[Gif Art] Doru Boanca: Imi place sa experimentez cu tot ce e out of my league

[Gif Art] Doru Boanca: Imi place sa experimentez cu tot ce e out of my league

Doru Boanca e digital artist. Dar pana sa ajunga aici, a experimentat intens in multe zone diferite. De la prima sectie de Publicitate de la UBB, la graphic design, visual merchandiser, dar și ca antreprenor, barman, spalator auto, handy man pe santier, vanzari door-to-door, tuning auto, stage manager la Electric Castle si lista e departe de final. Cel mai recent experiment din portofoliu e răspunsul său la provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo.

 Cel mai mult din brief mi-a placut tema de culori. M-a dus in zona de neon/lights/tech, treaba care imi place mult, practic m-am indentificat cu cerinta.

Sperăm că povestea lui Doru va inspira sa va inscrieti si voi in marea provocare digitala. Mai jos, drumul lui aventuros prin arta, publicitate si tot felul de straturi colorate ale experientei:

 

Scurtă biografie  

Doru Boanca here, aka Miu. Sunt din Cluj-Napoca, am 30 de ani si sunt digital artist. Am terminat facultatea in prima serie de publicitari de la UBB, sectia Publicitate, acum muuuulti ani. Pot sa zic ca am activat in zona creativa de cand ma stiu, de cand o terorizam pe mama sa-mi cumpere adidasii “aia”, ca au forma si culori mai faine decat ceilalti.

Profesional vorbind, am cochetat cu graphic design-ul in ultimii 10 ani, insa ca si hobby/side job. In ultimii 4 ani am intrat cu toate armele in zona asta si am mancat tutoriale pe paine, pana am reusit sa inteleg cum functioneaza, de fapt.

Intre timp, am lucrat ca si visual merchandiser, unde am avut ocazia sa colaborez cu oameni foarte interesanti, atat local, cat si din 4-5 alte tari din Europa. Aparent, faptul ca m-am jucat cu piese vestimentare, pe care le aranjam tematic/pe culori/fit-uri in niste structuri prestabilite, m-a ajutat mult sa inteleg cromatica si formele.

In acelasi timp, sa fie si viabil din punct de vedere comercial. A fost un pas important in a-mi forma un limbaj si un comportament corect in discutii cu clienti sau colaboratori. Inainte de asta am experimentat in diverse field-uri: barman, spalator auto, handy man pe santier, vanzari door-to-door, tuning auto, you name it…

Ma gasiti pe facebook si instagram, iar ca si artist, aici si aici.

Am locuit si muncit 4 ani in Bucuresti si m-am intors in Cluj cu planul de a-mi perfectiona munca in design si de a deveni antreprenor. Asa s-a nascut Overskin Body Marbling, un proiect tare colorat (poti sa vezi aici  si aici mai multe despre asta). Pe langa asta, am avut ocazia sa colaborez si cu echipa Electric Castle, ca si project si stage manager pentru scena de hip-hop a festivalului, in ultimii 3 ani.

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo  

Urmaresc IQads de pe bancile facultatii, deci vad cam tot ce misca in social media de la voi. Asa am vazut si Uninterrupted GIF Festival, pe care l-am pus in calendar si pana la urma l-am ignorat. Totusi, vazandu-l din nou si din nou, am zis ca e urat din partea mea sa imi propun ceva si sa nu duc la bun sfarsit. Am reusit pana la urma!

Am experimentat lately cu mini video animatii si doodle-ing, deci s-a potrivit ca o manusa. Chiar daca nu sunt experimentat pe partea asta, musai trebuie sa incerc, sa intru intr-un concurs, sa ma enervez ca nu am castigat si apoi sa inceapa research-ul ca sa devin mai bun, motivat de creatiile bune ale altor concurenti.

Am intrat in concurs abia dupa ce am vazut modul de prezentare al concurentului, care mi se pare ca e o promovare faina si cred ca ar ajuta artistii sa mai fie vazuti de unu-altu’. Ziceam ca nu stapanesc bine capitolul asta, deci mi-am luat din start gandul de la castig, desi partea financiara pentru castigatori e cam sexy. Pentru mine e win-win, oricum ai pune-o.

 

Inscrierea & procesul de creatie  

Cred ca orice creativ iubeste un brief bine scris. L-am inteles si l-am aplicat. Ce am realizat eu acolo, cred ca insumeaza conceptul GLO (technology) alaturi de mici detalii care dau senzatia de cooling/freshness.

De obicei imi fac o mini schita bazata pe brief pentru cum as vrea sa arate grafica. Evident, in procesul creativ, apar mereu alte detalii pe care le integrez si sansele sa ma abat de schita initiala sunt extrem de ridicate, insa ramane acelasi outcome – respectarea brief-ului.

Cel mai mult din brief mi-a placut tema de culori. M-a dus in zona de neon/lights/tech, treaba care imi place mult, practic m-am indentificat cu cerinta. Singura dificultate a fost la export – photoshop-ul nu s-a inteles cu procesorul. Spun cu mana pe inima ca exportul a durat mai mult decat creatia! Am gasit o varianta alternativa, vorba aia – munca de chinez.

 

Ce transmiți juriului si publicului

Lucrarea mea e cea mai faina! Glumesc, de fapt e felul meu de a pune in forme si culori ce am scris in cuvinte. Cred ca e greu sa alegi un castigator. In lucrarile mele urmaresc sa pastrez un stil care sa ma reprezinte. Cand vezi o lucrare sa zici – Da, asta e Miu. E cale lunga pana acolo, motiv pentru care imi place sa experimentez cu tot ce e out of my league.

 

Intersecția artei cu digitalul   

Pentru mine, new media si tech design e un concept nou care nu trebuie evitat. Trezeste intrebari pentru care caut raspunsuri si asta e motivational. Procesul de creatie e diferit, in sensul ca trebuie sa ma abat de la clasic si traditional si provocarile de genul asta te duc intr-o zona care nu e neaparat confortabila dar starneste curiozitate. De obicei se termina cu “uau, nu stiam ca pot sa fac asta. That’s cool!”.

 

Menirea gif-urilor

GIF-urile sunt extrem de folosite in comunicarea online, de cele mai multe ori exprima o stare pe care nu o poti reda doar din cuvinte. Cred ca sunt limbajul trupului, comunicarea non-verbala mai colorata a online-ului. Le folosesc cel mai mult in scop de amuzament, and they work every single time.

vezi brief-ul competitiei glo Uninterrupted GIF Festival ]
Toate informatiile, inainte de a te inscrie in competitie, le poti citi aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Oameni

Sectiune



Branded


Related