[Tricou de designer] Marius Stroescu a inscris de doua ori: si in competitie, si in colectia propriului brand

[Tricou de designer] Marius Stroescu a inscris de doua ori: si in competitie, si in colectia propriului brand

Tanarul Marius Stroescu are 19 ani si e in primul an la Informatica Economica la ASE. In liceu s-a apucat sa-si slefuiasca latura artistica. A inceput cu fotografia care, de multe ori, l-a pornit in calatorii urbane, in cautarea cadrelor perfecte. Si a continuat cu graphic designul. Recent, a participat la proiectul “C.R.E.A.T – pentru piata muncii”, in cadrul caruia a trebuit sa puna pe hartie (fictiv, insa) propria firma; cu tot cu branding si plan de marketing. A fost premiat pentru asta, lucru care l-a ambitionat sa-si construiasca propriul brand si in viata reala. the VIDE este numele liniei sale de tricouri. Odata cu inscrierea in competitia Tricoul tau de designer. Imprimat cu EPSON, a mai adaugat un model in colectia care e inca la inceput. 

Lucrarea "Defecte" este varianta lui Marius de tricou fashion-statement: poarta pe spate logoul brandului - adica simbolul vidului, un pic mai artsy -, iar pe fata, capul lui David Michelangelo intr-o varianta mai colorata. Dovada ca lumea nu fuge de "Defecte" (sic) sta in faptul ca este cea mai votata de public lucrare (nota finala este formata din 30% votul publicului). 

Mai sunt 6 zile pana la deadline, iar pe 27 luna asta aflam cine sunt cei trei castigatori. Pana atunci, sa ne bucuram de competitie, unii admirand tricouri misto, altii creandu-le. Lasam un brief si niste raspunsuri interesante mai jos, ambele pentru lectura:

 

Despre Marius

Sunt student la ASE – Informatica Economica, primul an. Am terminat liceul in Drobeta Turnu-Severin, care este de altfel si orasul meu de suflet. Pasiunea mea pentru arta vizuala a luat nastere undeva dupa clasa a IX-a, cand mi-am descoperit talentul si viziunea fotografica. De atunci nu am incetat sa-mi urmaresc pasiunea pentru ca mi-a deschis de fiecare data noi orizonturi.

Sunt si fotograf si filmmaker, imi place sa creez si sa ofer oamenilor din jur ceva care sa le inspire o stare, fie ea pozitiva sau mai putin pozitiva. Am participat la un proiect de dezvoltare a creativitatii – “C.R.E.A.T – pentru piata muncii”, care a fost probabil cel mai bun lucru care mi s-a intamplat, pentru ca mi-a oferit confirmarea ca pot sa acced catre acest domeniu in continuare.

La finalul proiectului, a fost organizat un concurs pe mai multe sectiuni, ce presupunea sa-ti infiintezi o firma, cu statut fictiv bineinteles, insa accentul a fost pus pe partea de marketing si prezentare. Am participat la 2 sectiuni, la ambele am luat premii, in special la sectiunea Personal Branding unde am obtinut locul I. De atunci, nu m-am mai oprit din „creat” ;). Daily routine-ul meu e simplu, ma plimb prin toata capitala in cautarea incadrarii perfecte sau a unei surse de inspiratie. Merg mai mult pe feeling, am zile in care ma inspira si o poarta de garaj si de asta imi place sa-mi folosesc intuitia cat se poate de mult.

Planurile mele de viitor sunt indraznete. Am venit in Bucuresti pentru ca vreau sa ma afirm in domeniul in care imi place sa activez: al oamenilor care creeaza, aspira, inspira si transpira. Sunt increzator ca aici am toata deschiderea de care am nevoie pentru a reusi asta iar mailul vostru nu este decat o confirmare ca sunt pe drumul cel bun si pentru asta sunt recunoscator.

 

Decizia de a inscrie

Am vazut un ad pe Facebook si nici n-am stat sa ma gandesc inca o secunda in plus, mi-am spus ca asta e sansa mea si NU am voie sa o ratez. Nu am mai avut ocazia sa particip la alte competitii din cadrul The Creator, dar puteti sa fiti siguri ca de acum inainte voi fi printre primii inscrisi in competitiile ce urmeaza sa se desfasoare.

Am citit brieful, am tras aer in piept si mi-am zis ca asta e un cadou de „SUS”, pentru ca s-a potrivit ca o manusa cu proiectul pe care il aveam deja in dezvoltare. M-am apucat de nascocit o idee misto pentru tricoul de competite care sa inglobeze cat mai multe detalii, care sa nu deranjeze ochiul si sa-ti ofere incredere sa-l porti, sa fie un fashion statement.

Pe la 4 dimineata dadeam scroll pe Pinterest si am vazut o poza cu o arhitectura din perioada baroca si de acolo pana la sculptura lui Michelangelo n-au fost decat cateva minute. Restul compozitiei designului a fost creat pe loc, intuitiv si spontan. Am corelat designul cu cateva elemente pe care le-aveam deja in cap de foarte multa vreme si voila produsul finit.

 

Ideea din spatele lucrarii

Ideea din spatele lucrarii si aici incep prin a discuta despre designul de pe spatele tricoului, a pornit dintr-o joaca intr-o noapte din sesiune sau mai bine zis intr-o serie de nopti nedormite din sesiune, pentru ca atunci a luat nastere the VIDE (explic mai incolo :). Am desenat mai mult sau mai putin din greseala pe una din pozele mele semnul multimii vide, cu scopul de a o personaliza - facea parte din procesul de editare cum ar veni. Si am avut o revelatie: mi-am zis ca asta va fi noul fashion brand din Romania. Am pornit incet dar sigur si plecand de la semnul multimii vide am ajuns in final la 2 variante de design, dintre care una este publicata in concurs iar restul designurilor le puteti gasi pe instagramul brandului.

Am pornit in cap cu ideea de a oferi si o bucata de informatie totodata. Un fel de self-learning pentru toti cei care sunt interesati de tricou. Pentru ca e imposibil sa nu stii ce porti si de aceea am ales cateva elemente cheie de pe tricou. Pentru ca oricine vrea sa cumpere si nu stie care-i faza, se va interesa inainte. Si atunci *bam*, afla si despre David de Michelangelo si are si un produs misto de purtat. Si am impuscat doi iepuri dintr-o lovitura.

Varianta finala a designului a venit destul de usor pentru ca aveam oarecum schitat in cap cam cum ar trebui sa arate, iar de la idee pana la realizarea acesteia n-a fost mult. Linia aceea de vopsea precum si pata de culoare cyan din coltul dreapta sus sunt elemente grafice care contribuie la stylingul designului si au scopul de a ajuta poza sa se integreze mai bine pe o bucata de tesatura.

Cum spuneam, am venit in Bucuresti sa ma afirm si toata treaba asta corelata cu super ideea care mi-a venit, m-a determinat sa pornesc un fashion brand pe care l-am denumit scurt dar cuprinzator „the VIDE”, iar numele e cam self-explanatory. Fun fact: Dupa ce-am inceput toata treaba asta cu the VIDE, am primit mesaje de la mai multi sustinatori ai brandului spunand ca proiectul meu i-a inspirat suficient incat sa se apuce sa creeze si ei la randul lor content.

 

Tricoul

Pentru mine este un articol vestimentar indispensabil pe care nu l-as inlocui prea curand cu bluze sau pulovere, cel mult le-as combina, pentru ca da, tricoul este foarte versatil. Tricoul este on-the-go, l-ai tras pe tine si-ai plecat, no hassle, scurt si cuprinzator. Si daca tot e asa, de ce sa nu fie si high fashion? 

 

Cel mai fashion tricou din sifonier

O sa va inserez o poza doar ca e destul de greu sa ma decid, pentru ca eu imi personalizez singur majoritatea tricourilor. Insa probabil designul actual de la the VIDE este favoritul meu: inglobeaza toate elementele unui tricou demn de purtat, care intoarce capete sau ridica semne de intrebare, pentru ca zboara din tipare.

 

 

Catre public si juriu

Catre public: Fiecare dintre noi are zile proaste sau zile in care te simti lipsit de inspiratie. Tricoul „Defecte” iti ofera increderea si inspiratia necesara sa rezolvi orice. Stii ca arati bine cu el si ce e cel mai important si cei care trec pe langa tine observa asta.

Pentru juriu: Am creat acest tricou din dorinta de a iesi din anonimat. Notiunea de fashion este definita de propria persoana in opinia mea si consider ca acest tricou este definitia mea pentru high fashion. Este constituit atent din elemente care, desi nu par la prima vedere asa de importante, reprezinta aspecte cheie ale ideii acestui design. Este genul de tricou care iti ramane in cap prin dualitatea cu care a fost construit: designul de pe spate este cat se poate de minimalist in timp ce designul de pe fata are elemente cu un grad de complexitate ridicat.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune


Comentarii

Ioana Frățilă
acum 3 luni
Ar fi avut sens articolul cand se termina concursul si chiar e pe primul loc, pentru ca in momentul de fata este pe locul 3.. si in plus de asta nu e fair, intrucat i se face "reclama" si este favorizat cumva.


Related