Cât de mult contează conținutul în optimizarea unui site

Cât de mult contează conținutul în optimizarea unui site

Fie că îl folosești pentru descrierea produselor, a serviciilor din site-ul tău sau pentru articole pe blogul companiei, conținutul este indispensabil. Un conținut calitativ și o strategie eficientă pot crește considerabil notorietatea brand-ului tău în mediul online.

În primul rând trebuie să ai în vedere că rolul conținutului, pe lângă acela de a atrage vizitatori, este de a îndeplini cerințele impuse de motoarele de căutare. Optimizarea și conținutul sunt interdependente. Pentru ca un site să fie găsit este nevoie să fie optimizat, iar pentru a folosi cuvinte cheie este nevoie de conținut în care acestea să fie inserate.

Pentru ca site-ul tău să genereze vizibilitate și implicare, content marketing-ul și SEO trebuie să funcționeze împreună. Campaniile tale de SEO nu vor avea succes dacă nu vei integra și conținut calitativ, iar acțiunile de content marketing nu vor fi eficiente dacă nu vei insera și cuvinte cheie strategice. Scopul principal al conținutului unui site este de a fi găsit de motoarele de căutare și de a ajunge la publicul tău țintă. Cu cât este optimizat mai bine, cu atât motoarele de căutare îl vor poziționa mai sus, astfel va fi mai ușor de găsit. Nu scrie niciodată doar pentru a avea un text pe site. Încearcă să îți creezi de fiecare dată o strategie și conținut pentru a îndeplini obiectivele.

Iată câteva motive pentru care contentul te va ajuta în optimizarea site-ului.

 

Conținut unic - lead-uri

Dacă ai o secțiune de blog în site-ul tău, publicarea unui articol pe săptămână te va ajuta atât să păstrezi o relație bună cu publicul tău, cât și să ai trafic organic din Google. De asemenea, articolele pe blog ajută la SEO foarte mult. Articolele contribuie atât la generarea de potențiali clienți, cât și la vizibilitatea site-ului în mediul online.

Înainte de a începe se publici conținut trebuie să te asiguri că îți cunoști foarte bine audiența și că ți-ai setat obiective clare pe care dorești să le atingi. Trebuie să știi de ce scrii, pentru cine și care sunt cuvintele cheie pe care trebuie să le integrezi în conținut pentru ca acesta să își îndeplinească scopul. Fă un scurt research și află care este target-ul tău și care sunt așteptările lui. De exemplu, dacă ai un site pe care vinzi articole vestimentare și îți dorești să generezi interes asupra unui anumit produs sau să oferi sprijin pentru cumpărători, poți posta  fie articole cu sfaturi, tendințe, fie sugestii de ținute pentru diferite ocazii. Dacă ai un site pe care comercializezi aparate medicale sau utilaje și îți dorești să te poziționezi ca un lider de autoritate pe piață, poți începe prin a furniza articole educative cu un conținut informațional calitativ.

Încă o regulă esențială pentru a avea un site optimizat este să creezi conținut unic, relevant, care să nu se duplice. Nu utiliza niciodată grupuri de cuvinte pe care le-ai copiat de pe un alt site, deoarece motoarele de căutare vor considera că este un conținut slab și acest lucru nu va fi eficient.

 

Cuvinte cheie – vizibilitate

Pentru ca site-ul tău să fie optimizat din punct de vedere SEO, sunt necesare cuvintele cheie (keywords). Content marketing-ul înseamnă să creezi conținut utilizând aceste cuvinte. Singurul mod în care poți utiliza cuvinte cheie este prin a le insera strategic în conținut, adică în titlu, subtitlu, descrierile produselor, descrierea brand-ului tău, în ad-uri și în articole pe blogul companiei.

Una dintre cele mai des întâlnite greșeli pe care le fac cei care folosesc cuvinte cheie este supra-optimizarea. Poți evita o astfel de capcană foarte ușor prin utilizarea unor cuvinte cheie din același câmp semantic cu al cuvântului cheie principal. Regula este ca fiecare articol pe care îl publici să aibă un cuvânt cheie, care să se regăsească atât în meta titlu, cât și în text și meta descriere.

Încă un lucru de care trebuie să ții cont este că pentru a fi considerat conținut calitativ de către motoarele de căutare (Google), acesta trebuie să aibă minim 300 de cuvinte.

Cu toate acestea nu trebuie să uiți că tot ceea ce scrii se adresează publicului tău în primul rând și nu motoarelor de căutare. Cuvintele cheie trebuie inserate în conținut într-un mod cât mai natural. Calitatea și relevanța conținutului livrat rămân principalii factori care îi determină pe vizitatori să rămână pe pagina ta. Chiar dacă site-ul tău este vizibil, dacă cel care ajunge pe pagină nu găsește un conținut care să corespundă așteptărilor lui, nu vei obține conversii.

 

URL – simplificare

Simplificarea URL-ului este încă un lucru pe care îl poți face pentru o bună optimizare a site-ului. În loc să ai întreg titlul articolului, poți edita astfel încât să fie mai scurt și să ofere un indiciu despre conținut. Un URL scurt va fi întotdeauna mai ușor de reținut. Trebuie să ai în vedere câteva reguli precum evitarea caracterelor speciale, cu excepția limbilor care au un astfel de alfabet, precum și a cuvintelor fără potențial de căutare. Adresa URL trebuie să conțină cuvântul cheie principal atribuit paginii respective, fără a face exces de alte cuvinte cheie.

În procesul de evaluare a calității site-ului de către motoarele de căutare, conținutul este unul dintre cele mai importante aspecte. Indiferent de specificul companiei, un conținut calitativ, optimizat pentru motoarele de căutare îți va aduce conversii și vânzări. În cadrul cursului de Inițiere în Copywriting și Content Writing, vei dobândi toate cunoștințele necesare pentru a crea o strategie de content writing eficientă. Următoarele ediții sunt programate pentru 19-20 mai la Cluj și 12-13 mai la București.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related