Desfiinţaţi recreaţiile fricii

Desfiinţaţi recreaţiile fricii

Statistica rece spune că, în România, 1 din 6 copii e bătut în mod repetat la şcoală, în recreaţie; 1 din 4 e umilit; 3 din 10 sunt excluşi din grup etc. În România, bullying-ul e în floare. Ce devine recreaţia pentru aceşti copii abuzaţi? Destul de simplu răspunsul, nu-i aşa? Recreaţia devine intervalul fricii, al umilinţei, al însingurării, al pierderii speranţei, curajului şi încrederii în sine.

Astfel, în completarea demersului început în mai 2016, odată cu realizarea primului studiu naţional legat de fenomenul de bullying din şcolile româneşti, Salvaţi Copiii România lansează campania „Opriţi bullying-ul sau Desfiinţaţi recreaţiile!”. Scopul campaniei este de a creşte gradul de informare şi conştientizare atât în rândul elevilor, cât şi al părinţilor şi profesorilor, în ceea ce priveşte bullying-ul şi efectele sale negative, fizice şi psihice deopotrivă. 

 

„Prin această campanie, ne-am propus să-i facem pe câţi mai mulţi oameni să asculte vocea copiilor. Să trăieşti frecvent în pauză experienţe de excludere, izolare, singurătate, ameninţare, umilinţă şi bătaie, te face să îţi doreşti să nu mai fii acolo. Dar nu poţi, pentru că eşti la şcoala – acel loc în care eşti trimis zilnic să înveţi lucruri interesante şi să îţi faci prieteni. Aşa că începi să îţi doreşti să dispară pauzele. Şi spui asta cu voce tare. Sau noi, Salvaţi Copiii, am ales să o spunem pentru ei”, a declarat Diana Stănculeanu, coordonatorul programului pentru combaterea violenţei împotriva copiilor din cadrul Salvaţi Copiii România.

 

 

Ce şi-ar putea dori aceste câteva mii de copii (ce alcătuiesc, din fericire, o minoritate şi nu majoritatea)? Evident, şi-ar dori să nu mai fie nişte victime. Şi-ar dori să se integreze în majoritate. Şi-ar dori să aibă prieteni, să se joace în pauză, să aştepte recreaţia cu sufletul la gură, cu sentimentul eliberării după o oră grea de curs, aşa cum o fac toţi ceilalţi. Dar ce faci dacă pare că acest lucru nu se va întâmpla niciodată? Ce faci dacă tu, ca victimă a bullying-ului, ai senzaţia că nici părinţii, nici profesorii, nici prietenii (dacă-i mai ai) nu te pot ajuta? Ce faci dacă ţi se pare că eşti pus la zid, legat de mâini şi de picioare, într-o situaţie fără ieşire?

Poţi, desigur, să visezi. La vremuri mai bune. La prieteni mai săritori. La şcoli mai finlandeze. Până una-alta, poţi să-ţi doreşti să nu mai trebuiască să te ascunzi în baie când auzi sunetul clopoţelului, să nu mai trebuiască să înduri cele 10 minute interminabile ale recreaţiei. Ajungi să-ţi doreşti să nu mai existe recreaţie. Despre recreaţia acestei minorităţi e vorba, cum altfel? Despre recreaţia fricii, a umilinţei şi a însingurării.

Iată de ce apare mesajul „Desfiinţaţi recreaţiile!” în noua campanie Salvaţi Copiii, semnată de Dragoş Popescu.

 

„N-ar fi o totală aberaţie, o absurditate fără margini, un mesaj total consternant, să-ţi doreşti desfiinţarea recreaţiilor? Aşa e. Dar cum să atragi atenţia unei majorităţi neafectate de bullying asupra unui fenomen care distruge copilăria câtorva mii de elevi din România? Şi cum să o faci repede, pentru că fiecare recreaţie care trece peste victime mai distruge un pic din resursele de încredere şi curaj ale acestora? Trebuie să le dai un mesaj care să-i atingă, trebuie să speri că mai există în ei empatie şi trebuie să crezi că lumea încă îşi mai foloseşte un filtru pentru îngurgitarea informaţiei, numit simplu, bun-simţ”, a explicat Dragoş Popescu.

 

Într-o lume în care agresivitatea sporită este motiv de laudă, iar “legea junglei” e la mare preţuire, agenţia de PR RAN Events s-a alăturat cu toată convingerea campaniei iniţiate de Salvaţi copiii, înţelegând că problema bullyingului ne priveşte pe toţi şi că acest tip de comportament îi afectează nu doar pe copii, ci şi pe adulţii de mai târziu.

 

 

„Ne-am implicat cu tot sufletul în această campanie curajoasă şi, de multe ori, atât de personală. Pare absurd să-ţi doreşti desfiinţarea recreaţiilor, însă pentru un copil care suferă din pricina bullying-ului mai ales în aceste mici perioade care ar trebui să fie de relaxare, recreaţia devine un coşmar trăit în mod repetat. Susţinem campania «Opriţi bullying-ul sau Desfiinţaţi recreaţiile!» tocmai pentru că ne dorim ca aceşti copii să înţeleagă că se pot trezi din coşmarul zilnic, cu ajutorul familiei şi al cadrelor didactice, care trebuie, la rândul lor, să înţeleagă fenomenul şi să le fie alături copiilor”, a spus Patricia Mihail, PR Director RAN Events.

 

Am început printr-o campanie de teasing, în care numeroşi influenţatori, jurnalişti, bloggeri – precum Dragoş Bucur, Vitalie Cojocari, Cristi China, Tily Niculae, Mirela Retegan, Livia Graur, Ramona Solomon, Adriana Moscu, Alexia Ţalavutis sau Andrei Leonte – au răspuns pozitiv rugăminţii de a ne ajuta să cascadăm hashtag-ul #DesfiinţaţiRecreaţiile.

Apoi, pe 7 noiembrie, când am lansat oficial campania, am avut, practic, o zi dedicată, începută dimineaţa la matinalul de la Virgin Radio şi cu emisiunea „Perfect Imperfect” de la TVR 1. Am continuat prin conferinţa de presă la care au participat Gabriela Alexandrescu (CEO Salvaţi Copiii România), Aura Stănculescu (Director General Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională), Daniela Călugăru (Inspector General, Ministerul Educaţiei Naţionale), Rebeca Cercel (Vice-preşedinte, Consiliul Naţional al Elevilor) şi Diana Stănculeanu. Alături de ei au fost profesori, consilieri şcolari, elevi, dar şi părinţi cunoscuţi publicului larg, precum Anca Serea, Alice Năstase-Buciuta, Andreea Perju, Ioana Ginghină, Ramona Solomon sau Şerban Copoţ.

 

Cred că bullying-ul în şcolile şi liceele din România a devenit, în ultimii ani, un fenomen prea prezent, prea răspândit. Aproape că nu există şcoală unde să nu fi avut loc cel puţin un astfel de incident. Şi, din păcate, prea puţini părinţi şi profesori sunt atenţi la semnalele transmise de copii sau de adolescenţi, neidentificând tiparul de agresor sau, dimpotrivă, pe cel de victimă a bullying-ului. În plus, cei mai mulţi copii nu vorbesc despre asta, fiindu-le teamă, însă vă daţi seama ce probleme emoţionale acumulează, cât se simt de singuri, de vulnerabili, de neputincioşi. Este extrem de important, ca părinte, să fii conectat cu copiii tăi, să-i asculţi, să încerci să-i înţelegi, să fii atent la schimbările prin care trec şi să identifici cât mai repede dacă sunt victime ale bullying-ului, ca să poţi interveni la timp”, a spus Anca Serea, susţinător al campaniei.

 

Planul Salvaţi copiii este unul de lungă durată şi de anduranţă, iar în perioada următoare continuăm seria intervenţiilor televizate şi radio, alături de proiecte online şi offline, dezbateri, workshop-uri, întâlniri cu profesorii, consilierii şcolari, elevii, şi o colaborare strânsă cu Ministerul Educaţiei. Iar pentru a continua comunicarea mesajelor-cheie, avem nevoie de implicarea fiecărei persoane care are o comunitate şi o voce puternică.

Mesajul campaniei e „Opriţi bullying-ul sau desfiinţaţi recreaţiile!”, cu alte cuvinte, faceţi ce e firesc şi necesar, căci, altminteri, nu ne rămâne la îndemână decât absurdul. Orice am alege, să nu facem nimic nu e o opţiune. 

 

Echipa Salvaţi copiii a fost formată din Diana Stănculeanu (coordonator program pentru combaterea violenţei împotriva copiilor), Alexandra Băcescu (coordonator comunicare online), Alexandra Boeriu (coordonator comunicare şi fund raising) şi Magda Grădinaru (consultant comunicare).

Echipa de creaţie Creative Laboratories a fost formată din Dragoş Popescu (Creative Director, Copywriter) şi Cătălin Rulea (Art Director).

Din echipa RAN Events au făcut parte Raluca Zamfir (Managing Partner), Patricia Mihail (PR Director), Bianca Pena (Creative PR) şi Diana Ionescu (PR Manager).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


RAN Communication

RAN Communication este o agentie on the go. Atunci si acolo unde clientul are nevoie, aproape 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. RAN Communication inseamna o cultura dinamica si pozitiva, avand o... vezi detalii »

Sectiune



Branded


Related