Școala bloggerilor părinți. "Se întrevede o nouă sub nișă a blogurilor de parenting - cele legate de adolescenți"

Școala bloggerilor părinți. "Se întrevede o nouă sub nișă a blogurilor de parenting - cele legate de adolescenți"

Înainte de a avea copii, oamenii au o perspectivă foarte clară asupra a ceea ce vor face când îi vor avea. Poate au îndoieli cu toate celelalte lucruri din viața lor, dar știu sigur ce fel de părinți vor fi. Vor fi părinții unor copii care vor mânca broccoli și nu se vor arunca plângând pe jos în magazin, care vor spună "Bună ziua" și "Mulțumesc:, care nu se vor uita la desene și vor avea o oră sfântă și fixă de culcare. Vor fi părinți care nu vor pune poze pe Facebook cu copiii lor și care vor vorbi despre filme și concerte și nu despre muci și pamperși. Unora dintre acești oameni chiar le reușește chestia asta. (Nu știm, noi nu i-am întâlnit încă, dar probabil că există și astfel de părinți și de copii pe undeva). Celor mai multora, nu.

Pentru ca atunci cand devii parinte, realitatea este cu totul alta. Si asteptarile simpliste asupra vietii sunt date la o parte. Și așa ajungem la Digital Parents Talks. O școală de blogging pentru părinți. Peisajul blogurilor despre copii, parenting sau părinți care fac tot felul de lucruri s-a extins și diversificat foarte mult în România, în ultimii ani. Nu o spunem doar noi, ci și Lavinia Pavel și Ana Nicolescu, care se ocupă de această școală de bloggeri-părinți.

Lavinia Pavel are 36 de ani, e antreprenor din 2010, a terminat ASE - Relații Economice Internaționale și Master Comunicare și Relații Publice si este Strategic Partner ParentingPR. Ana Nicolescu are 37 ani, absolventă de Jurnalism, Master în Proiecte Internaționale, Master în Comunicare managerială. Blogger Mămica Urbană, fondator Parenting PR.

De când au devenit mame, Lavinia și Ana au devenit mult mai atente la nișa de parenting online. Așa a apărut Digital Parents Talks prin care încearcă să aducă brandurile față în față cu bloggerii părinți, să medieze negocierile dintre branduri și bloggeri și să educe comunitatea de bloggeri părinți (350 de bloggeri) în relația cu cititorii și brandurile. 

 

Aparitia initiativei

Lavinia Pavel: Lucrez în comunicare și relații publice din 2008, iar din 2010 sunt pe cont propriu. De când am devenit mamă – septembrie 2011 – am început să fiu tot mai conștientă de tot ce se întâmplă online pe nișa de parenting, am descoperit bloggerii părinți și am început să merg la clienți cu proiecte gândite special pentru această nișa.

Am descoperit-o pe Ana și împreună am început să gândim evenimente pentru această nișă. Ana a venit și cu ideea comunității și modul în care au evoluat lucrurile le povestește ea foarte bine

Ana Nicolescu: Sunt blogger de 5 ani. Am început să organizez evenimente pentru nișa de bloggeri părinți din 2012, împreună cu Lavinia. Ca să facem acest lucru cât mai eficient posibil, am adunat bloggerii părinți într-o comunitate care a început în 2012 pe Facebook și se numea Bloggerițe mame. Pentru bloggerii din comunitate organizăm campanii și evenimente pentru bandurile care își doresc expunere la această nișă. De ceva timp, am invitat în grup și bloggeri tați și am schimbat numele grupului în Digital Parents Talks. Țin neapărat să subliniez că acești bloggeri părinți nu sunt nișați exclusiv pe parenting. Avem în grup părinți care scriu pe nișa de travel, cooking, arts&crafts, beauty.

Acolo am văzut cine, ce și cum scrie, cine se implică în campanii, cu ce branduri se asociază, care este engagementul, cine își dorește să crească și să își construiască imaginea în online și cine face lucruri mărețe din umbră.

În această comunitate am văzut nevoile nișei pe partea de dezvoltare ca stil de scris, vizibilitate, instrumente de promovare, monetizare, asociere pentru diferite cauze caritabile etc. Dar, mai presus de toate, am văzut nevoia de a ne cunoaște. Astfel, am pus cap la cap toate nevoile și s-a născut conceptul Digital Parents Talks. DPT este o școală de blogging care aduce informație în nișă, o educă și favorizează networkingul.

Sunt workshop-uri lunare, pe diferite teme (Cum construim comunitățile, Monetizare, Branding Personal, SEO, Storytelling, Hateri și crize de imagine, Instrumente de marketing în blogging, Google Analytics etc). Invităm specialiști în domeniu să susțină cu informații teoretice și practice temele alese. Scopul nostru este educarea nișei, așa că ne dorim să participe cât mai mulți bloggeri și accesul la informație să fie gratuit.

Pentru a putea menține gratuitatea, căutăm sponsori care să susțină cheltuielile de organizare și munca noastră. Încă de la început am avut sprijinul unor branduri de renume care cred în necesitatea acestui proiect și în utilitatea educației: Orange, Secom, Philips, Turner, Sloop, Animax, Skin Novels, Snacktools, Centrul Comercial Auchan.

Astfel, aducem brandurile față în față cu bloggerii părinți, mediem negocierile dintre branduri și bloggeri, educăm comunitatea de bloggeri părinți (350 de bloggeri) în relația cu cititorii și brandurile. Motto-ul nostru: Creștem și educăm vocea bloggerilor părinți.

 

Cat a durat implementarea

Lavinia Pavel: Câteva luni a durat implementarea efectivă, pentru că am avut alături branduri care credeau deja în comunitatea noastră și alături de care am tot avut proiecte de-a lungul anilor.

Cred ca cea mai grea parte a fost legată de poziționarea și întelegerea conceptului de către branduri.

Ana Nicolescu: Din mai 2016 până în septembrie, am lucrat împreună cu Alina Avram, Community Leadership Consultant, pentru a construi strategic conceptul de școală de blogging în ideea consolidării comunității de bloggeri părinți. Între timp, am prezentat proiectul nostru brandurilor cu care lurcrasem deja pe alte proiecte.

Cea mai grea parte a fost și este să aducem nivelul informației pe care o dăm la Digital Parents Talks la un numitor comun. La workshop-uri participă bloggeri care abia au început să scrie de 2 luni, dar și cei care scriu de 10 ani.

 

Surprize plăcute și nu numai

Lavinia Pavel: Surprizele plăcute vin la fiecare ediție din partea celor prezenți – bloggeri și branduri, care apreciază și înțeleg valoarea pe care o aduce evenimentul, unicitatea și knowhow-ul , valorile pe care noi le împărtășim și modul în care vedem aceasă nișă.

Surprize neplăcute nu am avut până acum, dar banuiesc că nu este încă prea târziu.

Ana Nicolescu: Mă umplu de împlinire cele 30 de minute dinaintea fiecărui workshop când văd pe fețele oamenilor bucuria reîntâlnirii, a recunoașterii în offline (Aaaa, tu scrii pe blogul X? Te citesc de 2 ani. Ce mă bucur că ne-am întâlnit.), a interacțiunii (Ți-am adus pantofii ăștia, sunt noi, îi sunt mici). Simt cum se țes fire de legătură între oameni și experiențele lor împreună.

O altă surpriză plăcută este faptul că brandurile știu deja de Digital Parents Talk și încep să vină ele spre noi. E o confirmare că facem lucrurile bine.

Dar cea mai frumoasă surpriză este evoluția pe care o vedem la bloggeri în stilul de scriitură, de promovare și de influență. Îmi place să cred că modelăm o nouă generație de influenceri.

La surprizele neplăcute o las pe Lavinia să răspundă, eu nu găsesc :)

 

Publicul evenimentelor

Lavinia Pavel: Publicul sunt bloggeri părinți- este un eveniment cu circuit închis, adresat doar lor. Este o nișă specială, despre care putem vorbi ore în șir- oameni informați, curioși, uneori ușor agresivi în modul în care își manifestă opiniile și trăirile și destul de altruistă în același timp.  

Părinții din România sunt tot mai expuși diverselor curente de parenting si bombardați cu tot felul de informații și sfaturi despre cum să își crească copilul. Și cred ca deschiderea lor la acest fel de informații este ceea ce s-a schimbat. Și s-a mai schimbat și faptul ca tot mai mulți părinți își doresc să poată petrece cât mai mult timp cu copilul, iar pentru asta caută alternative la locul de munca cu program fix.

Ana Nicolescu: Publicul Digital Parents Talks este format din bloggerii părinți care se află pe grupul de Facebook, cu circuit închis, cu același nume. Bloggerii care nu sunt în grup și doresc acces la școala de blogging, pot adera la grup dacă îndeplinesc două condiții obligatorii: sunt părinți și au blog personal (indiferent de domeniul pe care scriu).

Percepția mea este că părinții din România sunt din ce în ce mai informați și consideră că au nevoie de ghidaj la orice pas. Uneori nu mai au încredere în instictul lor și se produce o ruptură între modul în care au fost ei crescuți și noile metode pe care doresc să le implementeze cu copii lor, dar nu știu cum.

Ce a rămas la fel? Iubirea.

 

Bloggerii de parenting din Romania

Lavinia Pavel: Numărul bloggerilor de parenting este în continuă creștere. Însă lipsește cumva partea de strategie a celor care decid să își faca un blog- cel puțin așa o percep eu. Și lipsește poziționarea. De multe ori, bloggerul părinte nu știe clar cine este cititorul și de ce îl citește.

Ana Nicolescu: În primul rând au evoluat numeric. Din acest motiv mi se pare că pentru bloggerii nou intrați pe nișă, provocarea cea mai mare este să povestească etapele vieții copilului altfel decât au făcut-o bloggerii dinaintea lor, timp de 10 ani.

Un semn de evoluție este faptul că articolele sunt din ce în ce mai documentate și conțin chiar părerea unui specialist.

Și închei cu faptul că mă bucură nespus că se întrevede o nouă sub nișă a blogurilor de parenting: blogurile părinților care scriu despre provocările cu copiii lor adolescenți.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related