creşterea noastră. Minimalism în designul de brand, mai multă subtilitate în packaging, logouri mai simple în care conceptul e integrat în wordmark (şi de dragul digitalului), culori mai puţine şi mai puţin ţipătoare, ceva mai mult calm în multitudinea de stimuli.

Apoi, sunt multe trenduri pe care le integrăm în permanență, direct sau indirect, de la înţelegerea serviciilor de automatizare în design până la realitatea virtuală şi felul în care sună sau arată roboţii care reprezintă produse, servicii, companii. Siri a fost pionieră, acum a devenit un trend. Conţinut video şi audio, social video. 

Revenirea unui subiect ce căzuse oarecum în dizgrație, personal branding, din ce în ce mai important de expus ca devenire, ca sumă a alegerilor şi a faptelor profesionale şi personale, nu ca make-up şi construcţie artificială pe reţelele sociale. Se minimizează modestia, curajul netrâmbițat, munca plină de satisfacţii prin ea însăşi, fără o validare socială aproape nevrotică.

Şi celelalte, pe care le cunoaşte toată lumea, crowd culture, mobile-first, angajaţii ca cei mai buni endorseri, atenţia la factorul etic al companiilor, la implicarea lor reală în social.

Nevoia de a crea experienţe, unelte noi, medii şi platforme de interacţiune noi. Doar că ideile şi creativitatea sunt şi vor rămâne la putere, sunt locomotiva. Tehnologia e în toate vagoanele, e şi-n locomotivă, dar locomotiva fără idei şi fără poveşti nu merge. De asta suntem aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dare Digital

Dare Digital este o agentie de strategie online si servicii integrate de digital marketing, care ofera solutii individualizate si performance marketing atat pentru brand-uri internationale, cat si pentru business-uri... vezi detalii »

Sectiune



Related