[A New Now] Ioana-Cristina Călin: M-a atras posibilitatea de a expune o altă perspectivă asupra situației actuale, o mică evadare din tipare

[A New Now] Ioana-Cristina Călin: M-a atras posibilitatea de a expune o altă perspectivă asupra situației actuale, o mică evadare din tipare

Toți ar trebui să privim dincolo de bariere, încercând să găsim frumosul, indiferent de cât de neplăcută este situația în care ne aflăm, crede Ioana-Cristina Călin, studentă la arhitectură. Felul ei de a gasi firul optimist a fost prin crearea designului de masca în cadrul competiției "A New Now" Design Challenge by George. Primele idei i-au venit chiar de la lecturarea briefului, iar eforturile ei s-au concentrat pe transmiterea unei stări, nu doar a unui mesaj. 

”Am reunit toate elementele principale ale acestui moment: spațiul privat - "acasă", reprezentat printr-o fereastră deschisă, omul și gândurile sale ce îi definesc latura particulară, frumoasă, și bineînțeles, masca.” 

Competiția noastră abia a început și îi așteaptă pe creativi să vină în continuare cu idei prin care să dea un spin designului măștilor reprezentative pentru 2020. Înscrierile voastre sunt binevenite. Până atunci, trecem prin procesul creativ al Ioanei și aflăm argumentele și motivațiile ei.

 

Background

Mă numesc Ioana-Cristina Călin, am 24 de ani și sunt din Constanța. În trecut, am urmat Colegiul Național de Arte "Regina Maria" - Arhitectură, iar acum sunt studentă în anul VI la Universitatea de Arhitectură și Urbanism "Ion Mincu" - specializarea Arhitectură, București.

 

"A New Now" Design Challenge by George

Am descoperit această competiție prin intermediul unei prietene, iar în urma parcurgerii regulamentului și a briefului, mi s-a părut o provocare. Având câteva gânduri încă de la prima interacțiune cu principalele idei ale competiției, am considerat că e o ocazie perfectă de a îmi transpune viziunea printr-o lucrare proprie.

M-a atras posibilitatea de a expune o altă perspectivă asupra situației actuale, acest lucru stimulând, din punctul meu de vedere, o mică evadare din tipare. Toți ar trebui să privim dincolo de bariere, încercând să găsim frumosul, indiferent de cât de neplăcută este situația în care ne aflăm.

Pe măsură ce parcurgeam tema, o mulțime de idei mi-au trecut prin minte. Primul punct pe care am vrut să îl ating a fost să transmit o stare, un mesaj prin ceea ce, ulterior, voi crea. Am reunit toate elementele principale ale acestui moment: spațiul privat - "acasă", reprezentat printr-o fereastră deschisă, omul, gândurile sale ce îi definesc latura particulară, frumoasă și bineînțeles, masca.

Ultimul element menționat (respectiv laitmotivul momentului), am încercat să îl duc dincolo de ideile riguroase de până acum, considerând că rolul său funcțional poate fi depășit. Astfel, aceasta poate deveni o țesătură minuțios creată, un palimpsest de trăiri și emoții pozitive.

 

Brieful

Mi-a atras atenția că această competiție se leagă de o situație actuală, prin abordarea unui simbol omniprezent în viețile noastre din momentul de față. Este benefic să o privim dintr-o perspectivă pozitivă, să nu o vedem ca pe o situație dificilă, ci ca pe o perioadă constructivă.

Am decis să ma axez pe crearea unei viziuni personale, a unui simbol ușor de înțeles, ce va depăși statutul de barieră, ajungând o definiție temporară a fiecărei entități.

Având în vedere că am lucrat cu foarte multă plăcere la acest proiect, nu consider că am avut obstacole, sau, cel puțin, nu am considerat că momentele mai grele au fost obstacole, ci provocări. Însă, cred că a fost cel mai dificil să mă asigur că voi transmite mesajul dorit, fără dificultăți în înțelegerea lui. Am dorit ca oamenii ce vor avea ocazia să vadă lucrarea mea să nu întâmpine nelămuriri, ci dimpotrivă, să vadă și să înțeleagă viziunea mea.

 

Ce le transmiți juraților

O creație ce reușește să transmită un mesaj, o trăire, să trezească sentimente în rândul celor care o vizualizează, se poate numi completă. Sper ca jurații să se bucure de lucrare. Acest lucru îmi va confirma că am reușit să transmit ceea ce am dorit încă din punctul 0 al creației până la finalizarea acesteia.

 

Ce ai vrea să știe publicul

Prin propunerea mea, aș dori ca publicul să reușească să privească dincolo de obstacolele prezentului, să se bucure de fiecare moment și să creadă că în orice lucru, oricât de dificil ar părea, există ceva bun. Această parte pozitivă ar trebui să ne invadeze, în momentul de față poate mai mult ca niciodată, fiecare moment al existenței.

 

Când ai purtat prima dată mască

Încă din primele momente ale acestei situații, am început să port mască, respectiv sfârșitul lunii februarie, începutul lunii martie. În prezent, continui să port mască în mod constant (aproape în fiecare moment în care interacționez cu mediul exterior), considerând că, prin acest comportament, voi reuși să protejez atât persoanele din jur, cât și pe mine. Este nevoie de un sprijin oricât de mic din partea fiecărui om pentru a depăși cu bine acest moment. În general, port măști de unică folosință.

 

Masca - simbol pentru 2020

Acest simbol definește o provocare poate puțin mai neobișnuită a anului. Însă, această experiență ne va face mai responsabili, mai pregătiți pentru viitor. Este un an ce se remarcă printr-un nou stil de viață, cu care nu suntem obișnuiți; este o oportunitate de a fi mai uniți și mai puternici ca niciodată. 

[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related