[A New Now] Lavinia Coman: Primul lucru care mi-a venit în minte, a fost faimoasa operă de artă a lui Michelangelo „The creation of Adam”

[A New Now] Lavinia Coman: Primul lucru care mi-a venit în minte, a fost faimoasa operă de artă a lui Michelangelo „The creation of Adam”

Astazi, zâmbim din priviri, spune Lavinia Coman. Si, la 20 de ani ai săi, zâmbetele vin ușor. S-a înscris în competiția "A New Now" Design Challenge by George ca să găsească noi modalități de expresie a stărilor noastre ascunse sub masca. Și s-a lăsat inspirată de arta renascentistă. De altfel, preocupările ei recente includ fotografia, desenul sau poeziile. 

”Atingerile reprezentau o parte a omenirii, parte din viață noastră și parte care ne ajuta la descoperirea necunoscutului. Acum, însă, atingerile au devenit tot mai rare, locul lor fiind luat de priviri care se confruntă cu situații nemaiîntâlnite și priviri care ajung să te atingă fără ca mâinile să se miște.”

Optimismul afișat în discursul ei a fost câștigat prin înlăturarea barierelor mentale și a presiunii așteptărilor celor din jur. A găsit spațiul în care s-a simțit confortabil și de acolo, și-a creat povestea lucrării ei. Iată discursul ei și iată invitația noastră la propriile voastre povești și variante de design pentru masca anului.     

 

Background

Ei bine, am nu mai mult, nu mai puțin de 20 de ani. La acești 20 de ani ai mei am reușit să termin o facultate și am reușit să mă redescopăr pe mine de fiecare dată. Provin dintr-o comună din județul Mureș, loc care mi-a dăruit o copilărie de neuitat.

Am trecut prin diferite etape, care au contribuit la formarea omului care sunt acum. Timp de 8 ani de zile, am fost plecată în străinătate împreună cu părinții mei. Acolo, petrecând mult mai mult timp în casă, decât cel pe care îl petreceam în țara natală, am descoperit o mică pasiune - desenatul. O lungă perioadă visam că voi deveni un arhitect de succes, încet însă, am lăsat acest vis în urmă.

Cu bune, cu rele, mereu am iubit România și îmi doream să revenim aici, motiv pentru care, în clasa a-X-a, ne-am întors definitiv în țară. În urma acestei schimbări majore, am lasat și pasiunea mea pentru desen, axandu-mă pe alte puncte de interes, dar, am revenit la ea și m-am regăsit tot pe mine, copilul de altădată.

Aceste schimbări majore m-au format și mi-au creat o viziune asupra felului în care eu îmi doresc să trăiesc. Toți cei care mă cunosc, stiu cât de mult iubesc eu să zâmbesc și să aduc zâmbete în jurul meu. Sunt îndrăgostită de tot ce-i frumos, și zâmbetele... ce frumoase erau zâmbetele. Acum însă, am reușit să redescopăr că aceste zâmbete pot fi transmise doar din priviri.

 

Pasiunea pentru artă

Am terminat facultatea de Informatică-Economică la Cluj, și am ajuns să realizez faptul că sunt mult mai atrasă de tot ce înseamnă artă. Îmi place fotografia, să desenez, îmi place tot ceea ce ține de arhitectura unei clădiri, chiar și a unei sculpturi și, îmi place să scriu poezii, prin care să îmi expun gândurile și sentimentele.

Designul grafic mi-a stârnit un interes aparte, fapt pentru care am început tot mai mult să-l exploatez, însă, mereu am avut o mică reținere pentru a face acest interes public, de teamă că nu voi ajunge la așteptările celor din jur.

A fost și asta o etapă de acceptare prin care am trecut și din care am realizat că, doar învingându-mi temerile și confruntându-mă cu realitatea, voi ajunge acolo unde îmi doresc.

 

"A New Now" Design Challenge by George

Recunosc că, nu am avut nevoie de prea mult timp de gândire. Punându-mă pe mine în locul publicului, am încercat să găsesc ceva care m-ar atrage cu adevărat. Primul lucru care mi-a venit în minte a fost, faimoasa operă de artă a lui Michelangelo-„The creation of Adam”. Mi s-a părut că se potrivește perfect contextului în care ne aflăm. Nu am încercat să o reproduc, a fost doar ideea de la care am pornit.

Cu puțin timp în urmă, atingerile reprezentau o parte a omenirii, parte din viață noastră și parte care ne ajuta la descoperirea necunoscutului. Acum, însă, atingerile au devenit tot mai rare, locul lor fiind luat de priviri care se confruntă cu situații nemaiîntâlnite și priviri care ajung să te atingă fără ca mâinile să se miște.

 

Brieful

Am fost atrasă, în principiu, de toată ideea în sine. În contextul în care ne aflăm, e necesar să ne adaptăm și să nu uităm că viața va continua indiferent de situațiile la care suntem expuși. Deși, multe activități au fost oprite, îmi place să văd cum oamenii încearcă să crească, încurajându-i și pe cei din jurul lor să facă același lucru.

 

Obstacole

Principalul obstacol am fost eu. Adeseori, mintea creează bariere pe care trebuie să le trecem pentru a ajunge la destinația dorită. Așa a fost și în cazul acesta, pe parcursul lucrării, au apărut diferite bariere produse de subconștient, care mă împiedicau să mai particip sau care îmi aduceau o mică temere. Însă, toate aceste bariere au fost înlăturate și trecute cu brio, și sunt sigură că vocea și viziunea mea se fac încet auzite.

 

Ce le transmiți juraților

Fiecare din noi am creat o mică poveste în spatele lucrării realizate și, fiecare din noi am lăsat o părticică din personalitatea noastră în ea. De aceea, aș vrea să știe că jurizarea nu va fi deloc ușoară și probabil vor fi stârnite în ei o mulțime să sentimente și întrebări. Cu toate acestea, vor regăsi și aportul fiecăruia din noi pentru un viitor mai bun.

 

Ce îi transmiți publicului

Mi-aș dori ca fiecare să pună pe primul loc siguranța celor dragi. E greu să accepți o nouă etapă a vieții, e greu să accepți purtarea unui accesoriu din obligație, dar, și mai greu e să accepți că poți pierde definitiv zâmbetele celor care ne înconjoară. Le vedem din ce în ce mai rar, dar zâmbetele vor ieși la suprafață și mai încrezătoare, după ce totul va trece.

 

Când ai purtat prima dată mască

Dat fiind faptul că, toată situația actuală a venit în anul în care eu am terminat facultatea, nu am fost nevoită să port mască de la început, preferam să mă protejez stând în casă. Acum însă, este un accesoriu pe care îl port cu mine și de care nu mă lipsesc.

 

Masca - simbol pentru 2020

Masca este un simbol și, cu siguranță, nu vom uita acest an prea curând. A fost un an al încercărilor, al greutăților dar, a fost și un an al acceptării și al cunoașterii. Alții au luptat în război pentru siguranța noastră, tot ceea ce noi trebuie să facem este să purtăm măști, pentru siguranța celor care vin din urmă. 

[Citeste Brieful pentru a crea Masca anului si inscrie-te in competitie aici]

George

George este primul banking inteligent din Romania. George se defineste Simplu, Smart, Personal, Unic si Sigur. George se adreseaza tinerilor profesionisti din segmentul 18-35, cu studii superioare, venituri peste medie, deopotriva barbati si femei, toti cunoscatori ai mediului digital.

Inovator, conectat la tehnologie, George este interesat de arta, design, lifestyle si cultura, pe care le imbina cu spiritul transformarii digitale. In social media, George se identifica cel mai bine cu Instagram-ul, unde si-a strans o comunitate digitala care ii impartaseste preocuparile la intersectia dintre arta, trenduri si tehnologie. 

  

TheCreator

TheCreator este platforma de branded user-generated content a IQads.
Prin intermediul TheCreator, brandurile dau briefuri comunitatii creative IQads, obtinand sute de rezolvari creative, mii de interactiuni si sute de mii reach.
Brandurile obtin solutii pe care le pot implementa si continut branded pe care il pot folosi in social media. Prin intermediul TheCreator, IQads a dezvoltat si derulat zeci de competitii creative de design, scurtmetraje, benzi desenate, spoofuri, filme, ilustratii etc pentru companii precum AVON, BCR (George), Heineken (Desperados, Ciuc), Unilever (AXE, Dove, DERO), PUMA (Jacheta T7), Nokia, Leroy Merlin, Mondelez (Milka), Carrefour, Samsung, Ursus Breweries (Timisoreana, Ursus), Honda Romania (Honda Civic), EPSON, Nestle (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe Alegria, JOE), TELEKOM, Orkla Food (Ardealul), Bergenbier.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Oameni

Sectiune



Branded


Related