[România pe YouTube] Rux: Eu nici acum nu realizez ca sunt vazuta de milioane de oameni, ca sunt acolo, ca ma vad toti, ca nu mai am intimitate

[România pe YouTube] Rux: Eu nici acum nu realizez ca sunt vazuta de milioane de oameni, ca sunt acolo, ca ma vad toti, ca nu mai am intimitate

Oamenii simt dacă esti fals sau real, spune Roxana Erdei (Rux). Si asta e cel mai important lucru de stiut pe YouTube. Apoi vin celelate. Vizualizari, reactii, o comunitate interesata de ce ai de spus. A inceput acum patru ani cu grupul LikeOne, dintr-o joacă. Apoi si-a lansat un canal singura, care acum are peste 780.000 de abonați.

 Continutul care face multe vizualizari in ziua de azi: sa postezi aberatii si nimicuri.
Eu ma feresc de asta, raman la ale mele. Caut sa atrag un public matur, spune Rux

 Ale ei, adica umorul si temele legate de femeile din Romania. Dar niciodata nu stii ce va merge si ce nu, povesteste Roxana. Filmezi, postezi si publicul decide cum merge. Video-ul care a devenit viral si a ajutat la cresterea ei pe YouTube este "Moda la tara", care are 5 milioane de vizualizari pe Facebook. 

Are si doua sfaturi pentru cei care vor pe YouTube:

Nu va indreptati inspre unde vedeti banii, ci creati continutul pe care il simtiti. 
Fa oamenii sa rada sau da oamenilor de gandit

 

Începutul

Inceputul, hmmm... se fac 4 ani in vara de cand am aparut pe internet. As putea spune ca sunt printre veterani :)).  Totul a luat nastere dintr-o joaca, niciodata nu credeam ca se putea ajunge undeva. Situatia internetului in Romania era alta.

Dar mereu am spus: faptul ca am facut-o strict ca pasiune si nu pentru bani m-a ajutat foarte mult in evolutie.
Azi toti vor sa se lanseze pe internet pentru bani...
Ok, dar tu ce esti? Care e mesajul tau?

 

Primele video-uri

Eu am inceput pe comedie, si acum la fel, asta e continutul principal. Primele clipuri au fost evident, filmate cu telefonul, cred ca aveam un Iphone 5S. Filmam situatii din viata pe care incercam sa le transpun intr-o maniera amuzanta. Cand le revad e ciudat dar imi place sa trec prin clipuri vechi pentru ca imi amintesc  de sentimentul ala al inceputului, cand dai tot ce ai.

Sursa: YouTube

 

Evolutie

Brusc, in ultimii doi ani, internetul a bubuit si cei care erau deja prezenti pe net, au inceput sa fie validati. Evolutia a venit prin faptul ca financiar vorbind, deveneam incet, incet un mic business. Incepusem sa fim vazuti ca oameni care au o putere de promovare pe internet.

Eu mereu am exprimat ceea ce simt. Daca e sa dau un sfat, ar fi acesta: fiti autentici. Nu va indreptati inspre unde vedeti banii, ci creati continutul pe care il simtiti.

 

Formatul

Dupa trei ani de coexistat intr-un grup (LikeOne) am ales sa-mi urmez drumul singura, si a fost cea mai buna decizie. Au fost trei ani foarte grei in care m-am zbatut sa cresc proiectul, sa-l fac vizibil dar s-a ajuns la saturatie, nu aveam cum sa mai evoluez in acel proiect.

Am continuat singura si mi-am dat seama ca am o voce, iar pe langa comedie mai am multe de spus, asa ca mi-am facut si un blog.

 

Vizualizari

Niciodata nu stii ce va merge si ce nu.
Filmezi, postezi si publicul decide cum merge.

In ceea ce fac cresterea se bazeaza pe un clip viral. Si clipul care a rupt tot :)) a fost cel cu "Moda la tara", a ajuns la 5 milioane pe Facebook. A fost un continut nou pentru internet si cel mai important, s-au regasit toate varstele.

 

Pe Instagram la fel, am adunat o comunitate mare de femei si cred ca si destui barbati :))

 

Factorii care au ajutat

Nu stiu :)). Cum am mai spus, nu stii niciodata ce va merge si ce nu.
Ideea e sa ai continut care e relatable, in care se regasesc oamenii.

Oamenii simt daca esti fals sau real.

La inceput postam zilnic, la ora fixa. Si asta a fost motivul pentru care am crescut mai mult decat altii.

 

Presiunea vizualizarilor

Eu nici acum nu realizez ca sunt vazuta de milioane de oameni, ca sunt acolo, ca ma vad toti, ca nu mai am intimitate.
Dar, da, simti o presiune mare a vizualizarilor, deoarece te frustreaza ca nu toate clipurile merg, nu toate ajung sus.

 

Logistica

Echipa, da. Sunt doar eu :)). Un video pentru YouTube poate dura o ora, doua, trei, depinde de complexitate.

Cea mai grea este creatia.
Este cel mai frustrant lucru sa nu poti sa scrii o gluma, sa nu ai inspiratie.
Sa stii ca trebuie sa livrezi si nu ai ce. Este oribil!

Cel mai minimalist cred ca e cel in care faceam kiki challenge pe o piesa lautareasca si cel mai complex, nu stiu acum, dar sunt cele in care avem mai multe locatii.

 

Cum te faci remarcat pe YouTube

Daca e sa raspund dupa continutul care face multe vizualizari in ziua de azi: sa postezi aberatii si nimicuri. Eu ma feresc de asta, raman la ale mele. Caut sa atrag un public matur.

Fa oamenii sa rada sau da oamenilor de gandit.
Daca nu am idei amuzante ma gandesc despre ce sa le vorbesc din viata cotidiana.

 

Inspiratie

Teme legate de femei si relatii si caterinca legata de Romania. Lumea din jur.

 

Cum se fac bani din YouTube

Ca sa faci bani in Romania din YouTube e cam greu.
Nu ai cum sa traiesti din YouTube in Romania, decat daca faci zeci de milioane de vizualizari constant.
Faci 0,80/0,90 centi pe 1000 de vizualizari, deci va dati seama.

Am colaborat cu diferite agentii si branduri pentru publicitate, normal.

Conditii: Sa ma inteleg cu agentia in primul rand. Unii au cerinte absurde sau nu inteleg cum functioneaza internetul.
Nu-mi place cand nu se respecta ceea ce am stabilit de la inceput si la final iti cer sa faci si alte lucruri pe aceeasi suma de bani. Mi se pare ca nu exista o etica, un respect.

Si apoi, sa fie vorba despre un produs pe care as putea sa-l vand.
N-as putea sa vand Chanel cand eu am un public cu venituri normale. Nu e logic.

 

YouTube cu bune și rele

Bun: lumea isi petrece timp pe YouTube.
Rau: a scazut foarte mult calitatea continutului.

 

Critici si superficialitatea "noii generatii Youtube"

Au dreptate. Eu nu ma incadrez in noua generatie :)).
Eu ma incadrez la millennials, astia noi sunt generatia Z. Mi se pare ca millennials au fost printre primii care au venit cu schimbari in evolutia unei tari care parca nu mai iesea din ideile comunismului... cat despre generatia Z,  pare ca singura valoarea pe care o promoveaza este superficialitatea si lipsa cratimii.

 

Planuri

Planuri sunt multe. Sa imi dezvolt canalul pe comedie, dar intr-o latura mai feminista.
Femeile din Romania au nevoie sa le arati si o altfel de idee de viata.

Vreau sa invat cat mai multe atat pentru a evolua pe net cat si in comedie.
Momentan fac si stand up comedy, imi doresc sa invat despre comedie din toate sectoarele. 
Vreau sa cresc blogul ... poate sa scriu o carte. Fiecare zi vine cu ceva nou, doar sa vrei sa inveti. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Companii

Oameni

Sectiune



Related