Fără frică de pandemie. Sau de ridicol

Fără frică de pandemie. Sau de ridicol

Ce faci în criza? Să vorbești ca și cum pandemia nu ar exista, nu se poate. Și dacă vorbești despre coronavirus, e nevoie de prudenta ridicata si sensibilitate, ca sa nu ajungi la asa nu. De altfel, Twitter a postat o lista de bune practici pentru branduri, pentru a traversa cu bine aceasta perioada. Brandurile încearcă să se adapteze, unele reușesc, altele mai puțin.  

 

La graniţa ridicolului

Începem cu România. Am scris deja despre mesajele companiilor în social media. Și despre trei exemple nereușite de a aborda pandemia. Între timp, au mai apărut idei de a reacționa la actualitate.

Porcul Antrefrig nu are nimic de comentat, şi totuşi:

    

Crama Ceptura abordeaza idilic salutul:

Trenta Pizza castiga detasat la categoria WTF: au publicat pe site-ul lor o ordonanţă de urgenta din care ne este jena sa citam.

 

Mesaje adaptate la criza

Şi acum să trecem graniţa, să vedem cum au comunicat brandurile la nivel internaţional:

LinkedIn ofera acces gratuit la o serie de 16 tutoriale online despre munca remote:

Un supermarket din Danemarca aplica conceptul de distantare sociala:

  

Ford isi anunta clientii ca este alaturi de ei, asa cum sustine ca a fost si in alte episoade dificile din istorie, si propune o regandire a strategiilor de creditare:

1stAveMachine creaza vizualuri care sa fie usor de distribuit in social media despre trick-ul de a fredona un refren cand ne spalam pe maini:

Producatorul de bere BrewDog a ajuns sa faca dezinfectanti pentru maini, pe care ii distribuie gratuit:

Brandul de ciocolata israelitean ”Keef Kef” si-a modificat numele, eliminand ”Keef”, care inseamna ”Highfive”.

Guinness transmite mesajul ca ziua de St Patrick's Day a fost diferita anul acesta. In plus, face o donatie considerabila:

Un brutar francez s-a gasit sa ofere clientilor sai posibilitatea de a-si inghiti frica:

Inginerii de la Verizon spun ca sunt conectati cu ce se intampla:

Intre comunicarea "normala", care poate fi taxata drept indiferenta, si cea de criza, brandurile trebuie sa gaseasca echilibrul precar si vocea de a comunica pe timp de criza.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Related