Cum să te folosești de marketing pentru a-ți proteja afacerea în cazul unei crize financiare

Cum să te folosești de marketing pentru a-ți proteja afacerea în cazul unei crize financiare

Având în vedere contextul în care ne aflăm la acest moment, într-o situație economică incertă, cauzată de pandemia de coronavirus, efectele negative sunt deja resimțite în mediul afacerilor și vor continua și mai târziu în 2020. Start-up-urile sunt cele mai expuse pericolelor în cazul unor dezechilibre economice, nu doar din cauza lipsei unei baze de clienți mari din care să își permită să piardă un anumit număr, dar și din cauza instabilității interne, cauzată de lipsa unor resurse materiale, care pot face posibilă trecerea peste perioadele cu un cashflow scăzut, chiar negativ.

Agenția de Marketing Online Marketiu vine în ajutorul afacerilor mici și mijlocii, B2B, dar și B2C, cu sfaturi pentru a crește eficiența eforturilor de promovare online într-un context economic dificil:

Empatia și solidaritatea sunt armele tale cele mai de valoare în comunicările online

Dacă afacerea ta poate să vină în ajutorul oamenilor în această situație de criză și să încurajeze prevenția, prin adaptarea produselor și serviciilor, atunci nu mai sta pe gânduri! Comunicarea trebuie să se realizeze pe toate canalele puse la dispoziție unui brand - acest lucru va aduce un impact pozitiv major asupra afacerii tale, crescând încrederea clienților potențiali, dar în același timp, crescând loialitatea clienților tăi existenți.

Multe branduri au trecut la acțiune în această perioadă și au luat măsuri pentru a ajuta populația - de la o aplicație livrări de alimente care suspendat taxa de livrare pentru a încuraja izolarea la domiciliu, sau o aplicație de plăți a facturilor, care este acum gratuită pentru toți utilizatorii, pentru a încuraja oamenii să nu părăsească locuința.
Acum este momentul ca business-urile să aducă o valoare adevărată prin comunicările din Social Media și nu doar să distribuie mesaje fără un conținut real.

În viitorul apropiat, va deveni din ce în ce mai important ca brand-urile să comunice mesaje relevante situației în cauză, care să sugereze și să pună în evidență cum produsele sau serviciile lor aduc valoare reală și cum brandul contribuie continuu la îmbunătățirea mediului economic și social.

 

Construiește o nouă strategie de comunicare cu publicul tău țintă

Este foarte posibil ca medii precum Outdoor, TV, Print / Display Advertising să fie parte din strategia de comunicare omnichannel a afacerii tale. Cu toate acestea, știm că poate fi o decizie care să te pună în dificultate - însă situația actuală te poate forța să reevaluezi măsura în care aceste canale îți mai pot fi de ajutor, având în vedere că majoritatea oamenilor petrec cel mai mult timp în casă. TV-ul va rămâne canalul care să aducă rezultatele așteptate și estimate la nivel de impresii/vizualizari, dat fiind consumul de media de pe acest canal, care este influențat pozitiv de timpul crescut petrecut în casă, în special în orașele mari - în timp ce celelalte medii vor avea de suferit.

Astfel, reorganizarea imediată a bugetelor de advertising care vizează următoarele 3 luni este necesară, deoarece îți va permite să eficientizezi livrarea mesajelor folosind canale pe care publicul tău le folosește în această perioadă și care au o atenție sporită din partea acestuia.

Nu doar consumul de media este în schimbare în perioada actuală, cât și stilul de viață al oamenilor. Astfel, odată ce îți restructurezi strategia de comunicare, trebuie schimbat și unghiul din care mesajele sunt concepute, pentru a stârni atenția și a capta interesul oamenilor.

 

Încearcă marketingul digital pentru a genera noi clienți

Printre prioritățile oricărui start-up, în special în spațiul B2B, se află și creșterea continuă a bazei de clienți. Metodele tradiționale de networking sau cold calling pot fi ineficiente atunci când există bugete de tranzacții mai mici pe piață - astfel va deveni mai greu ca echipa de vânzări să poată convinge noi clienți că investiția în produsele sau serviciile companiei este cea mai bună decizie.

În schimb, mediul online poate deveni o soluție excelentă, în special pentru afacerile din B2B, prin promovarea conținutului „Thought Leadership”, care oferă consumatorilor ideali valoare în schimbul unor date de contact.

Din momentul în care datele sunt colectate prin această tehnică de Inbound B2B Marketing, echipa de vânzări poate începe dialogul ca să identifice modul în care clienții potențiali se pot folosi de serviciile companiei. În acest fel, bugetele de promovare livrează oportunități noi de business și cresc notorietatea start-up-ului.

Nu în ultimul rând, din cauza limitării activităților desfășurate în spații publice, marketingul de tip Outdoor nu va mai avea aceleași rezultate, deci este nevoie să te îndrepți spre alternativa din mediul digital, și anume campanii de promovare în Social Media. Pentru că oamenii stau mai mult în casă, este normal ca timpul pe platformele sociale să crească, astfel că este mult mai ușor pentru orice business să fie descoperite. Fii sigur să subliniezi clar ce este de interes în aceste momente: plata online cu cardul, posibilitatea comenzilor online, dar și livrarea până la domiciliu.

Au existat procesatori de plăți în această perioadă care au dat dovadă de solidaritate, astfel că au implementat gratuit plata online pentru companiile mici.

 

Crează o comunitate în jurul brandului folosind Social Media Marketing

În cazul în care o criză financiară va începe în viitorul apropiat, oamenii vor fi cu siguranță mult mai rezervați cu privire la cheltuirea resurselor financiare, drept care afacerile care vor supraviețui vor fi cele care au o validare publică și se bucură într-adevăr de încrederea clienților existenți - astfel comunitatea din jurul lor va împinge afacerea către un public nou.

Start-up-urile se pot folosi de Social Media Marketing în această perioadă, deoarece este o soluție care dă rezultate la un cost relativ scăzut, poate menține o comunitate puternică în jurul brandului și să distribuie mesajele către audiența țintă. Printre cele mai folosite platforme se numără Facebook, LinkedIn sau Instagram, însă alegerea lor depinde de publicul-țintă, caracteristicile și de specificul unei afaceri.

 

Folosește automatizarea și inteligența artificială pentru a integra sistemele de marketing cu cele de vânzări

În acest context economic incert, una din preocupările principale ale start-up-urilor ar trebui să fie creșterea eficacității proceselor interne. În acest sens, folosirea inteligenței artificiale și a automatizării poate fi cheia unei optimizări corecte și a accelerării activităților de vânzări sau de marketing.

Există numeroase soluții de tip Software-as-a-Service care se folosesc de algoritmi de analiză a datelor interne și Cloud Data, și care pot acționa în mod automat pentru a conduce clienți potențiali în procesul de cumpărare - prin livrarea automatizată de mesaje de advertising, în funcție de istoria interacțiunii oamenilor cu brand-ul. Aceste tehnologii pot acționa doar cu ajutorul unui sistem de management al clienților (Customer Relationship Management), care oferă date actualizate.

Hubspot CRM & Marketing Suite este un exemplu eficient în cazul contextului B2B, fiind o variantă care permite înregistrarea de contacte și parteneriate cu diferite afaceri, precum și urmărirea statusului lor. Nu în ultimul rând, Hubspot CRM & Marketing Suite permite distribuirea automatizată de conținut în funcție de interacțiunea pe care respectivul „Lead” l-a avut în trecut cu business-ul.

 

De reținut:

Pentru ca advertising-ul să fie mai eficient și să conducă la mai multe vânzări, este foarte important de luat în calcul elementul de omnichannel. Gândirea unui astfel de sistem este esențial pentru a spori eficiența reclamelor. În cazul în care canalele principale de comunicare sunt TV, Google Display Ads, Google Search Ads și Social Media, un astfel de sistem poate fi:

  • TV pentru a îndrepta atenția către brand
  • Social Media Organic - prin postări constante, care să reflecte profesionalismul brand-ului și activitatea în cadrul comunității din jurul brandului, atunci când publicul captat prin activități TV caută informații despre produs (Social Media cel mai popular mediu de research de produse, după Google)
  • Social Media Ads (Remarketing) - folosit pentru a capta și livra ads specifice publicului care a navigat din Social Media către website-ul tău cu scopul de a face un research mai amănunțit sau a continua etapa de research. Conversia este scopul principal al acestor campanii.
  • Google Search Ads - pentru a plasa website-ul brand-ului tău preferențial, atunci când publicul care a văzut reclamele TV caută produse din categoria celor pe care le vinzi prin intermediul acestui canal.
  • Google Display Ads - pentru a implementa campanii de Remarketing livrate către publicul care a navigat pe website-ul tău în urma unei căutări Google - aceste campanii au scopul de a facilita conversia.

 

Concluzie:

Chiar dacă lunile ce urmează indică un context de piață dificil, este important să avem în vedere lucrurile ce vor face diferența între o afacere ce va rezista și una care va avea de suferit:

  • Numărul de clienți noi obținuți prin promovare (tradițională & Guerilla, în cazul B2C sau Inbound Marketing & Lead Generation în cazul B2B), care va putea echilibra numărul de clienți ce vor fi pierduți în mod inevitabil în această situație de criză - astfel păstrând un cashflow pozitiv în business
  • Percepția publicului asupra brand-ului tău, și cât de necesar și relevant îl consideră a fi în viața lor (în contextul B2C) - sau cât de relevant ar fi în contextul succesului lor într-o piață dificilă (în contextul B2B)
  • Eficiența eforturilor companiei de a se menține vizibilă, a investi bugetele eficient și a ajunge la publicul țintă prin marketing.

Cu toate că bugetele de marketing sunt cele care au de suferit când companiile își regândesc prioritățile, alocarea eficientă este unul din factorii cu un potențial uriaș de a schimba soarta afacerii tale. Totuși, aflându-ne într-un mediu internațional supus unui stres major, în care publicul este mai ușor de manipulat și „attention span”-ul devenind din ce în ce mai scurt, riscul de a NU face advertising și de a fi uitat este unul care nu ar trebui asumat, în special în contextul afacerilor mici și mijlocii.

Mult succes și să trecem cu toții cu bine de acest obstacol economic! Dacă îți putem veni în ajutor, te invităm să ne vizitezi aici sau să ne scrii pe hello@marketiu.ro.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Marketiu

Din Londra in Romania, setam standardul in Servicii Digital Marketing. Originar fondati in Londra in 2016 - dar cu o experienta de peste 9 ani in piata digitala, suntem o agentie specializata in strategie,... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related