Unde nu-i concept, VAI si AMAR de spoturi! Lectiile DUREROASE pe care Rafaela Beldie le-a invatat de la Alexandrescu

Unde nu-i concept, VAI si AMAR de spoturi! Lectiile DUREROASE pe care Rafaela Beldie le-a invatat de la Alexandrescu

E bine sa ne sfredeleasca invidia, din cand in cand. Sa ne aseze fata in fata cu noi insine si sa ne puna Marea Intrebare. ”Tu puteai sa faci ce-a facut ala?”. In publicitate, daca nu invidiezi, nu existi, asa ca raspunsul este, de obicei, ”EVIDENT, BHA, CA PUTEAM, GANDESTE INAINTE SA PUI INTREBAREA ASTA”.

Rafaela Beldie insa, copywriter la McCann Worldgroup Romania, merge PREA departe cu invidia. O pune in context, o explica, aproape ca o ADMIRA! 

Nu cred ca invidia traieste asa, izolata. Adica nu esti niciodata doar invidios si atat. E intotdeauna un mix de sentimente. Invidie + admiratie + inspiratie + motivatie.

Ba chiar apeleaza la slabiciunile credinciosilor (”Hai sa facem o catedrala si mai inalta”) pentru a o justifica si a-i da un twist pozitiv. Complet DEPLASAT. Nu RAVNI la lucrul aproapelui tau, Rafaela, de asta ce zici???

Si pentru ca nu are NICIO JENA in a vorbi despre NAPASTA care o apasa atunci cand altii fac treaba ca lumea, Rafaela ii nominalizeaza pe acesti ”altii”: Serban Alexandrescu, Cornel Gologan, Catalin Dobre si Tugu. 

Dar astea sunt doar nume intr-un ocean de creativitate. Daca vreti invidie pe bune, genul ala care te lasa zgariat intr-o mie de locuri pe gat, haideti la Premiile FIBRA, din 16 si 17 noiembrie. Avem program, avem de toate.

 

Prima data invidioasa

Xnet Reinventeaza.te - o campanie Headvertising pentru Connex, acum Vodafone. A fost genul ala de impact la care iti amintesti exact unde erai si ce faceai cand te-a lovit. Nu semana cu nimic din ce mai vazusem pana atunci. Mi se parea mai tare decat toate Cannes-urile de pe casete video imprumutate.  Cum, se poate asa,“realist”? Fara glumita construita? Fara twist de final? Fara sa urle “asta-e-o-reclama-tare-care-tre-sa-te-uiti pana la sfarsit ca sa te prinzi la ce e”.

O campanie de acum aproape de 20 de ani. Cand nu exista Facebook, cred ca nici YouTube si abia se inventa net-ul asa cum il stim astazi. Si vorba aia, “integrata” , cu o componeta tare de digital, cu tot tacamul, in sensul ca oamenii aia chair aveau site-urile lor de unde puteai sa-ti comanzi “miere buna” si taraf.

 

Idei buuune de tot

Aici e fara limite: Ghita Ciobanul, Rom American, Curios care-i adevarul? de la ING banca,  Stii de la ING pensii. Sunt niste campanii care au scris istorie, au ridicat standardele, fiecare in felul sau. Sunt mai mult decat advertising, sunt campanii relevante social si chiar cultural.

Si ceva istorie recenta, buna de invidiat. KFC – Ceva. Atat de simplu, atat de adevarat.

 

Facebook-ul Meda. Content in stare pura, relevant si pentru brand si pentru traget, fara crispare, fara bat in fund. Facut cu bucurie si indrazneala. Fara sa fie vulgar. Aici e maiestria.

 

 

Romania Nedescoperita - Vodafone.  Umor autentic si plin de emotie in context viu si surprinzator. O combinatie rara si valoroasa.

 

Ce forme ia invidia pentru tine? 

Nu cred ca invidia traieste asa, izolata. Adica nu esti niciodata doar invidios si atat. E intotdeauna un mix de sentimente. Invidie + admiratie + inspiratie + motivatie. Eu cred ca invidia a fost dintotdeaua unul dintre motoarele creativitatii, competitivitatii si evolutiei. “Hai sa facem o catedrala si mai inalta, o fresca mai colorata, un pod mai trainic.” Cam asa cred ca functioneaza.

 

Cum te afecteaza invidia?

La mine functionaza clar motivatia pe invidie. Am invatat invidiindu-mi colegii de la Headvertising. In sensul ala bun, ii apreciam si le invidiam ideile tari. Serban dadea briefurile mari la toata creatia. La inceput n-avem nicio sansa. Pierdeam mereu in fata lui Cornel Gologan si Vlad Lazar si ma ofticam maxim. Dar asa am invatat ca daca n-ai concept, degeaba scrii spoturi bune, ca nu ajungi sa le faci.

 

Cel mai bun lucru care a iesit din invidiile tale

Fetita cu buline de la NN. Ofticata fiind pe cat de tare a iesit Leutul de la ING.

 

Multumiri

Si plecaciuni pentru tot ce-am invatat si invat de la ei. In ordine cronologica, Serban Alexandrescu, Cornel Gologan, Catalin Dobre si Tugu - Alexandru Dumitrescu. Respectiv fostilor si actualilor mei directori de creatie. Oamenii pe care ii invidiez ma fac sa functionez.

 

De-acum incolo

Sa-ti gestionezi invidia e ca si cum ai lucra cu Forta din StarWars. Adica iti trebuie niste dexteritati si experienta ca s-o stapanesti si sa scoti ce-i mai bun din ea. Si s-o tii mereu de partea cea buna.

Premiile FIBRA reprezinta un demers local necesar pentru a seta nivelul profesionalismului din marcomul autohton si, totodata, pentru a-i sustine dezvoltarea. Prin intermediul Premiilor FIBRA recunoastem, incurajam si premiem valoarea creativitatii locale si readucem entuziasmul si curajul la masa dezbaterilor creative. 
Festivalul este organizat de IQads, platforma media 
dedicata industriilor creative din Romania.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Festivaluri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related