Ceartă publicitară între Ryanair și Tarom

Ceartă publicitară între Ryanair și Tarom

Prin alte țări, vezi SUA, sunt obișnuite luptele directe între branduri, războiul Pepsi - Coca Cola fiind unul dintre cele mai cunoscute. Cinci dintre cele mai cunoscute reclame pe această temă:

În România, dacă vor neapărat să se compare cu ceva, brandurile se iau la trântă cu produsele obișnuite. Acestea nu au nume, dar apar de sute de ori în pauzele publicitare de la TV. Unii se gândeau chiar să scoată pe piață ”Detergentul obișnuit” sau ”absorbantele obișnuite”, pentru că oricum primesc publicitate gratuit.

Așa că foarte mare a fost surpriza când Ryanair a atacat direct Taromul, fără să se ascundă după ”o companie aeriană obișnuită”.

 Postarea Ryanair sună așa:

La același preț cât pentru un zbor Tarom, puteți cumpăra 10 zboruri cu Ryanair. Scapă de tarifele mari. Ryanair.com

Tarom le-a răspuns într-un comentariu la postare, cu o captură de pe Google:

 

În mod obișnuit, reacțiile au ocupat toată axa emoțiilor, de la foarte bine, haha, Rynair, la foarte rău, Ryanair, nu o să mai zbor cu voi niciodată, plus eventualele ce au băut/fumat ăștia?

 

Alex Mihăileanu:

Mişto trollingul Ryanair apropo de TAROM, şi mai mişto răspunsul venit de la TAROM. Doar că... e ca şi cum ai compara mere cu pere. Niciunui client Ryanair nu-i pasă de preţurile de la TAROM, ci de cele de la BlueAir şi WizzAir.

Şi apropo de TAROM, între noi fie vorba, dacă aş prinde o ofertă cu 70-80 euro versus un zbor la 50-60 euro în perioadă de nonpromoţii la Ryanair (iar astea sînt dese la toate low-costurile), prefer mai mult spaţiu la picioare, un scaun care se lasă pe spate ca să pot să trag şi-un pui de somn (nu unul de microbuz, ca-n Ryanair; thumbs up pentru BlueAir că încă mai au avioane cu astfel de scaune, ba unele au şi tetiere flexibile, să nu dai cu capul de geam sau de vecinul de lîngă) şi o masă caldă pe care să nu dau diferenţa de preţ de bilet.

 

Alex Dona (Managing Partner Times New Roman):

Ryanair nu mai vrea să fie tăguit. Așa e când ești prins cu mucii pe mânecă.

 

Mihai Vasilescu:

Io înţeleg că Ryanair i-a zis lui TAROM c-o are mai mare și Tarom a răspuns că degeaba o ai mare dacă nu știi ce să faci cu ea. Așa?

 

Și tot așa:

George Piturlea: Va prefer oricand dar cu mesajul asta ati dat-o in bara. Nu este corect sa-ti faci marketing denigrand nominal alte companii mai mult sau mai putin concurente!

Robert Bugă: Voiam sa îmi iau bilete spre Londra, în August, de la Ryanair. Dar acum prefer să dau mai mulți bani altei companii care măcar înțelege că marketingul manelist nu este decent pentru o companie mare. Sper să dispăreți cât mai curând din România!

Andrei Bogdan Ceauru: Un admin al paginii de Facebook Ryanair vrea sa isi ia concediu pe o perioada nedeterminata :)) Cred ca a prins ceva oferte bune si vrea sa calatoreasca mai mult. Mari sanse sa zboare... de la job.

 

În cealaltă parte a opiniilor:

Pure Media: Spre deosebire de alte piete, Romania nu este pregatita pentru un marketing in care concurenta se manifesta fatis si unde avem publicitate comparativa. In Romania ne place sa atacam cumva ascuns, iar genul asta de actiuni sunt supuse oprobiului public.

Deodata se manifesta si un vag sentiment de patriotism, daca pana mai ieri toata lumea dadea in #Tarom, astazi este erou national doar pentru ca Ryanair si-a permis sa spuna ca zboara mai ieftin. Mai curat. Mai bine. #realitati 

Cezar Toader: Capitalism. Piața libera.

Nu avem concluzii, dar de la observații nu ne putem abține. Bătălia între branduri a dat naștere la reclame memorabile. Ca întotdeauna, însă, contează implementarea.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related